Παρά το ότι αρχικά 4 σχήματα εταιριών ενδιαφέρθηκαν για το νέο λιμάνι, σήμερα κατέθεσε δεσμευτική προσφορά μόνο το ένα. Τα άλλα αποχώρησαν από τη διαδικασία.
Προσφορά κατατέθηκε από το σχήμα στο οποίο συμμετέχει η γνωστή ελληνική εταιρία ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ. Η οποία πρόσφατα κατέθεσε την καλύτερη προσφορά και για την Εγνατία Οδό. Πλέον η αλλαγή στο νέο λιμάνι δεν έχει κανένα τοπικό χαρακτηριστικό. Είναι ερώτημα αν το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει τη διαδικασία με μόνο μία προσφορά. Κάτι τέτοιο, όλα να συνεχιστούν κανονικά, είναι το πιθανότερο.
Η Ναυτεμπορική αναφέρει περί του θέματος:
“Μία δεσμευτική προσφορά παρέλαβε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ του «Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» (ΟΛΚ Α.Ε.).
Προήλθε από την κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η διαδικασία αξιολόγησης της δεσμευτικής προσφοράς, ώστε να διαπιστωθεί η πλήρωση των προβλεπόμενων κριτηρίων, θα εκκινήσει άμεσα, ενώ στη συνέχεια, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ θα αποσφραγιστεί η οικονομική προσφορά, με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Υπενθυμίζεται ότι η υπο- παραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β΄ περιλαμβάνει: τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού. Η διάρκεια της υπο-παραχώρησης θα είναι για 40 έτη”.