Με αφορμή την προεκλογική περίοδο στο Επιμελητήριο δημοσιεύουμε δύο φωτογραφίες από προηγούμενες αναμετρήσεις. Τον Δεκέμβρη του 2001 ο Απόστολος Μαρδύρης με τον αντίπαλο του Χρήστο Χριστοφορίδη και τον Ιούνιο του 2006 ο Άγγελος Τσατσούλης (αμέσως μετά τη νίκη του) με Σωτήρη Ιατρού και Βασίλη Κεχαγιά.
======================================================================
Ο βασικός στόχος της Κυβέρνησης (συχνά την μνημονεύουμε ως Κυβέρνηση «πρώτη φορά Αριστερά») είναι γνωστός. Επιθυμεί να ιδιωτικοποιήσει την Εγνατία οδό ώστε να μπουν στο ταμείο του κράτους χρήματα. Πολλά χρήματα. Ταυτόχρονα θέλει να ικανοποιήσει μία ακόμη μνημονιακή της υποχρέωση. Προκειμένου να τα καταφέρει, γεμίζει το δρόμο με διόδια. Μετωπικά και πλευρικά.
Καθώς διατυπώνονται ήδη διαμαρτυρίες, απαντά ότι η χρέωση θα είναι φθηνή δια της αναλογικής διαδικασίας. Ποιος πιστεύει ότι έτσι θα συμβούν τα πράγματα; Μάλλον κανείς. Η ιδιωτική Εγνατία οδός με πλήθος διοδίων και χρεώσεων θα καταλήξει να είναι εμπόδιο στην ανάπτυξη του Νομού μας. Εννοούμε την τουριστική ανάπτυξη. Θάσος και χερσαίο τμήμα του Νομού Καβάλας θα ακριβύνουν ως προορισμοί διακοπών. Αυτός αλήθεια δεν είναι ένας λόγος που μας προτιμούν;
Μας προτιμούν και μας διαλέγουν γιατί εκτός από κοντά, είμαστε και φθηνοί. Με τόσα διόδια στη διαδρομή, το φθηνό γρήγορα μετατρέπεται σε ακριβό. Σημειώστε επίσης ότι η λειτουργία των επιπλέον διοδίων θα επηρεάσει άμεσα την αγορά αφού διάφορα προϊόντα θα πωλούνται ακριβότερα μιας και θα φθάνουν στην περιοχή με υψηλότερες μεταφορικές χρεώσεις.
Από κυκλοφοριακής πλευράς η Καβάλα θα γεμίσει διεθνή κυκλοφορία, το μη συντηρημένο επαρχιακό δίκτυο θα γεμίσει κι αυτό. Από όλους όσους θα αποφεύγουν την Εγνατία οδό λόγω διοδίων. Το ταξίδι ως τη Θάσο και την Καβάλα θα είναι πιο επικίνδυνο, θα διαρκεί περισσότερες ώρες. Οι δε επισκέπτες μας θα βλέπουν από μακριά το σύγχρονο αλλά ακριβό δρόμο. Κάτι σαν αξιοθέατο.
Τι κάνουμε τώρα; Τα σχέδια της Κυβέρνησης τα αντιληφθήκαμε. Τα σχέδια της Εγνατίας οδού το ίδιο. Πως θα αντιδράσουμε μπροστά σε αυτό που μας θίγει και έρχεται; Εμείς, οι πολίτες, αποφασίζουμε. Ή θα συμβιβαστούμε και δεν θα «βγάλουμε» κιχ ή θα συμμετάσχουμε μαζικά (όπως στο συλλαλητήριο του λιθάνθρακα) στις κινητοποιήσεις που είναι βέβαιο ότι θα οργανώσουν οι φορείς μας. Από την επιτυχία των οποίων θα κριθούν όλα.
Δεν θέλουμε ούτε να αδικήσουμε, ούτε να προσβάλουμε τόσο την πρόταση του ΣΦΓΤ όσο και τους ανθρώπους που την διατύπωσαν δημόσια. Για τα δεδομένα της εποχής ωστόσο η πρόταση μοιάζει με ανέκδοτο. Μπορεί και να είναι ανέκδοτο αφού η πόλη της Καβάλας έχει άλλες και σημαντικότερες ανάγκες από μια μόνιμη δημοτική πινακοθήκη.
Υπό άλλες συνθήκες ουδείς θα αρνούνταν τον στόχο. Σήμερα είναι τόσο περίπλοκη η κατάσταση σχετικά με τις διεκδικήσεις μας που το τελευταίο το οποίο σκεπτόμαστε είναι αυτό που ζήτησαν οι εκπρόσωποι του ιστορικού πολιτιστικού συλλόγου.
Ο Δήμος Καβάλας (δηλαδή η πόλη και οι άνθρωποι της) διεκδικεί το παλιό Νοσοκομείο. Το άδειο στρατόπεδο «Ασημακοπούλου», τμήμα του Τελωνείου, την παλιά Μεραρχία και το παλιό δικαστήριο. Η προσπάθεια μπορεί να μην είναι η άριστη, έχει ουσία και διάρκεια. Δεν είναι τυχαίο που όλα τα πιο πάνω τα αρνείται το κράτος. Ούτε είναι τυχαίο ότι ενώ τα αρνείται (χωρίς να παρουσιάζει συγκεκριμένα επιχειρήματα), σχεδιάζει διόδια. Αρνείται την αλλαγή της όδευσης του αγωγού ΤΑΡ.
Ενώ λοιπόν ο κόσμος «καίγεται», ο ΣΦΓΤ παρουσιάζει ένα σκεπτικό καλό αλλά για κάποια άλλα χρόνια. Για την περίοδο πολύ πριν την κρίση. Ας μη ξεχνάμε ότι η πινακοθήκη υπήρχε, βρίσκονταν στο διατηρητέο της οδού Φιλίππου. Η προοπτική της λειτουργίας της δημοτικής καπναποθήκης την κατήργησε. Τάχα προσωρινά. Χρόνια τώρα περιμένουμε την λειτουργία της Καπναποθήκης όπου άριστα μπορεί να λειτουργήσει η δημοτική πινακοθήκη. Κάθε τι άλλο είναι υπερβολικό και λάθος.
Για το παλιό δικαστήριο υπάρχουν άλλα σχέδια, στα τετραγωνικά μέτρα του οποίου εμπλέκεται (καλώς ή κακώς) και ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας. Κατά συνέπεια η πρόταση είναι ευχάριστη στα αφτιά όλων αλλά για ένα σωρό αντικειμενικούς λόγους μη υλοποιήσιμη.
Οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις στο κέντρο της Καβάλας «φορούν» τα γιορτινά τους. Ο καθιερωμένος στολισμός βιτρινών κτλ βοηθά για να δημιουργηθεί νωρίς νωρίς η απαραίτητη Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα. Ήδη ξεχωρίζει η βιτρίνα του βιβλιοπωλείου Ζαπώνης στην οδό Βενιζέλου αλλά και ο στολισμός του καφέ μπαρ Τζοκόντα στην παραλία.
Την Κυριακή 10 Δεκέμβρη αναχωρεί για την μακρινή Κίνα η αποστολή του Δήμου Καβάλας. Επικεφαλής της η Δήμαρχος. Επιστρέφουν στα μέσα του μήνα, δηλαδή παραμονές εορτών. Αν ο κ. Κουρουμπλής συνεχίζει να επιθυμεί να πραγματοποιήσει τη σύσκεψη για τα δρομολόγια του Πρίνου, πρέπει να την κάνει πράξη την ερχόμενη εβδομάδα. Διαφορετικά με το νέο έτος…
Στο νέο νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας (ψηφίστηκε προ λίγων ημερών) υπάρχει λύση για το λιμανάκι των Σφαγείων. Ο Δήμος Καβάλας πρέπει να ενημερωθεί κι αμέσως μετά να κάνει ότι προβλέπεται: Να συστήσει λιμενικό γραφείο που θα είναι ο φορέας διαχείρισης του συγκεκριμένου «ορφανού» σήμερα λιμανιού. Ως φορέας διαχείρισης θα καθορίσει τη χερσαία ζώνη, τις λιμενικές δραστηριότητες κτλ.
Μέσω αυτού του νόμου όχι μόνο θα νομιμοποιήσει την παρουσία του στο λιμανάκι των Σφαγείων αλλά ευκολότερα θα ανακαινίσει το ακίνητο (παλαιά Σφαγεία) για να το χρησιμοποιήσει. Πιθανόν για τις ανάγκες του λιμανιού.
Όλα αυτά μας τα εκμυστηρεύτηκε συμπολίτης που διαβάζει τους νέους νόμους, παρακολουθεί τις εξελίξεις σε σχέση με τις τοπικές ανάγκες και δυνατότητες. Εμπρός λοιπόν να αλλάξουμε τα δεδομένα στην προαναφερθείσα περιοχή, η οποία μπορεί και πρέπει να γίνει ακόμη καλύτερη.
Το κείμενο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα για την τουριστική προβολή του Δήμου το 2018 είναι άριστο και μας καλύπτει. Αν δόθηκε στη δημοσιότητα έγκαιρα ή όχι, είναι ένα διαδικαστικό ζήτημα που έχει τη σημασία του αλλά δεν είναι το σημαντικό της υπόθεσης. Ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος μπορεί να κάνει την καθημερινή του κριτική στην κ. Ιωσηφίδου (αυτός στο κάτω κάτω της γραφής είναι ο ρόλος του), οφείλει να συμφωνεί μαζί της ειδικά όταν μιλούμε για τον τουρισμό.
Κι η κ. Ιωσηφίδου θα πρέπει να αποδεχθεί κάθε σωστή του πρόταση εφόσον αυτή βοηθά στην επίτευξη του κοινού στόχου. Ζούμε λοιπόν για την ώρα, για την στιγμή, που οι δυο τους θα συνεργαστούν. Χωρίς τούτου να σημαίνει ότι θα συμφωνούν σε όλα. Φανταζόμαστε ότι η συμφωνία τους (αν και όποτε υπάρξει) θα έχει κίνητρο και βάση την πρόοδο του τόπου.
Μια και μνημονεύσαμε την πρόεδρο της δημοτικής επιχείρησης «Δημωφέλεια» ας προσθέσουμε κι αυτό: Για τη διοργάνωση του επόμενου Cosmopolis αναζητούνται χορηγοί. Αυτή είναι μια δύσκολη προσπάθεια που η Δημωφέλια ξεκίνησε έγκαιρα. Καλή της επιτυχία.
Στους κάδους απορριμμάτων, στους τοίχους και στις βιτρίνες των ανοίκιαστων καταστημάτων μπήκαν ήδη οι αφίσες. Αντιεξουσιαστές μας ενημερώνουν ότι και φέτος θα τιμήσουν τη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου με συγκέντρωση στην πλατεία Καπνεργάτη. Καλούν τους πολίτες να είναι παρόντες σε αυτήν την Τετάρτη το μεσημέρι.
Ήταν κάποιες άλλες εποχές σε μια σίγουρα διαφορετική Ελλάδα. Ένας αστυνομικός χωρίς ουσιαστικό λόγο πυροβόλησε και σκότωσε εντελώς άδικα ένα νεαρό παιδί. Μετά η Αθήνα έγινε «κόλαση» κι η Ελλάδα ακόμη πληρώνει για την αποκατάσταση των ζημιών. Κι ενώ η πληρωμή συνεχίζεται (με τους προβλεπόμενους τόκους), τίποτα δεν μπορεί να φέρει πίσω τη ζωή που χάθηκε.
Φέτος οι εκδηλώσεις για την Ημέρα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες έπρεπε να πραγματοποιηθούν όλες στο ίδρυμα Αγία Μαρίνα. Ένα ίδρυμα για ΑμΕΑ το οποίο «σβήνει» αβοήθητο. Το οποίο ίδρυμα ας μη ξεχνάμε ότι ιδρύθηκε στη δεκαετία του 70. Χάρη στις εθελοντικές προσπάθειες κάποιων Καβαλιωτών.
Δυστυχώς το ίδρυμα το ξεχνάμε ακόμη κι όταν έρχεται η μέρα των ΑμΕΑ. Το ξεχνούν κι οι σύλλογοι ΑμΕΑ. Το ξεχνούν όλοι. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει ευχάριστες διαδικασίες, γιορτές κι αθλητισμό. Φυσικά κι αυτά χρειάζονται. Όμως με την «Αγία Μαρίνα» τι θα γίνει; Ουδείς πρόθυμος να απαντήσει, να ασχοληθεί…
Η τελική προεκλογική εκδήλωση του Μάρκου Δέμπα θα γίνει τη Δευτέρα το απόγευμα. Σε αυτήν θα παρουσιαστεί το σύνολο των υποψηφίων αλλά και το πρόγραμμα του συνδυασμού.