Μία ακόμη φωτογραφία από το βασικό κτίριο του ανοιχτού κολυμβητηρίου. Είναι προφανές ότι όσοι άρχισαν τη λεηλασία ήταν έτοιμοι να ολοκληρώσουν το έργο τους. Τα σώματα των καλοριφέρ τα είχαν ξηλώσει, τα μετέφεραν σε τέτοιο σημείο (κοντά στην εξώπορτα) για να μπορούν να τα απομακρύνουν γρήγορα. Αποτράπηκαν τα χειρότερα ναι. Δεν είναι κρίμα ο χώρος να παραμένει αναξιοποίητος; Ο κ. Σιμιτσής ήθελε να τον μετατρέψει σε χώρο Καλοκαιρινών εκδηλώσεων. Η κ. Τσανάκα είχε πει να το ξαναλειτουργήσει ως κολυμβητήριο. Τελικά δεν έγινε τίποτα.
=====================================================================
Επί σειρά δεκαετιών οι τοπικοί φορείς και παράγοντες προσπαθούν να «ζωντανέψουν» τη γραμμή φέρι μποτ Καβάλα – Πρίνος. Με εξαίρεση έναν Χειμώνα, σε όλους τους προηγούμενους τα Χειμερινά δρομολόγια ήταν δύο την ημέρα. Σε αυτήν την προσπάθεια είχαμε πολύτιμη βοήθεια ακόμη και υπουργών. Το τι τελικά καταφέραμε το δείχνει η πράξη.
Αυτές τις ημέρες ξεκίνησε μια νέα «επανάσταση», βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι οι επιστολές. Επιστολές στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Δεν θέλουμε να μειώσουμε την σημασία των επιστολών. Κρίνοντας από τα προηγούμενα επεισόδια του ίδιου σήριαλ, χαμηλώνουμε τον πήχη. Προκύπτει μάλιστα ότι αυτές οι ενέργειες γίνονται συχνά για λόγους εντυπώσεων.
Τώρα μάλιστα που έρχονται εκλογές, τώρα μας ενδιαφέρουν ακόμη περισσότερο οι εντυπώσεις. Απορούμε που μένει άπραγος ο Μάκης Παπαδόπουλος. Έπρεπε ήδη να έχει δώσει στη δημοσιότητα το δελτίο τύπου ή την ανάρτηση στο διαδίκτυο. Είναι δυνατόν για τα δρομολόγια να μην ευθύνεται και η κ. Τσανάκα;
Πολλές φορές τα θέματα της καθημερινότητας αν και είναι πραγματικά προβλήματα, καταλήγουν εργαλεία προβολής. Τα χρησιμοποιούν οι γνωρίζοντες, οι «ειδικοί» ,όχι για να λύσουν τα προβλήματα. Αυτό ξέρουν καλά ότι αποκλείεται να συμβεί. Ότι κάνουν το κάνουν για να προβληθούν.
Κάτι τέτοιο περνά από το μυαλό μας καθώς διαβάζουμε τις πυκνογραμμένες επιστολές τους. Κι αν αυτό το συμπέρασμα δεν ισχύει για όλους, ισχύει για τους περισσότερους. Μπορούμε άνετα να προβλέψουμε τις επόμενες τους κινήσεις, ίσως επαναλάβουν και τη διαμαρτυρία στο λιμάνι. Στο τέλος όλων αυτών που έχουν κατά νου τα Χειμερινά δρομολόγια θα παραμείνουν λίγα.
Ο λόγος είναι ένας, μοναδικός, σαφής και απλός. Τα κόμματα που νομοθετούν σε αυτό το παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, νομοθετούν πάντα υπέρ των εταιριών. Κι όποτε κάποια κυβέρνηση τολμήσει να σκεφθεί διαφορετικά, γρήγορα επανέρχεται στο …σωστό δρόμο.
Υπό αυτές τις συνθήκες τα δρομολόγια που ζητάμε για τη γραμμή του Πρίνου θα τα έχουμε αλλά μόνο το Καλοκαίρι. Το Χειμώνα στην καλύτερη περίπτωση θα είναι δύο. Αν μάλιστα αυτόν τον Χειμώνα καταφέρει και ενταχθεί στο πρόγραμμα δρομολογίων και το υδροπτέρυγο, τα δρομολόγια των φέρι μποτ ίσως λιγοστέψουν κι άλλο!
Ο κ. Γιώργος Κρικής αν και προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ- συνεχίζει στο Κίνημα Αλλαγής- επιλέχθηκε από τον Υπουργό κ. Νίκο Παππά για τη θέση του γενικού γραμματέα ενημέρωσης και επικοινωνίας. Έμεινε 10 μέρες. Δέχθηκε πιέσεις από το κόμμα του και παραιτήθηκε. Φεύγοντας μίλησε για μια συνεργασία όλων των προοδευτικών δυνάμεων χωρίς αγκυλώσεις και προκαταλήψεις. Ξέχασε όπως φαίνεται- όταν αποδέχθηκε την πρόταση του κ. Παππά – ότι ο Βαγγέλης Βενιζέλος έθεσε έγκαιρα συγκεκριμένο όρο. Συνεργασία μόνο με τον ηττημένο ΣΥΡΙΖΑ…
Πολύ συχνές είναι το τελευταίο διάστημα οι δημοσιεύσεις στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης σχετικά με τα προγράμματα σπουδών του ΤΕΙ ΑΜΘ. Εννοούμε τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Το ένα μετά το άλλο επανιδρύονται, επιβεβαιώνοντας και τη σωστή έως τώρα λειτουργία τους και το ενδιαφέρον των αποφοίτων. Η διαδικασία της επανίδρυσης προβλέπεται να γίνεται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από τη δημιουργία κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος.
Λάβαμε χθες μια (δυστυχώς) ανώνυμη επιστολή με απόλυτα σωστό περιεχόμενο. Μας θυμίζει την εκκρεμότητα επαναλειτουργίας στο κεντρικό λιμάνι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένα Καβάλας. Μια υπόθεση «χαμένη» στην γραφειοκρατία. Υπόθεση που ανέλαβαν να προωθήσουν οι τοπικοί βουλευτές, χωρίς μέχρι τώρα να καταφέρουν κάτι το ιδιαίτερο.
Στο τέλος ίσως κι αυτοί να ξέχασαν ότι στο λιμάνι υπάρχει κτίριο έτοιμο. Δώρο του ΟΛΚ. Το οποίο ανακαινίστηκε και ετοιμάστηκε με δωρεές ιδιωτών. Διαβάζουμε στην επιστολή ότι η μη επαναλειτουργία της απαραίτητης στο λιμάνι Πυροσβεστικής υπηρεσίας πιθανόν να οφείλεται στο ότι δεν είναι πρόθυμη η Πυροσβεστική.
Ο βασικός λόγος είναι- αναφέρει η επιστολή- το ότι θα πρέπει να μετακινηθεί προσωπικό στην Καβάλα από την Αθήνα ή τον Πειραιά ή την Θεσσαλονίκη. Ποιος αλήθεια θα ήθελε ή θα δέχονταν να αφήσει το σπίτι του (όπου κι αν είναι αυτό) για χάρη της Καβάλας; Πολύ περισσότερο αν ο υποψήφιος για μετάθεση διαμένει στα μεγαλύτερα της Καβάλας αστικά κέντρα;
Εξ αυτού του λόγου παρουσιάζονται διάφορες δικαιολογίες που καθυστερούν το αυτονόητο. Η πιο χαρακτηριστική είναι η αναμονή γιατί κάποιο πυροσβεστικό πλοίο έπαθε βλάβη. Μέχρι να διορθωθεί η βλάβη παραμένει στο ίδιο λιμάνι (και δεν έρχεται στην Καβάλα) το πλοίο που θα λειτουργήσει την Πυροσβεστική Υπηρεσία λιμένα Καβάλας.
Από τη μια βλάβη στην άλλη, οι βλάβες δεν έχουν τελειωμό. Κάπως έτσι η Καβάλα δεν αποκτά κάτι που αξίζει. Δεν είναι το μόνο. Η πόλη μας αξίζει πολλά. Τα διεκδικεί αλλά όπως στο πυροσβεστικό πλοίο, έτσι και σε όλα τα άλλα ανακύπτουν συχνά… «βλάβες». Τις οποίες κάποιοι ανέχονται και κάποιοι άλλοι προσπαθούν αλλά δεν μπορούν να ξεπεράσουν.
Φανταζόμαστε ότι πριν ο συμπολίτης γράψει την ανώνυμη επιστολή, απευθύνθηκε ο ίδιος εκεί που έπρεπε. Εξάντλησε τα περιθώρια όλων των άλλων προσπαθειών και πιέσεων. Κι όταν είδε ότι τίποτα δεν αλλάζει, τότε έκατσε και έγραψε την επιστολή. Μπας και με αυτήν γίνει το θαύμα. Του λέμε ότι το θαύμα που περιμένει δεν θα γίνει ούτε με αυτόν τον τρόπο. Το Αθηναϊκό κράτος και κυρίως η νοοτροπία που το χαρακτηρίζει, δεν νικήθηκαν εύκολα. Σχεδόν ποτέ όταν κάτι τέτοιο το προσπάθησε η επαρχία.
Η επαναλειτουργία του Πυροσβεστικού Σταθμού στο λιμάνι θα μπει στο ράφι. Εκεί που βρίσκονται κι όλα τα άλλα. Η περίοδος αναμονής δεν είναι μεγάλη. Είναι τεράστια. Ευρισκόμενο το θέμα στο ράφι για καιρό, θα πιάσει αράχνες… Μετά θα ξεχαστεί εντελώς, θα πάψει να υφίσταται. Στην Ελλάδα λένε μια σχετική φράση και παροιμία, για όλα αυτά που τελικά «τα έφαγε η … μαρμάγκα».
Πρόθεση της διοίκησης της ΔΕΥΑΚ είναι η υπόθεση του προστίμου που της επέβαλε ο Θόδωρος Μαρκόπουλος να κριθεί και στη δικαιοσύνη. Θα προσφύγει δικαστικά μήπως και καταφέρει στο δικαστήριο ότι δεν κατάφερε στην Αποκεντρωμένη.
Η Δημοτική Αστυνομία πρέπει να δουλεύει περισσότερο. Το απαιτούν οι πολίτες, το γράφουμε έμμεσα ή άμεσα συχνά. Προσωπικό της οφείλει να βοηθά το προσωπικό της Τροχαίας τα Σάββατα. Η λειτουργία της λαϊκής επηρεάζει αρκετά και τα κυκλοφοριακά δεδομένα στο γνωστό τμήμα της οδού Βενιζέλου. Από Φάληρο έως Δαγκλή. Οι τροχονόμοι τα Σάββατα είναι στην Ερυθρού Σταυρού ενώ στη Βενιζέλου δεν βρίσκεται κανείς. Αυτό το κενό δεν θα έπρεπε να το καλύψει η Δημοτική Αστυνομία; Η οποία όπως είναι γνωστό δουλεύει συνήθως πρωί, από τη Δευτέρα ως την Παρασκευή.
Η πανελλαδική προβολή του Γιώργου Καλαντζή συνεχίζεται. Την Τρίτη έδωσε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο κόκκινο» των Αθηνών. Θέμα της συνέντευξης το επεισόδιο με τους ακροδεξιούς, στο κέντρο της πόλης.
Συγχαίρουμε τον συμπολίτη κ. Κυριάκο Λυκουρίνο που τίμησε με ανάρτηση του στο διαδίκτυο την επέτειο απελευθέρωσης της Καβάλας από τη δεύτερη Βουλγάρικη κατοχή. Για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί. Το συγκεκριμένο αναλυτικό κείμενο πρέπει να διαβαστεί απ’ όλους τους Καβαλιώτες.
Μετά τον Αντώνη Σαμαρά έρχεται στην Καβάλα και η σύζυγος του Κώστα Καραμανλή, κ. Νατάσα Παζαίτη. Ο δε Δημήτρης Πογαρίδης προσκάλεσε τον Κώστα Καραμανλή τον νεότερο, γιο του πρώην Υπουργού Αχιλλέα Καραμανλή. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι στις δημόσιες σχέσεις «σκίζουμε». Αν με όλες αυτές τις ευκαιρίες προσεγγίζαμε (κάπου κάπου έστω) περισσότερο και την ουσία, θα ήταν ακόμη καλύτερα.
Το προσωπικό του προγράμματος Κοινωφελής Εργασία όλο πλησιάζει το Δημαρχείο κι όλο απομακρύνεται από αυτό. Η έναρξη του προγράμματος αργεί, το γεγονός οφείλεται σε γραφειοκρατικούς λόγους. Την Τρίτη το βράδυ αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες αυτών που προσλαμβάνονται. Είναι ένα ερώτημα πόσος χρόνος θα μεσολαβήσει μέχρι οι επιλεγέντες να πιάσουν δουλειά. 15 περίπου μέρες; Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο προσωπικό είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητο στο Δήμο. Το περιμένουν πως και πως.