Δύο πινακίδες στο κατάλληλο σημείο στο Καρνάγιο καθοδηγούν τους οδηγούς των αυτοκινήτων προκειμένου να εισέλθουν στην πόλη σωστά και να αποφύγουν είσοδο σε μονόδρομο. Η μία από τις δύο ουσιαστικά δεν υπάρχει. Κάποιος ανόητος πρόσφατα έγραψε πάνω της σύνθημα για την αγαπημένη του ομάδα. Το κακό δεν είναι μόνο αυτό. Το κακό και ίσως χειρότερο είναι ότι το πρόβλημα μάλλον δεν θα διορθωθεί. Ας συνηθίσουμε λοιπόν αυτήν την άκρως … Ελληνική κατάσταση.
Τα προβλήματα των ημερών εμφανίστηκαν ως συνήθως. Διαδοχικές προσκλήσεις για ίδιες εκδηλώσεις κοπής βασιλόπιτας. Την ίδια μέρα και ώρα! «Συνωστισμός» ειδικά την ερχόμενη Κυριακή το πρωί. Στις 11 στον Γαλαξία οι Εθελοντές κατά του Καρκίνου. Στις 11.30 (!) στο Λούσυ το Επιμελητήριο και στις 12 στο εντευκτήριο του ο ΦΟΚ. Πώς να τα προλάβεις όλα; Κι είναι ακόμη Τρίτη. Ως το τέλος της εβδομάδας σίγουρα θα υπάρξουν κι άλλες προσκλήσεις για το προσεχές Κυριακάτικο πρωινό.
Ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ Ν.Δ. Καβάλας κ. Μπάμπης Δράκος δεν ασχολείται με την εκδήλωση κοπής βασιλόπιτας. Προέχουν άλλα, υποστηρίζει. Κι εννοεί τις κομματικές διαδικασίες για την εκλογή νέων νομαρχιακών επιτροπών. Όπως επίσης την πρόταση του Πρωθυπουργού για τον (ή την) επόμενο Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Αν ήμουν εγώ θα πρότεινα μια δεύτερη θητεία της κ. Σακελλαροπούλου» δήλωσε ο κ. Δράκος.
Λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα 6 καντίνες «στήθηκαν» στον Δημοτικό Κήπο σε μια ακόμη εορταστική πρωτοβουλία. Ήταν ιδέα των 6 επαγγελματιών, με την οποία αμέσως συμφώνησε ο Δήμος. Δυστυχώς το εγχείρημα έληξε γρήγορα και εντελώς άδοξα. Στην πορεία διαπιστώθηκε η ανάγκη να υπάρχουν και υποδομές και άδειες. Κι επειδή ειδικά οι άδειες άργησαν, οι 6 ιδιοκτήτες των καντινών επέλεξαν να αποχωρίσουν. Κινδύνευαν ακόμη και με αυτόφωρη διαδικασία!
Ενδιαφέρον και μάλιστα μεγάλο για τη λειτουργία των καντινών στον Δ. Κήπο έδειξε η Διεύθυνση Υγείας της ΠΕ Καβάλας. Κι όταν διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν άδειες, πίεσε για να εκδοθούν. Ο Δήμος Καβάλας νόμιζε ότι ήταν κάτι απλό. Κι έκανε λάθος. Χρειάζονταν, εκτός από άδειες, παροχές νερού- πρόβλεψη για τα απόβλητα- τουαλέτες.
Στο τέλος ενός ακόμη μικρού σήριαλ, δόθηκε σύντομη προθεσμία όλα αυτά να εξασφαλιστούν. «Αλλιώς αυτόφωρο», φέρονται να είπαν οι ελεγκτές. Κι επειδή χρονιάρες μέρες κανείς δεν ήθελε να συλληφθεί, οι 6 επαγγελματίες επέλεξαν να αποχωρίσουν. Ας πούμε ότι έπαθαν και έμαθαν.
Αυτή κι αν δεν είναι είδηση. Ο Αστυνομικός Διευθυντής Καβάλας αποφάσισε την αναπροσαρμογή της δαπάνης για την αγορά στεφανιών τόσο για τις επίσημες εκδηλώσεις και επετείους (κατάθεση στεφάνων στις εθνικές εορτές κτλ) όσο και για τις κηδείες εν ενεργεία ή συνταξιούχων αστυνομικών. Πλέον κάθε στεφάνι για κατάθεση σε επέτειο κτλ η Διεύθυνση Καβάλας θα το αγοράζει 30 ευρώ. Των κηδειών θα το πληρώνει ακριβότερα, 50 ευρώ.
Παρακολουθούμε έναν χρόνο τώρα την διαφωνία για το Κειμηλιαρχείο, το κτίριο της Στέγης, την Στέγη κτλ. Έχουμε αντιληφθεί πλήρως το τι θέλει η Ιερά Μητρόπολη. Ξέρουμε τι ζητά η Πρωτοβουλία. Μπερδευόμαστε ως προς τις απόψεις της διοίκησης του ΣΦΓΤ. Πολύ περισσότερο μετά την τελευταία εξέλιξη, την αιφνίδια απόφαση (της συνέλευσης) για διαπραγμάτευση με τον Μητροπολίτη.
Ο λόγος που η διοίκηση τα αλλάζει όλα συνεχώς είναι προφανής. Δειλιάζουν. Διστάζουν. Πότε προς τη μία πλευρά, πότε προς την άλλη. Κατανοητή η ανθρώπινη αντίδραση. Με αυτές ωστόσο τις «κωλοτούμπες» διαρκείας εκτίθενται. Δυσκολεύοντας την εξεύρεση λύσης. Αν υπάρχει- εδώ που έφθασαν τα πράγματα- τέτοια πιθανότητα. Περισσότερο θάρρος κύριοι και κυρίες του διοικητικού συμβουλίου.
Όσοι τις προηγούμενες μέρες επισκέφθηκαν τις χιονοδρομικές εγκαταστάσεις στο χιονισμένο Φαλακρό βρέθηκαν μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις. Ταλαιπωρήθηκαν και αποχώρισαν μάλλον απογοητευμένοι. Αυτοδιοίκηση και ιδιώτες δεν ήταν έτοιμοι. Ακόμη κι αν δεχθούμε ότι ο κόσμος ήταν πολύς, η οργάνωση έπασχε. Παντού ουρά και μακρά περίοδος αναμονής. Από το παρκάρισμα μέχρι την αγορά ενός καφέ.
Όλα αυτά που ίσως δεν πρέπει να ξαφνιάζουν, τι δείχνουν; Το γνωστό. Η αυτοδιοίκηση (σε άλλες περιπτώσεις το κράτος) δεν μπορούν. Όσο κι αν θέλουν. Με την ανεπάρκεια τους αυτή, δημιουργούν χώρο για να εμφανιστεί ως … σωτήρας ο ιδιωτικός τομέας. Με ότι αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή άριστη προσφορά όλων των υπηρεσιών και… ακρίβεια! Π.χ. το παρκάρισμα στο Φαλακρό (αν κάποιος βρει χώρο), σήμερα είναι δωρεάν. Κανείς δεν ξέρει πόσο ακόμη θα συνεχίσει να είναι δωρεάν…
Σε όλη την Ελλάδα έγινε τις ημέρες των εορτών η εκδήλωση «φαναράκια των ευχών». Μόνο στην Καβάλα αρκετά από αυτά δεν είχαν την πορεία που έπρεπε. Έπεσαν εντός πόλης, επιβαρύνοντας την κατάσταση από πλευράς καθαριότητας. Τις προάλλες οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από «φαναράκια». Κάποια τα σκούπισαν και τα απομάκρυναν οι οδοκαθαριστές. Κάποια άλλα θα τα βλέπουμε καιρό ακόμη. Στο πεζοδρόμιο, στην άκρη του δρόμου ή και πάνω σε δέντρα. Ποιος ο λόγος αλήθεια; Μάλλον ήταν ελαττωματικά, χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές και δυνατότητες.
Ο Δήμος Καβάλας πρέπει να ερευνήσει τα κριτήρια της κατανομής των χρημάτων, να διαμαρτυρηθεί για την αδικία. Μοιράστηκαν από το Υπουργείο Εσωτερικών χρήματα για τα αδέσποτα ζώα κι η Καβάλα έλαβε τα λιγότερα στην ΑΜΘ. Οι άλλες πρωτεύουσες Νομών εισέπραξαν περισσότερα. Γιατί άραγε; Πάντως γενικά τα ποσά είναι πολύ μικρά (σε σχέση με το πρόβλημα και τις ανάγκες που υπάρχουν). «Ψίχουλα» θα μπορούσε να πει κάποιος.
Στις εκδηλώσεις για τον νέο χρόνο που συνεχίζονται σταθερά κι όπως επιβάλλει η παράδοση, νέα πρόσωπα είναι αυτά της διοίκησης του Επιμελητηρίου. Το νέου συμβουλίου. Ο Γιάννης Παναγιωτίδης, ο Μάκης Καφετζής, ο Θόδωρος Χατζηχρήστος και ο Γιώργος Βαφείδης ήταν την Πρωτοχρονιά σε όλες τις τοπικές εκδηλώσεις. Σχεδόν σύσσωμη δηλαδή η διοικητική επιτροπή. Έχουν όρεξη και για αυτά, βρίσκουν τον απαραίτητο χρόνο.
Γράφαμε τις προάλλες – σε σχέση με όσα ζούμε στην Καβάλα- για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αλεξανδρούπολης, για τα ερωτήματα και τις προτάσεις της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξανδρούπολης. Ίδια δεδομένα και στο Ρέθυμνο. Η κ. Ρένα Κοτσαλεδάκη Καπετανάκη (της αντιπολίτευσης) πιέζει τη διοίκηση του Δήμου Ρεθύμνου και με αναρτήσεις της: « Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Ρέθυμνο απαιτεί άμεσες λύσεις! Προτείνουμε 4 άμεσες κινήσεις για βελτίωση της κατάστασης και 5 στρατηγικές για το μέλλον. Από τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης μέχρι την αναβάθμιση της αστικής συγκοινωνίας, στοχεύουμε σε ένα βιώσιμο και λειτουργικό αστικό περιβάλλον».