Όλοι βιώσαμε τον τελευταίο καιρό, που ζούμε στην εποχή του κορωνοϊού, πρωτόγνωρες διαδικασίες παντού. Τα παιδιά βρέθηκαν στο σπίτι απέναντι από μία οθόνη και όλη η εκπαίδευση κινήθηκε με άλλους ρυθμούς.
Αυτή η κατάσταση ελπίζουμε πως δεν θα επαναληφθεί ξανά και πως όλοι μαθητές θα βρίσκονται στο φυσικό τους χώρο, το Σχολείο. Με όπλο τον εμβολιασμό, σύμμαχο την επιστήμη και τους κανόνες υγιεινής, εκτιμώ ότι θα μπορέσουμε να κρατήσουμε ανοικτά τα Σχολεία.
Για μία ακόμα φορά η Καβάλα έμεινε πίσω από τις εξελίξεις, καθώς δεν αποφασίσθηκε η ίδρυση πειραματικού ή πρότυπου σχολείου. Δεν έδειξε κανείς να ενδιαφέρεται για αυτή την νέα και προς τη σωστή κατεύθυνση πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. Φυσικά, σε όλο τον κόσμο λειτουργούν σχολεία με ανάλογη φιλοσοφία. Αρκετά δημόσια. Οι χώρες με σχολεία που προωθούν την Αριστεία, προσβλέπουν σε αυτά και τα θεωρούν ως μοχλούς για την οικονομική, επιστημονική και εν γένει πολιτισμική ανάπτυξη τους. Υπήρχαν και πριν το 1985 στην Ελλάδα. Η άποψή μου είναι πως ένα Πρότυπο Γυμνάσιο – Λύκειο θα ωφελούσε τους μαθητές και την κοινωνία της πόλης μας.
Φυσικά τα πρότυπα σχολεία δεν θα αποτελέσουν πανάκεια στα προβλήματα της εκπαίδευσης. Οφείλουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να προχωρήσουν γρήγορα μπροστά και να ανοίξουν νέους δρόμους πρωτοπορίας, αλλά ταυτόχρονα έχουμε χρέος να ανεβάσουμε το γενικό επίπεδο της Παιδείας, από πολλές πλευρές. Σε αυτή την κατεύθυνση, μία ιδέα θα ήταν η ίδρυση Αθλητικών Γυμνασίων και Λυκείων στην πατρίδα μας. Σε αυτά τα σχολεία οι μαθητές θα μπορούν να είναι απαλλαγμένοι από τον φόρτο των πολλών μαθημάτων και να δίνουν έμφαση στον αθλητισμό. Στη σύγχρονη εποχή ο αθλητισμός δεν είναι μόνον ο τυχόν πρωταθλητισμός και τα υλικά του οφέλη, αλλά πρωτίστως είναι η συμμετοχή και η χαρά του παιχνιδιού. Ας μην ξεχνάμε ότι γύρω από τον αθλητισμό και την οργάνωση των πιο απλών αγώνων, θα πρέπει να υπάρχουν προπονητές, κριτές, διαιτητές και πάνω από όλα σωστοί φίλαθλοι. Σκεφθείτε ένα τέτοιου είδους σχολείο στο Περιγιάλι, μέσα σε ένα αθλητικό κέντρο με εγκαταστάσεις πολλών αθλημάτων, χρήσιμες όχι μόνον για τους μαθητές ή τους υπόλοιπους αθλητές της πόλης μας, αλλά ακόμα και για αθλητές από χώρες του Βορρά.
Υπήρξε τελικά θετική εξέλιξη για το Γυμνάσιο – Λύκειο Κρηνίδων, το οποίο εντάχθηκε σε Πρόγραμμα Αναβάθμισης. Όμως από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να δούμε το 12ο Δημοτικό Σχολείο, το οποίο εντάχθηκε σε ένα ανάλογο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης, αλλά ακόμα δεν λειτουργεί. Εδώ και 3 χρόνια το Σχολείο παραμένει κλειστό για εργασίες που υποτίθεται θα διαρκούσαν μόλις ένα έτος. Γεγονός που προκαλεί πολλά προβλήματα σε μαθητές και γονείς. Γενικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι στην πόλη μας διαχρονικά τα σχολικά κτίρια δεν βρίσκονται στο επίπεδο που θα έπρεπε.
Οι Σύλλογοι Γονέων έχουν σημαντικό ρόλο μέσα στη σχολική κοινότητα. Μπορούν να συνδράμουν και να βοηθήσουν καταλυτικά προς την επίλυση ζητημάτων και όχι μόνο. Με διάφορες άλλες δράσεις στέκονται αρωγοί και σύμμαχοι στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών για την μόρφωση και την διάπλαση χαρακτήρα των παιδιών. Όσοι Σύλλογοι δεν πραγματοποιήσαν εκλογές, λόγω πανδημίας, καλούνται να τις κάνουν μέχρι τον Οκτώβριο. Η συμμετοχή όσων περισσότερων γονέων στις εκλογικές διαδικασίες και η ανάδειξη ενεργών γονέων, βοηθάει όλη τη σχολική κοινότητα ευρύτερα. Διότι, εκτός από τους Συλλόγους Γονέων σε κάθε Σχολείο, εκλέγονται και εκπρόσωποι για την Ένωση Συλλόγων του Δήμου Καβάλας, ένα άλλο όργανο με δικό Διοικητικό Συμβούλιο και εκπροσώπους σε διάφορες επιτροπές του Δήμου. Ομοίως μετά υπάρχει η Ομοσπονδία Ενώσεων Α.Μ.Θ. και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδος. Φυσικά εκπροσώπηση γονέων υπάρχει και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Καλή σχολική χρονιά!
Παναγιώτης Κυριακίδης
Αντιπρόεδρος Ένωσης των Συλλόγων Γονέων του Δήμου Καβάλας
Στο άρθρο εκφράζονται προσωπικές απόψεις.