Στη 1 χθες το μεσημέρι οι Ιταλοί φιλοξενούμενοι της Καβάλας, που βάδισαν στην αρχαία Εγνατία οδό, έφθασαν στον Σταυρό του Αμυγδαλεώνα. Έσπευσαν στο κτίριο του πολιτιστικού συλλόγου όπου τους περίμεναν φαγητό και νερό. Κυρίως τους περίμενε ένας χώρος ανάπαυσης. Περίπου μία ώρα ξεκουράστηκαν κι αμέσως μετά συνέχισαν την πορεία τους. Μπροστά τους ήταν ένα πραγματικά ιστορικό τμήμα της οδού, διασώζεται όπως περίπου ήταν τότε.
Στην παρέα συμμετείχαν Καβαλιώτες αλλά και Δραμινοί. Οι συγκεκριμένοι ήταν οι επικεφαλής του γκρουπ όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε «… πάντα οι Δραμινοί είναι βιαστικοί».
====================================================================
Η ακριτική περιοχή της Φλώρινας είχε την ευκαιρία να φιλοξενήσει το προηγούμενο Σαββατοκύριακο τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Η έκτακτη επίσκεψη του πραγματοποιήθηκε με αφορμή τις πολιτιστικές εκδηλώσεις στις Πρέσπες, τις οποίες παρακολούθησε.
Συμπληρώθηκε με την απαραίτητη για την περίπτωση συνάντηση του με τους αυτοδιοικητικούς «άρχοντες» της περιοχής. Όπως διαβάζουμε του έθεσαν πολλά και διάφορα αιτήματα. Ορισμένα από τα οποία μοιάζουν καταπληκτικά με τα δικά μας.
Πρώτα πρώτα ζήτησαν να δοθούν τίτλοι κυριότητας κατοικιών που χρησιμοποιούνται αλλά δεν ανήκουν σε κατοίκους των Πρεσπών. Στην Καβάλα χρονίζει το πρόβλημα των δημοσίων κτημάτων. Είναι ακριβώς ίδιο.
Ο Πρωθυπουργός υποσχέθηκε λύση στους κατοίκους των Πρεσπών δια της γνωστής οδού. Οι κατέχοντες θα πληρώσουν και θα πάρουν τίτλους ιδιοκτησίας. Στην δική μας περίπτωση (περιοχές Προφήτη Ηλία, Παναγούδα κτλ) ζητούσαμε (πριν την κρίση) τα οικόπεδα και τα σπίτια να δοθούν δωρεάν. Κάτι που τελικά δεν έγινε.
Σήμερα όποιος έχει χρήματα διαπραγματεύεται με το δημόσιο, το πληρώνει κι αποκτά το σπίτι ή το οικόπεδο που κατέχει. Οι περισσότεροι (των περιοχών στην πόλη μας που ήδη αναφέραμε) συνεχίζουν να πληρώνουν «ενοίκιο». Με προοπτική κάποια στιγμή να αγοράσουν αυτό που σήμερα κατέχουν. Το οποίο το κατέχουν από τον παππού και τον προπάππου τους!
Οι φορείς της Φλώρινας ζήτησαν κατασκευή του κάθετου άξονα Φλώρινας – Κοζάνης. Ο δικός μας απαραίτητος κάθετος άξονας είναι ο Ε61. Αργεί πολύ, εσχάτως μάθαμε ότι κινδυνεύει να αντικατασταθεί από τον κάθετο άξονα Σέρρες- Δράμα- Αμφίπολη! Αν γίνει κάτι τέτοιο τότε μία ακόμη φορά η πόλη θα έχει προβεί σε ένα τεράστιο αυτογκόλ!
Ζητήθηκε από τον Πρωθυπουργό να δοθεί προτεραιότητα στα αρδευτικά έργα του Νομού Φλώρινας. Δεν έχουμε κι εμείς ανάγκη από τέτοια; Πολλά και παλιά αιτήματα περιμένουν όχι τον Πρωθυπουργό αλλά έστω έναν Υπουργό. Πολύ δε περισσότερο περιμένουν ζεστό χρήμα ώστε τα έργα επιτέλους να αρχίσουν.
Η Φλώρινα ζήτησε ακόμη την μετατροπή σε πολυδύναμο του μόνιμου ιατρείου των Πρεσπών. Μας θύμισε τις συνεχείς ενέργειες του Δήμου Παγγαίου για το πολυδύναμο (στα λόγια και στα χαρτιά) ιατρείο στην παραλία του Οφρυνίου.
Καταλαβαίνουμε ότι κάθε γωνιά της ελληνικής επαρχίας έχει τα δικά της, ίδια, άλυτα προβλήματα. Τα οποία όταν βρεθεί ευκαιρία τα θέτει υπόψη των υπουργών και των Πρωθυπουργών. Δεν θα είναι δύσκολο να στοιχηματίσουμε ότι πάλι στην Φλώρινα δεν θα γίνει τίποτα από αυτά που άκουσε το Σαββατοκύριακο ο Πρωθυπουργός. Συμφώνησε, ίσως να έδωσε και καμιά υπόσχεση αλλά ουσία δεν θα υπάρξει σχεδόν ποτέ.
Πολλοί προηγούμενοι Πρωθυπουργοί βρέθηκαν στην Φλώρινα και στην κάθε Φλώρινα τάζοντας τα ελάχιστα. Μα ούτε με αυτά τα κατάφεραν. Οι ίδιοι οι επικεφαλής των Κυβερνήσεων και οι υφιστάμενοι τους Υπουργοί, ποτέ δεν είχαν μια σωστή σειρά. Ποτέ δεν ήταν αποτελεσματικοί όπως επιβάλλουν οι συνθήκες. Άκουγαν και μετά προσπερνούσαν…
Κατόπιν τούτου καταλήγουν να είναι γραφικοί αυτοί που επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια αιτήματα σε πρόσωπα που στο τέλος δεν κάνουν τίποτα. Τίποτα απολύτως. Το κακό είναι ότι για αυτήν τους την απραξία κανείς πλέον δεν τους καταγγέλλει. Κουράστηκαν οι επαρχιώτες να διαμαρτύρονται. Να διεκδικούν, ακόμη και να ταξιδεύουν στην Αθήνα. Η διαδικασία αποδείχθηκε δώρο άδωρο…
Οι Δήμοι του Ν. Καβάλας ζητούν από τον ΤΑΡ οχήματα προκειμένου να επωφεληθούν του γνωστού προγράμματος εταιρικής ευθύνης. Ο ΤΑΡ σπεύδει να ικανοποιήσει τα αιτήματα τους κι έτσι λίαν προσεχώς θα τους παραδώσει τα οχήματα ζήτησαν. Τα περισσότερα είναι κατάλληλα για τα προβλήματα που προκύπτουν στις δύσκολες μέρες και νύχτες του Χειμώνα.
Η πόλη των Σερρών δια του Δήμου των Σερρών έκανε την έκπληξη. Ζήτησε και πέτυχε τη χρηματοδότηση από τον ΤΑΡ έργου ανάπλασης. Το οποίο όπως διαβάζουμε είναι κοντά (ή μέσα) στην κεντρική πλατεία των Σερρών. Ωραία ιδέα η ανάπλαση. Αλήθεια, την είχε και κάποιος από τους δικούς μας Δήμους ή άπαντες ζήτησαν οχήματα και μόνο οχήματα;
Η κ. Δήμαρχος πρέπει να προσέξει τις προσλήψεις των διμήνων. Σε μια τελευταία και πρόσφατη πρόσληψη επέλεξε γιο δημοτικού της συμβούλου. Αυτές οι προτιμήσεις δικαιώνουν την κριτική που δέχθηκε κατά το παρελθόν τόσο από την αντιπολίτευση όσο κι από τον Νίκο Μαυρίδη. Δυστυχώς τα παιδιά των δημοτικών συμβούλων βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε περιπτώσεις πρόσληψης εποχιακών εργαζομένων. Το απέδειξε το μακρινό και πρόσφατο παρελθόν.
Τι κάνει σε αυτές τις περιπτώσεις η εξουσία; Αν και γνωρίζει το πρόβλημα που δημιουργεί η πρόσληψη «των δικών της παιδιών», κάποια από τα πολλά αιτήματα που ανακύπτουν καταφέρνει και τα υλοποιεί. Ποντάρει στη… μυστικότητα της απόφασης και στο γεγονός ότι σε μια μικρή κοινωνία όπως η δική μας κανείς δεν θα τολμήσει να πει τα πράγματα με το όνομα τους.
Πρόσφατα ωστόσο υπήρξαν οι γνωστές καταγγελίες του κ. Μάκη Παπαδόπουλου. Ακόμη πιο πρόσφατα ο κ. Νίκος Μαυρίδης αμφέβαλλε γενικώς για την αξιοκρατία στις επιλογές της διοίκησης. Εξηγώντας ότι αυτή η αμφιβολία του αφορά και τα δίμηνα.
Στην εποχή της Διαύγειας αλλά κι αυτών που την παρακολουθούν καθημερινά, δεν υπάρχουν μυστικά. Υπάρχουν αντίθετα αυτοί που καλώς ή κακώς περιμένουν με το… δάκτυλο στην σκανδάλη! Ρισκάρει η διοίκηση και το ξέρει. Ακόμη και για ένα δίμηνο περιμένουν έξω από τα γραφεία της ένα σωρό άνθρωποι. Τι θα τους πει αν το νέο της επιλογής συγγενικού προσώπου δημοτικού συμβούλου γίνει ευρύτερα γνωστό;
Αν ακούσαμε καλά τότε το βράδυ της Δευτέρας ήταν «μακρύ» για τις εκλογές του Επιμελητηρίου. Ο γενικός γραμματέας του Δήμου και πρόεδρος της ΝΟΔΕ Μπάμπης Δράκος προσκάλεσε σε συνάντηση τον Γιάννη Παναγιωτίδη και τον Μάρκο Δέμπα. Φέρεται να τους ξεκαθάρισε ότι η μεσολάβηση του ήταν προσωπική του πρωτοβουλία επειδή και με τους δύο έχει άριστη σχέση.
Ξαφνικά και οι δύο άνδρες έγιναν πολύ προσεκτικοί με τις διαρροές και τις περί των συναντήσεων τους πληροφορίες. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε λίγο προκειμένου να μάθουμε 1)Τι τους είπε ο κ. Δράκος και 2) τι του είπαν αυτοί. Προβλέπουμε ότι ο μήνας Σεπτέμβρης θα είναι καθοριστικός σχετικά με όλες τις υποψηφιότητες που θα υπάρξουν στο Επιμελητήριο.
Τον Φλεβάρη του 2015 ο Χρήστος Κοπατσάρης ήταν ακόμη διοικητής του Νοσοκομείου. Ζήτησε τη βοήθεια της Εγνατίας Οδού ΑΕ για να λυθεί το πρόβλημα έλλειψης χώρων στάθμευσης. Το ίδρυμα έχει οικόπεδο διαθέσιμο αλλά η αξιοποίηση του είναι αρκετά ακριβή. Τότε δεν έγινε τίποτα επί της ουσίας. Μετά από λίγες μέρες άλλαξε και ο κ. Κοπατσάρης και ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ.
Προχθές, με τη βοήθεια και του κ. Κοπατσάρη, δόθηκε συνέχεια στην υπόθεση. Έτσι χθες εκπρόσωποι της Εγνατίας Οδού ΑΕ επανεμφανίστηκαν στο Νοσοκομείο. Πριν φθάσουν στο κτίριο, δεν μπορεί, θα έριξαν μια ματιά στο δάσος του Αγίου Σίλα. Εκεί όπου σταμάτησε η μελέτη τους για τον Ε61.
Σε συνέχεια του ρεπορτάζ για την δυνατότητα ρύθμισης χρεών στο Δήμο Καβάλας με έως 100 δόσεις, αναγνώστρια έκανε το ακόλουθο ηλεκτρονικό σχόλιο και ερώτημα: «Σωστότατη κίνηση η ρύθμιση. Συμφέρουσα και για τις δύο πλευρές. Ενδιαφέρον όμως θα είχε να μάθουμε τι θα γίνει τελικά με τα 100 ευρώ που καλούμαστε ως δημότες Καβάλας να πληρώσουμε για μια μεταβίβαση δικαιωμάτων υδροληψίας. Σε άλλους δήμους (Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή, Φλώρινα, Πάτρα, Τρίκαλα, Ηράκλειο) αυτή η διαδικασία είναι δωρεάν».
Έχει πολύ δουλειά να κάνει η Fraport όσον αφορά το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος». Τα στοιχεία του ΣΕΤΕ δείχνουν άριστα Καλοκαίρια και δύσκολους Χειμώνες (όταν στο αεροδρόμιο υπάρχουν μόνο οι πτήσεις εσωτερικού). Η μείωση επιβατών στις πτήσεις εσωτερικού φθάνει στο 14% για το διάστημα Γενάρης- Ιούλης με ειδικότερη μείωση 21% τον Φεβρουάριο και 15% τον Καλοκαιρινό Ιούλιο.
Ζητείται επειγόντως εταιρία που θα προσφέρει εναλλακτικά δρομολόγια από Αθήνα προς Καβάλα, τα οποία θα γίνονται σε καλύτερες ώρες και με καλύτερες τιμές. Για το κάθε αεροδρόμιο της επαρχίας δύσκολο είναι να διαθέτει κίνηση εξωτερικού. Σαφώς ευκολότερη είναι η κίνηση εσωτερικού. Στην περίπτωση μας ισχύει το αντίθετο κι έτσι κάτι πρέπει να γίνει (να διορθωθεί) ώστε να τα καταφέρνουμε και στα εύκολα.