Κάποτε οι πάγκοι με τις λαμπάδες στην κεντρική πλατεία ήταν από 10 έως 15. Σταδιακά άρχισαν να μειώνονται με αποτέλεσμα φέτος να λειτουργούν μόνο 3. Αυτό έγινε για πολλούς και διάφορους λόγους που εύκολα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί. Πέρσι οι πάγκοι ήταν 4. Πόσοι θα είναι του χρόνου, δεν το ξέρουμε. Θα παίξει ρόλο η φετινή κίνηση.
Η φωτογραφία που δημοσιεύουμε προέρχεται από το αρχείο της Πρωινής, εμφανίζει την ίδια περιοχή όπως ήταν την Μεγάλη Εβδομάδα του 2004. Πριν δηλαδή από 13 χρόνια!
Κάποτε για μια άδεια πώλησης λαμπάδων στην πλατεία οι ενδιαφερόμενοι «σκοτώνονταν». Έκαναν ουρά στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου. Πιθανόν τότε να μην πλήρωναν τα χρήματα που πληρώνουν τώρα. Είναι κι αυτή μια αλλαγή που έπαιξε τον ρόλο της.
=============================================================
Το απόγευμα της Μεγάλης Δευτέρας ανέκυψε στην πόλη μας ένα έκτακτο κι αρκετά επείγον γεγονός. Το οδόστρωμα σε κεντρικό δρόμο υποχώρησε, στη θέση του δημιουργήθηκε μεγάλη τρύπα. Οι διερχόμενοι πολίτες έσπευσαν να περικυκλώσουν την περιοχή απορώντας και συζητώντας μεταξύ τους. Δεν άργησαν να φθάσουν εκεί όλοι οι αρμόδιοι. Υπήρξε αμέσως έκπληξη για ότι είχε συμβεί, όπως επίσης δίλλημα (αυτό είναι το βασικότερο) για το ποιος όφειλε να διορθώσει την ζημιά. Άπαντες συμφωνούσαν ότι η αποκατάσταση έπρεπε να γίνει γρήγορα.
Επρόκειτο για πρόβλημα σε σκεπασμένο ρέμα (ιστορικό για την Καβάλα), σε σημείο της χερσαίας ζώνης του λιμανιού. «Συγκρούονταν» με λίγα λόγια οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης και του Οργανισμού Λιμένα. Αλλά και πάλι υπήρξε σύγχυση αφού το ρέμα της οδού Κασσάνδρου (όπως συνήθως το ονομάζουμε) δεν ακριβώς αρμοδιότητα του Δήμου Καβάλας αλλά της ΔΕΥΑΚ. Οχήματα της οποίας εμφανίστηκαν στην περιοχή το ίδιο βράδυ.
Υποτίθεται ότι εκείνη την ώρα η συζήτηση μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων κατέληξε σε μεταξύ τους συμφωνία ώστε να αναπτυχθεί συντονισμένη και άμεση δράση. Υποτίθεται. Νωρίς χθες το πρωί η τοπική αυτοδιοίκηση αποδείχθηκε κατώτερη των περιστάσεων. Δεν ήταν ότι δεν ήθελε. Ίσα ίσα το αντίθετο. Ήθελε αλλά για ποικίλους λόγους δεν μπορούσε να τηρήσει τη συμφωνία.
Μπροστά στον κίνδυνο αυτή να καταρρεύσει, ο ΟΛΚ πήρε πάνω του όλη την ευθύνη. Πιο ευέλικτος, με λιγότερες άλλες υποχρεώσεις αποφάσισε να δράσει μόνος. Η τοπική αυτοδιοίκηση απλώς θα παρακολουθούσε, όταν χρειάζονταν θα τον συμπλήρωνε. Κάπως έτσι τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους. Εκτός απροόπτου σήμερα θα λήξει η κατάσταση συναγερμού.
Θυμίζουμε ότι σε μια άλλη προηγούμενη και παρόμοια τρύπα, μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο, ο Δήμος Καβάλας (ήταν ο αποκλειστικά αρμόδιος να την κλείσει) ασχολήθηκε 1,5 μήνα. Τόσο χρόνο χρειάστηκε για να αντιμετωπίσει την κατάσταση.
Χθες μάλιστα οι επιβλέποντες του Δήμου Καβάλας αντί να λύνουν προβλήματα, δημιουργούσαν. Προσέρχονταν στην περιοχή παρκάροντας με τέτοιο τρόπο το υπηρεσιακό αυτοκίνητο, που έκλειναν τον δρόμο. Αποτέλεσμα αυτών των σταθμεύσεων τους ήταν να σταματά προσωρινά η κυκλοφορία μέχρι να εντοπιστούν, να ειδοποιηθούν για να τα απομακρύνουν!
Θέλουμε να πούμε ότι ο Δήμος Καβάλας στη γενικότερη λειτουργία του έχει τα προσόντα, έχει τα καλά του αλλά έχει και τα ζητήματα του. Τα οποία χθες και προχθές εμφανίστηκαν νωρίς, διαπιστώθηκαν εγκαίρως κι έτσι η τρύπα στην οδό Ερυθρού Σταυρού αντιμετωπίστηκε μόνο από τον ΟΛΚ. Επί της ουσίας αυτό ήταν καλύτερο για ένα σωρό λόγους.
Επαναλαμβάνουμε, δεν είναι ότι στο Δημαρχείο δεν θέλουν να βοηθήσουν. Θέλουν και με το παραπάνω. Δυστυχώς πολλές φορές καταπιάνονται με τα καθημερινά προβλήματα με τέτοιο τρόπο, με τέτοιες γραφειοκρατικές συνθήκες που συχνά αντί για καλό κάνουν κάτι παρεμφερές. Περίπου ή σχεδόν καλό…
Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, που λειτουργεί σε στενότερα αλλά ταυτόχρονα και σε πιο ελεύθερα πλαίσια, απέδειξε χθες ότι έχει τις δυνατότητες. Έχει τις δυνάμεις. Κάποιοι ίσως ισχυριστούν ότι ο ΟΛΚ είναι άλλο πράγμα σε σχέση με την τοπική αυτοδιοίκηση. Πιο μικρό. Σαφώς κι αυτό ισχύει. Στα… χωράφια του ωστόσο μπορεί και δρα αποτελεσματικά. Αυτό είναι κάτι που πρέπει με την ευκαιρία να το παραδεχθούμε.
Όπως είναι γνωστό οι φετινές εκδηλώσεις του αεροπορικού σόου δεν περιλαμβάνουν το νησί της Θάσου. Πέρσι και πρόπερσι επεκτάθηκαν στο νησί, φέτος αυτό δεν έγινε διότι ο Δήμος Θάσου δεν έδειξε το απαραίτητο ενδιαφέρον. Όταν ρωτήσαμε σχετικά τον αντιδήμαρχο Θάσου Γιάννη Πλαφαδέλη, μας απάντησε: «Δεν έχει σχέση το αεροπορικό σόου με το ιστορικό γεγονός του αεροδρομίου στο Καζαβήτι».
Χθες παρουσιάστηκε στο Λονδίνο, σε παγκόσμια πρεμιέρα, το ντοκιμαντέρ που ασχολήθηκε με το αεροδρόμιο του Καζαβητίου. Την πρώτη προβολή παρακολούθησε ο διευθυντής του αεροπορικού σόου Πάνος Γεωργιάδης, ο οποίος επιστρέφει στην πόλη μας αύριο.
«Κλείδωσε» όπως φαίνεται η παρουσία κι η συμμετοχή στο αεροπορικό σόου του γνωστού τηλεοπτικού παρουσιαστή Γιάννη Σερβετά. Τις λεπτομέρειες θα τις ανακοινώσει στην ώρα τους ο κ. Πάνος Γεωργιάδης.
Ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος υπέγραψε χθες απόφαση με την οποία διαθέτει στην παράταξη της αντιπολίτευσης «Μακεδονία Θράκη Ελλάδα μας» υπάλληλο της Π.Ε. Καβάλας. Τα καθήκοντα του υπαλλήλου θα είναι αυτά της γραμματειακής υποστήριξης. Η παράταξη «Μακεδονία Θράκη Ελλάδα μας» είχε επικεφαλής τον κ. Τέρενς Κουίκ, μετά την υπουργοποίηση του οποίου (και την παραίτηση του από μέλος του περιφερειακού συμβουλίου ΑΜΘ) τον διαδέχθηκε η κ. Στέλλα Γκανιάτσου. Προερχόμενη από την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας.
Σήμερα το πρωί ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος μαζί με τον πρόεδρο της Ορθοπαιδικής και Τραυματολογικής Εταιρίας Μακεδονίας Θράκης καθηγητή Νίκο Λαλιώτη παραχωρούν συνέντευξη τύπου. Θέμα της συνέντευξης τύπου η διοργάνωση στην Καβάλα του 36ου Ετήσιου Συνεδρίου της Εταιρίας από 20 έως 22 Απριλίου. Κι άλλες φορές στο πρόσφατο και μακρινό παρελθόν ο κ. Λαλιώτης φρόντισε ώστε η Καβάλα να φιλοξενήσει μεγάλα ιατρικά συνέδρια.
Την περασμένη Κυριακή εξελέγη εκ νέου πρόεδρος της κεντρικής διοίκησης του ΤΕΕ ο κ. Γιώργος Στασινός της ΔΚΜ. Φυσικά και είχε την υποστήριξη των εκπροσώπων της ΔΚΜ Καβάλας στη συγκεκριμένη διαδικασία. Είναι η δεύτερη θητεία στη συγκεκριμένη θέση του κ. Στασινού.