Με αναλυτική και κατατοπιστική ανακοίνωση την Τρίτη το μεσημέρι, η Ενεργειακή Αιγαίου έκανε ευρύτερα γνωστές όλες τις εξελίξεις. Στο μετοχικό της κεφάλαιο εισήλθε ξένο επενδυτικό fund, το οποίο για αυτόν τον λόγο έβαλε στο ταμείο της εταιρίας ποσό 60 εκ δολαρίων. (Προσοχή στο νόμισμα. Δολάρια και όχι ευρώ) Πρόκειται για μια φυσιολογική, αναμενόμενη και θετική εξέλιξη. Δικαιώνει δε όσους από καιρό τόνιζαν ότι η Ενεργειακή δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να «σηκώσει» μόνη της το βάρος των απαραίτητων επενδύσεων. Αυτά έτσι για να μη ξεχνιόμαστε.
Τώρα η Ενεργειακή είναι πιο ισχυρή απ’ όλες τις πλευρές. Προσεγγίζει ασφαλέστερα τον πρώτο, τον άμεσο στόχο της. Δηλαδή τις νέες γεωτρήσεις στον Πρίνο. Για το άλλο σχέδιο, το Πεδίο Ε, θα χρειαστούν νέα κεφάλαια. Για τα οποία υπάρχει δικαιολογημένη αισιοδοξία ότι θα βρεθούν. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Αυτό το διάστημα η εταιρία του κ. Ρήγα και του κ. Τοπούζογλου προσπαθεί να επωφεληθεί αυτού που η ίδια ονόμασε «Νέα Εποχή». Η εργασιακή ειρήνη είναι δεδομένη. Η συμφωνία με τους εργαζόμενους τηρείτε 100%. Άρα ήρθε η ώρα να βγει το πετρέλαιο. Περισσότερο πετρέλαιο από αυτό των τελευταίων μηνών ή και ετών.
Όπως πλέον φαίνεται στην πράξη δεν υπάρχουν δύο ή περισσότερα στρατόπεδα. Μία είναι η Ενεργειακή. Μία κι η Καβάλα Όιλ. Ένας ο στόχος. Αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως προετοιμάζονται τότε τα επόμενα γεγονότα θα είναι προς το συμφέρον και της τοπικής οικονομίας. Γιατί τι άλλο ζητούσαμε; Ζητούσαμε η εξόρυξη να αποκτήσει προοπτική. Οι υφιστάμενες θέσεις εργασίας να αυξηθούν. Προς αυτή την κατεύθυνση οδηγούν σαφώς οι πρόσφατες εξελίξεις. Δεν έχουμε λοιπόν παρά να περιμένουμε ακόμη πιο χειροπιαστά αποτελέσματα. Δεν κάνουμε λάθος, ούτε υπερβάλλουμε όταν αυτά τα βλέπουμε να έρχονται. Όσο πιο γρήγορα, τόσο το καλύτερο για την πόλη και τον Νομό Καβάλας γενικότερα.
Γράφαμε χθες στην Πρωινή για την εξέλιξη των δύο έργων στο κεντρικό λιμάνι. Αυτά έχουν προχωρήσει αρκετά ώστε να υπάρχει στον ορίζοντα η προοπτική ολοκλήρωσης τους. Οφείλουμε σε αυτό το σημείο δύο καλά λόγια για την ανάδοχο εταιρία. Δεν έδωσε κανένα δικαίωμα, δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα. Δεν άργησε. Φυσικά ρόλο έπαιξε η ομαλή ροή χρηματοδότησης, κάτι που οφείλεται στο πολυδιαφημισμένο ΕΣΠΑ. Για τα έργα του οποίου όντως λεφτά υπάρχουν.
Και τα δύο λιμενικά έργα βρίσκονται σε τέτοιο σημείο που σήμερα μπορούν άνετα να αρχίσουν οι εργασίες των πλωτών εξεδρών. Αυτό το τρίτο έργο του κεντρικού λιμανιού λέγεται ότι εξασφάλισε εταιρία συμφερόντων Μπόμπολα. Για να αρχίσει αυτό το έργο (πιο σύντομο και κι πιο απλό από τα άλλα δύο) έπρεπε να υπάρχουν κάποιες τεχνικές προϋποθέσεις. Αυτές εξασφαλίζονται 100%. Πλέον πρέπει ο ΟΛΚ να πιέσει την Περιφέρεια ΑΜΘ. Αυτή με τη σειρά της να πιέσει την ανάδοχο εταιρία για την έναρξη κι αυτού του μεγαλόπνοου, τουριστικού έργου. Είναι τέτοια η φύση του οποίου που εντός του 2014 η μαρίνα της Καβάλας είναι δυνατό να έχει ολοκληρωθεί. Μετά; Μετά ποιος μας πιάνει…
Θα έχουμε μεγάλο κρηπίδωμα με ενιαία εξωτερική θωράκιση. Αλλά και μια σύγχρονη μαρίνα, κατάλληλη για να την χρησιμοποιούν υψηλού εισοδήματος τουρίστες. Τόσο από την Ελλάδα όσο κι από τα Βαλκάνια (ή το εξωτερικό γενικότερα).
Στην διάρκεια του 2011 η τότε Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το νοσοκομείο της Καβάλας αποκτά μαγνητικό τομογράφο. Από τότε μέχρι σήμερα ο τομογράφος όλο έρχεται κι όλο στο δρόμο είναι. Έχουμε γράψει πολλές ακόμη φορές για το ίδιο θέμα. Παράπονα και γκρίνια. Τώρα καταλαβαίνουμε ότι το πιο σύντομο σενάριο για να παραληφθεί και να λειτουργήσει ο τομογράφος στο νοσοκομείο αφορά το προσεχές Φθινόπωρο. Δύο και πλέον χρόνια μετά την πρώτη εξαγγελία. Στο μεταξύ τελειώνει το ΕΣΠΑ (που χρηματοδοτεί το συγκεκριμένο έργο) αλλά αυτό ελπίζουμε να μην είναι πρόβλημα. Ή μήπως είναι; Αν είναι τότε η προμήθεια τομογράφου θα μετατεθεί για την επόμενη προγραμματική περίοδο.
Ένας από τους καλούς φίλους της οικογένειας του Μανώλη Δαούτσαλη έγραψε στο διαδίκτυο το ακόλουθο, εύστοχο κείμενο που αξίζει η στήλη να φιλοξενήσει: Προχθές έφυγε από τη ζωή ο 86χρονος Μανώλης Δαούτσαλης. Ένας άνθρωπος με χιούμορ και πολύ μεγάλη ιστορία σε ότι αφορά το γήπεδο του ΑΟΚ. Για πολλά χρόνια είχε το κυλικείο στο Εθνικό στάδιο και παράλληλα ήταν ο συντηρητής του γηπέδου. Στην εκκλησία υπήρχαν πολλοί παλιοί ποδοσφαιριστές που έλεγαν ότι ο Μανώλης πήγαινε στο στάδιο στις 6 το πρωί και έφευγε στις 12 το βράδυ. Πότιζε και κούρευε το χόρτο, έβαφε τις εγκαταστάσεις, σκούπιζε τις κερκίδες έκανε τα πάντα σε εποχές που η ομάδα «πετούσε» στην Α’ εθνική. Η ποιότητα του χορτοτάπητα ήταν από τις καλύτερες σε όλα τα γήπεδα της μεγάλης κατηγορίας και οι ποδοσφαιριστές όποτε είχαν πριμ έβαζαν στο μερτικό και τον Μανώλη. Στην εκκλησία ήταν οι οικογένεια του, φίλοι του, γείτονες και παλαίμαχοι ποδοσφαιριστές. Οι αρχές μάλλον δεν το έμαθαν αν και οι εφημερίδες το ανέφεραν. Καλό ταξίδι κυρ Μανώλη.
Ο Νίκος Ατζινάς είναι μέλος της διοίκησης του ΟΑΕΔ, πρόεδρος της επιτροπής στέγασης. Την ερχόμενη εβδομάδα θα περιοδεύσει στην Ανατολική Μακεδονία Θράκη. Θα πάει εκεί όπου υπάρχουν κτίρια του ΟΑΕΔ για να κάνει τον απαραίτητο έλεγχο. Θα περάσει και από την Καβάλα.
Στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν αποφάσεις της Κυκλοφοριακής Επιτροπής. Από αυτές ξεχωρίζουν οι ακόλουθες: Αίτηση του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίου Λουκά για τη λήψη μέτρων βελτίωσης των συνθηκών οδικής ασφάλειας των πεζών στις διασταυρώσεις της οδού 25ης Μαρτίου με τις οδούς Ιοκάστης και Χανίων, παραπέμπει το θέμα στο αρμόδιο τμήμα της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα τοποθέτησης φωτεινών σηματοδοτών καθώς και η κατασκευή ασφαλών κόμβων στις παραπάνω διασταυρώσεις. Ααίτηση του 11ου Δημοτικού Σχολείου αναφορικά με τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Μοσχοπουλίδου, όμορης παρόδου καθώς και τμήματος της οδού Θέτιδος προκειμένου για την αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας στην εγγύτητα του σχολικού συγκροτήματος, εγκρίνει τη μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Μοσχοπουλίδου από την οδό Ασπασίας έως την οδό Ελευθερίας με κατεύθυνση προς την οδό Ελευθερίας καθώς και την μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Ελευθερίας από την οδό Μοσχοπουλίδου έως την οδό Θέτιδος με κατεύθυνση προς την οδό Θέτιδος. Αίτηση του κ. Γεωργακούδη Δημήτριου δια μέσου του τμήματος Τροχαίας για την δημιουργία διαγράμμισης διάβασης πεζών επί της οδού Δοϊράνης στο ύψος της οδού Σπετσών και την απαγόρευση στάθμευσης ημιφορτηγών στο ίδιο σημείο για την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών ορατότητας των διερχόμενων πεζών, εγκρίνει την χάραξη διαγράμμισης διάβασης επί της οδού Δοϊράνης στο ύψος της οδού Σπετσών ώστε να υπάρχει αντίκρισμα με την υφιστάμενη διάβαση επί της οδού Ι. Δραγούμη για την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών από το δίκτυο των πεζοδρόμων προς την Κεντρική Πλατεία και προς τον Αγ. Νικόλαο. Το αίτημα για απαγόρευση στάθμευσης ημιφορτηγών απορρίπτεται καθώς δεν μπορούν να επιβληθούν διακρίσεις ανά είδος οχήματος στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που λειτουργεί επί της οδού Δοϊράνης. Εισήγηση του τμήματος Κυκλοφοριακών Θεμάτων για δημιουργία διαγράμμισης διάβασης πεζών ταυτόχρονα με κάθετη σήμανση Π-21 επί της οδού 7ης Μεραρχίας στο ύψος του Πουλίδειου Γηροκομείου και της υφιστάμενης στάσης Αστικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εγκρίνει το αίτημα. Αίτηση της Δ/νσης Δημοτικής Αστυνομίας αναφορικά με την τοποθέτηση εύκαμπτων οριοδεικτών προς απαγόρευση στάθμευσης σε σημεία των οδών Λ. Κατσώνη και Ιουστινιανού λόγω ανεπαρκούς πλάτος οδοστρώματος και πρόκλησης κυκλοφοριακής συμφόρησης, εγκρίνει την τοποθέτηση πασάλων στην αρχή της οδού Ιουστινιανού και στο μέσο της οδού Λ. Κατσώνη.