Dark Mode Light Mode

μικρά πρωινά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Ολοκληρώθηκαν χθες το μεσημέρι οι απαραίτητες εργασίες για την εγκατάσταση της σιδερένιας βάσης του νέου φάρου, στην επέκταση του προσήνεμου μόλου στο κεντρικό λιμάνι. Με την λειτουργία του- όταν δηλαδή προστεθεί ο φανός- θα απομακρυνθεί η φωτεινή σήμανση που υπάρχει μέσα στη θάλασσα, στην είσοδο του λιμανιού. Όλα αυτά γίνονται τώρα επειδή το έργο επέκτασης και θωράκισης του προσήνεμου μόλου ολοκληρώθηκε.
Οι χθεσινές εργασίες έγιναν από τον ΟΛΚ. Ο νέος φάρος είναι αυτός για τον οποίο ο ΟΛΚ έλαβε άδεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες που επιβλέπουν τέτοιες παρεμβάσεις. Ο ΟΛΚ ήθελε ένα ιδιαίτερο, χαρακτηριστικό για την πόλη φάρο αλλά η αρμόδια υπηρεσία δεν του το επέτρεψε. Δύο χρόνια το προσπαθούσε χωρίς αποτέλεσμα.
*Ένας άλλος φάρος (και η περιοχή πλησίον του) είναι σε μια κατάσταση εκκρεμότητας πολύ καιρό τώρα. Εννοούμε τον φάρο στην αυλή του δημοτικού σχολείου της Παναγίας. Το σημείο τουριστικό, χρήσιμο για την πόλη αλλά το έργο δεν λέει να εγκριθεί και να ξεκινήσει. Η εκκρεμότητα άρχισε επί Σιμιτσή, συνεχίζεται τα χρόνια της διοίκησης Τσανάκα.

 

==========================================================================

 

Τα έτη 2012-2013 συζητήσαμε και με το παραπάνω τη διαδικασία για την προμήθεια ζάχαρης στο δημοτικό κοινωνικό παντοπωλείο. Ο «κατηγορούμενος» βρέθηκε αμέσως. Χωρίς ιδιαίτερη έρευνα υποδείχθηκε από τους αυτοδιοικητικούς του αντιπάλους. Φανερούς και κρυφούς. Μετά προσπαθούσε να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας. Μάταια, όπως πάντα.

 

Αυτή η ιστορία αφού πέρασε από συνεντεύξεις τύπου, δελτία τύπου, ανακοινώσεις, συνεδριάσεις, εκπομπές και πολλά άλλα κρίθηκε προχθές στο Εφετείο Κομοτηνής. Άπαντες αθώοι. Απόφαση λίγο πολύ αναμενόμενη, για την οποία βοήθησαν και κάποιοι από τους τότε καταγγέλλοντες. Αυτό είναι προς τιμή τους, το ότι στο διάστημα που μεσολάβησε αποδέχθηκαν την αλήθεια. Διόρθωσαν εκείνης της εποχής λάθη τους.

 

Ένας δεν το έκανε. Επέμενε και στο δικαστήριο ότι καλώς το θέμα πήρε αυτές τις διαστάσεις. Κατέθεσε για την καταδίκη των κατηγορούμενων μα το δικαστήριο (συμπεριλαμβανομένου του εισαγγελέα) δεν πείσθηκε. Δεν υπήρξε λοιπόν κανένα «νέφος» στην προμήθεια της ζάχαρης. Όλα έγιναν με τον σωστό τρόπο κι ο θόρυβος της περιόδου ήταν μια «φούσκα». Μια υπερβολή. Η οποία έπαιξε τον ρόλο της στις δημοτικές εκλογές του 2014.

 

Συμβαίνουν αυτά στην Ελλάδα. Συμβαίνουν πιο συχνά απ’ ότι νομίζουμε. Το βασικό πρόβλημα δεν είναι η καταγγελία. Η καταγγελία πρέπει να υπάρχει όταν ανακύπτει απορία κι υποψία. Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που επιλαμβάνεται η δημόσια διοίκηση (οι ελεγκτές) και η δικαιοσύνη, δημιουργείται καθυστέρηση. Μεγάλη καθυστέρηση.

 

Κάπως έτσι μια ιστορία ζάχαρης του 2012 και του 2013 κρίθηκε στο Εφετείο αρχές του 2018. Όλοι οι εμπλεκόμενοι θα ήθελαν η δικαστική έρευνα (μαζί με την δικαστική απόφαση) να έχει άμεσο αποτέλεσμα και κατάληξη. Ποτέ οι πολίτες δεν θα καταλάβουν γιατί τόση αργοπορία, γιατί τόσες αναβολές, γιατί τόσο χάσιμο χρόνου.

 

Κι ενώ το κράτος ενισχύει με επιπλέον υπαλλήλους τις εφορίες προκειμένου οι έλεγχοι να είναι περισσότεροι, δεν κάνει το ίδιο σε σχέση με τη δικαιοσύνη. Η υπόθεση της ζάχαρης είναι μία από τις πολλές που εκκρεμούν κι αργούν στις δικαστικές αίθουσες και διαδικασίες. Προχθές γράφαμε για κάτι ακόμη χειρότερο. Ένα πρόστιμο που έβαλε ο Θ. Καλλιοντζής ως Νομάρχης το 2004 είχε τελεσίδικη απόφαση της διοικητικής δικαιοσύνης το 2017!

 

Με αυτούς τους όρους δεν μπορεί να προχωρήσει το πράγμα. Υπό αυτές τις συνθήκες ο κόσμος αποφεύγει όσο μπορεί την προσφυγή στα δικαστήρια. Διότι γνωρίζει ότι ναι μεν θα βρει το δίκιο του εκεί αλλά μέχρι να το βρει θα ταλαιπωρηθεί και θα περιμένει αρκετά.

 

Αν τα δικαστήρια είχαν μια λογική ταχύτητα στην έκδοση αποφάσεων, δεν θα είχαμε αυτό το μπλέξιμο των 180 οικογενειών στα λιπάσματα. Θα γνωρίζαμε άμεσα ποιος εκ των δύο πλευρών έχει δίκιο, θα σεβόμασταν αμέσως την κρίση του δικαστή. Ούτε στο θέμα των απολύσεων των 180 υπήρξε κάτι τέτοιο. Και δεν θα υπάρχει όσο η πολιτεία αντιμετωπίζει τη δικαιοσύνη ως μεγάλο αντίπαλο. Τον οποίο αντί να στηρίξει- στηρίζοντας ταυτόχρονα τη δημοκρατική διαδικασία απονομής δικαιοσύνης, τα συμφέροντα των πολιτών και τα δικά του- συχνά βρίσκεται σε αντιπαράθεση μαζί του.

 

Παρακολουθούμε αυτές τις ημέρες τα γεγονότα στη ΔΕΥΑΚ. Μηνυτήρια αναφορά υπάρχει στην Εισαγγελία Καβάλας από τον Απρίλιο του 2017. Το καλύτερο ξεκαθάρισμα της υπόθεσης θα γίνει εκεί, στη δικαιοσύνη. Όταν όμως έρθει η ώρα των αποφάσεων πολύ φοβούμαστε ότι κάποιοι από τους εμπλεκόμενους δε θα είναι στη θέση που βρίσκονται σήμερα. Στο μεταξύ δηλαδή το κακό θα έχει γίνει. Αν υπάρχει τέτοιο.

 

Ένα μεγάλο διαμέρισμα που βρίσκεται σε προνομιακή πολυκατοικία στην πόλη ετοιμάζεται από τους ιδιοκτήτες του προκειμένου μετά την ανακαίνιση να προσφερθεί προς ενοικίαση στη γνωστή διαδικτυακή πλατφόρμα airbnb. Να είναι άραγε το μοναδικό; Όσο στην Καβάλα δεν γίνονται νέα ξενοδοχεία, τόσο θα ανακαινίζονται διαμερίσματα. Που δε θα προσφέρονται σε ντόπιους αλλά σε τουρίστες. Για βραχυπρόθεσμες μισθώσεις.

 

Όπως ακούγεται και στη Θάσο και στην Καβάλα, η εταιρία του κ. Φιλιάγκου αγόρασε πρόσφατα ένα φέρι μποτ ανοιχτού τύπου «παντόφλα». Περιγράφεται όμοιο με αυτό που έχει το όνομα «Παναγία». Το φέρι μποτ θα έρθει για δρομολόγια στην περιοχή αμέσως μετά το Καλοκαίρι.

 

Δεν έγινε χθες η συνέντευξη τύπου της Δημάρχου. Σύμφωνα με νέα πρόσκληση η κ. Τσανάκα θα συναντήσει τους δημοσιογράφους την προσεχή Τετάρτη 17 Ιανουαρίου το πρωί. Θα παρουσιάσει την ανασκόπηση των έργων καθημερινότητας του 2017 και τον προγραμματισμό για το 2018.

 

Ο βουλευτής Νίκος Παναγιωτόπουλος συναντήθηκε χθες στη Βουλή με κλιμάκιο της ολομέλειας των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων της χώρας. Αντικείμενο της συζήτησης οι διατάξεις για τη διαμεσολάβηση που μέσω των προαπαιτούμενων απασχολούν αυτήν την περίοδο το κοινοβούλιο.

 

Επίσημα και ανεπίσημα ο Βαγγέλης Παππάς παραδέχεται ότι μέχρι τώρα στήριζε τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ. Εξηγεί ταυτόχρονα ότι με την πρόσφατη ενημέρωση που είχε (όχι μόνο από το σωματείο των εργαζόμενων) πείσθηκε να αλλάξει στάση. Μη ξεχνάμε ότι η παράταξη του κ. Παππά έχει στο δ.σ. της ΔΕΥΑΚ εκπρόσωπο. Ο οποίος μέχρι τώρα- σε πολλές περιπτώσεις- ψήφιζε υπέρ των εισηγήσεων της διοίκησης.

 

Όλες οι εφημερίδες των Αθηνών έγραψαν για τη μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου ιδιώτες επενδυτές να μπουν στα περιφερειακά λιμάνια. Η Εφημερίδα των Συντακτών έγραψε αναλυτικότερα τα λιμάνια για τα οποία υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον, στα οποία όπως φαίνεται δεν περιλαμβάνονται αυτά της Καβάλας: «Αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον παρουσιάζεται για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Ραφήνα, Λαύριο και Ελευσίνα) με βάση τις δραστηριότητές τους και τη γεωγραφική τους θέση.Μέχρι σήμερα 35 επενδυτικά σχήματα (από την Ελλάδα και το εξωτερικό) έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Βόλου και του Ηρακλείου να συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες.

 

Μεγάλη προβολή είχε ο Δήμος Καβάλας (πανελλαδική μάλιστα) με την πρωτοβουλία του να βάλει βυθιζόμενους κάδους στη συνοικία της Παναγίας. Πολλές και διάφορες ιστοσελίδες των Αθηνών και όχι μόνο, αναπαρήγαγαν το θέμα. Πόλεις όπως η δική μας ζήλεψαν κι όπως φαίνεται θα αντιγράψουν την ιδέα. Είναι ωραίο πράγμα να γίνεσαι το καλό παράδειγμα. Αν το πετυχαίνεις συχνότερα, τότε ακόμη ωραιότερο…

 

================================================================================

Απάντηση σε σχόλιο της στήλης

 

Λάβαμε χθες με το ταχυδρομείο και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή, απάντηση σε σχόλιο της στήλης:

« Αναφορικά με το δημοσίευμα σας την 04-01-2018 και ημέρα Πέμπτη στη στήλη «Μικρά Πρωινά» της εφημερίδας σας και προς αποκατάσταση της αλήθειας, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τους περιοίκους καθώς και τους αναγνώστες σας ότι οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ενεργούσαν κατ’ εντολή της υπηρεσίας μας για τον καθαρισμό της παρόδιας βλάστησης μη δασικής έκτασης περί την Περιμετρική οδό της Καβάλας και η οποία βλάστηση αποτελούσε εμπόδιο στην ορατότητα των διερχόμενων οχημάτων καθώς επίσης και στην κίνηση των πεζών.

Με εντολή Περιφερειάρχη, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων

Θωμάς Καραβάς

Τοπογράφος Μηχανικός

(ΥΓ: Οι τακτικοί αναγνώστες της στήλης θα έχουν αντιληφθεί ότι τις περισσότερες φορές προτιμούμε να μην σχολιάζουμε απαντήσεις επί των κειμένων μας. Το ίδιο θα γίνει κι αυτήν την φορά, ως προς την απάντηση του κ. Καραβά. Αντίθετα περιμένουμε να πληροφορηθούμε το περιεχόμενο των δηλώσεων για το ίδιο θέμα, τις οποίες όπως λέγεται έκανε χθες ο κ. Μαρκόπουλος. Σε αυτές – εφόσον έγιναν- θα υπάρξει κατάλληλη απάντηση λίαν συντόμως).

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΓΕΝΑΡΗ 2018

Επόμενο άρθρο

Έρχονται χιόνια - Χειμώνα τον Φλεβάρη