Dark Mode Light Mode

μικρά πρωινά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Σάββατο πρωί στο σημείο που έπεσε η γέφυρα. Παρόντες πολλοί και διάφοροι. Χωρισμένοι (μέχρι να έρθει η κ. Νοτοπούλου) σε δύο διαφορετικά γκρουπ. Αρκετά μακριά το ένα με το άλλο. Αυτό του Δήμου Καβάλας, αυτό των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Κοντά στη Δήμαρχο ήταν συνεργάτες της και δημοσιογράφοι. Η ατμόσφαιρα ήταν «βαριά». Αντίθετα η άλλη ομάδα είχε διάθεση. Περίμενε την Υπουργό με αστειάκια και ποικίλες (περί ανέμων και υδάτων) συζητήσεις. Ξεχωρίσαμε την παρουσία στο σημείο του κ. Βέρρου, στο χέρι του κρατούσε καφέ (φωτογραφία). Ο καφές του έλληνα, τον οποίο με τίποτα δεν απαρνιέται. Ακόμη κι όταν πέφτουν γέφυρες, ακόμη και τότε θα πάει να δει με τον καφέ στο χέρι!

Όταν η κ. Νοτοπούλου έφθασε στο σημείο, τα δύο γκρουπ ενώθηκαν. Μια από τις πρώτες της κουβέντες ήταν φουλ επίθεση προς τη Δήμαρχο. Αμέσως μετά σα να το ξανασκέφθηκε κι έτσι την άλλαξε την πλάκα… Ήταν πιο φιλική, έδειξε κατανόηση κτλ.

Γενικά οι παράγοντες της Κυβέρνησης ασχολούνται με το θέμα με μια φανερή άνεση μιας και δεν περιλαμβάνονται στο κάδρο αυτών που έχουν ευθύνη. Τουλάχιστον έτσι θεωρούν. Ρόλο παίζει η στάση της ΝΔ. Όλες αυτές τις ημέρες, για το συγκεκριμένο θέμα, πάσχει από αφωνία… Τι θα γίνονταν αν βασικός υπεύθυνος ήταν το κράτος; Πόσες ανακοινώσεις και δελτία τύπου θα είχαν βγάλει ήδη ντόπιοι και μη εκπρόσωποι της;

Τελευταίο γεγονός του Σαββάτου η σύσκεψη στο Δημαρχείο. Διήρκεσε περίπου μια ώρα, μετά το τέλος της δεν έγιναν δηλώσεις. Θα μιλήσει μόνο η Δήμαρχος, είπε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός κ. Γιαννακίδης. Όπως και έγινε. Οι δηλώσεις της κ. Τσανάκα έγιναν παρουσία του Θ. Μαρκόπουλου. Ο οποίος στη συνέχεια «άρπαξε» την ευκαιρία, είπε κι αυτός δύο λόγια στα μέσα ενημέρωσης. Συνέχεια μετά από έναν μήνα. Τότε θα είναι έτοιμη η πραγματογνωμοσύνη των μηχανικών της Εγνατίας Οδού ΑΕ.

 

==============================================================================

 

Θα προσεγγίσουμε το γεγονός από την ελληνική του πλευρά. Την πραγματική και γνήσια του. Μια γέφυρα που κατασκευάστηκε πριν από 30 περίπου χρόνια κατέρρευσε, δύο αυτοκίνητα περνούσαν εκείνη την ώρα από το τμήμα που διαλύθηκε. Οδηγοί και επιβάτες δεν έπαθαν τίποτα μιας και ο καλός Θεός ήταν μαζί τους. Σώθηκαν χωρίς την παραμικρή γρατζουνιά. Αυτή είναι η πρώτη μα και μοναδική ευχάριστη είδηση. Όλες οι υπόλοιπες – ως ελληνικές- είναι οι αναμενόμενες. Κακές ειδήσεις.

 

Θα ψάχνουμε καιρό να βρούμε τους υπεύθυνους. Θα «χαθούμε» κι αυτήν την φορά στη …μετάφραση ενώ δυστυχώς τα κομματικά και προεκλογικά δεδομένα θα «θολώνουν» κι άλλο το τοπίο. Την ίδια στιγμή ο κόσμος ζητά απαντήσεις, ζητά εξηγήσεις. Κι ας ξέρει ότι είναι δύσκολο να τις έχει. Ήδη υπολογίζεται στον ένα μήνα ο απαραίτητος χρόνος για την σύνταξη της βασικής πραγματογνωμοσύνης. Μετά βλέπουμε.

 

Δεν φταίει ένας συγκεκριμένος και μοναδικός. Φταίνε πολλοί και διάφοροι. Τα λάθη και οι παραλείψεις είναι κάτι το διαχρονικό. Σε δυσκολότερη θέση βρίσκονται οι σημερινοί. Αυτοί που το κράτος τους ρωτά αν έκαναν συντήρηση στη γέφυρα. Αυτοί που πρώτος και καλύτερος έδειξε με δήλωση (ή ανάρτηση του) ο κ. Μαρκόπουλος. Οι εκπρόσωποι του Δήμου Καβάλας.

 

Ας μη διαμαρτύρονται που τους αντιμετωπίζουμε ως βασικούς υπόπτους. Αυτοί ήταν και παραμένουν οι κανόνες του παιχνιδιού. Αν τα δεδομένα ήταν αλλιώς, τα ίδια θα έκαναν κι αυτοί. Με τον ίδιο ελληνικότατο τρόπο θα αντιδρούσαν και θα χαρακτήριζαν. Τα έχουμε ζήσει, τα αισθανόμαστε στο πετσί μας. Τα ξέρουμε.

 

Λίγη ώρα μετά την κατάρρευση της γέφυρας ο Χρήστος Ποτόλιας και ο Άρης Βέρρος εξέδωσαν ανακοινώσεις. Δίκασαν και καταδίκασαν. Το κράτος έπραξε το ίδιο μια μέρα μετά, με πιο διακριτικό τρόπο. Ο Δήμος Καβάλας ερευνά αρχεία και νομοθεσίες για να βρει κατάλληλα επιχειρήματα να απαντήσει. Όλη αυτή η διαδικασία περιπλέκει την κατάσταση, κάνει τα απλά πιο δύσκολα. Κάπως έτσι χάνουμε την ουσία.

 

Η ουσία παραμένει μία. Περιλαμβάνεται στα ερωτήματα που δεν έχουν απαντήσεις: Ποιος φταίει που έπεσε η γέφυρα; Ποιος φταίει που δεν έγινε συντήρηση; Ποιος φταίει που οι προειδοποιήσεις δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη; Πρώτα πρώτα τα λόγια ενός απλού ανθρώπου, ενός ψαρά που με τη βάρκα του κινήθηκε κάτω από τη γέφυρα το 2014. Ότι είδε το είπε στους υπευθύνους. Αυτοί στους επόμενους. Δεν έγινε τίποτα.

 

Τον Αύγουστο του 2016 άνοιξε μια τρύπα στο οδόστρωμα. Έγιναν έλεγχοι, επί της ουσίας τίποτα. Οι δύο αυτές προειδοποιήσεις δεν πάρθηκαν στα σοβαρά. Να που φθάσαμε. Όλα τα άλλα είναι λόγια αιρετών, προς κατανάλωση και εκμετάλλευση.

 

Φυσικά και η βασική ευθύνη ανήκει σε αυτόν που έχει την αρμοδιότητα της οδού. Είναι του Δήμου Καβάλας ο δρόμος; Πρώτος φταίει ο Δήμος Καβάλας. Δεν φταίει ωστόσο μόνο αυτός. Έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης αλλά υπάρχουν κι άλλοι που διεκδικούν κάτι από την ίδια πίτα. Το κράτος; Δεν ευθύνεται και το κράτος; Ακόμη και οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ακόμη κι αυτές έπρεπε να ξεχωρίσουν το συγκεκριμένο ζήτημα. Να το θέτουν επίμονα, με δελτία τύπου. Δυναμικά. Μόνο του κι όχι μαζί με όλα τα άλλα, τα πολλά και διάφορα που περιλαμβάνει ο λόγος τους.

 

Φταίει (κι) αυτή η Ελλάδα, που συχνά την περιγράφουμε ως «οίκο ανοχής». Για την οποία βάλαμε και βάζουμε το χεράκι μας προκειμένου το υφιστάμενο χάλι να διατηρηθεί, να μην αλλάξει. Ένας μόνο κακός δεν υπήρξε ποτέ. Πολλοί μαζί ναι. Ανεύθυνοι και λίγοι, στις περισσότερες των περιπτώσεων.

 

Για τα από εδώ και πέρα προτείνουμε και ζητούμε: Αντικειμενική έρευνα χωρίς υπερβολές και λαϊκισμό. Γρήγορες διαδικασίες. Η πραγματογνωμοσύνη από τους μηχανικούς της Εγνατίας Οδού ΑΕ πρέπει να γίνει σε μία εβδομάδα και όχι σε έναν μήνα.

 

Ζητούμε θάρρος από αυτούς που είναι υπεύθυνοι ώστε να αναλάβουν αμέσως το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί. Οτιδήποτε άλλο θα είναι ύποπτο, θα συσκοτίσει την όλη υπόθεση ώστε να συμβεί αυτό που πάντα συμβαίνει στην χώρα μας. Στο τέλος να μη βγάλουμε άκρη.

 

Ας γυρίσουμε στα φυσιολογικά. Στο προεκλογικό ρεπορτάζ. Η είδηση μας έρχεται από το Δήμο Παγγαίου. Εκεί ο Φίλιππος Αναστασιάδης συμφώνησε με τον κ. Στάμο, τον οποίο εντάσσει στο συνδυασμό του. Ο κ. Στάμος μέχρι και προ λίγων μηνών παρουσιάζονταν όχι ως συνεργάτης του αλλά ως βασικός αντίπαλος του. Τον κ. Στάμο ζήτησαν να έχουν μαζί τους ουκ ολίγοι υποψήφιοι Περιφερειάρχες. Τελικά επικράτησε η πρόταση του κ. Αναστασιάδη. Το «άνοιγμα» του οποίου στα αντίπαλα στρατόπεδα συνεχίζεται. Μένει να μάθουμε τι θα κάνει με την πιο δύσκολη περίπτωση. Του Χρήστου Πριονίδη. Η απόφαση επί αυτής όλο αναβάλλεται.

 

Συνεχίζει να μην ανακοινώνεται η υποψηφιότητα Κατσιμίγα για την Περιφέρεια ΑΜΘ. Μάλλον είναι σκόπιμη η καθυστέρηση ώστε να περάσει χρόνος, να ξεχαστεί η στενή σχέση αυτής με την κυβερνητική παράταξη. Λέγεται ότι ο κ. Κατσιμίγας μπορεί να πάρει στο ψηφοδέλτιο του στελέχη του ΚΙΝΑΛ. Αυτό θα γίνει μόνο αν κρατήσει αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ. Πιο μεγάλες απ’ ότι υπολόγιζε.

 

Ειδική συνεδρίαση το απόγευμα του Περιφερειακού Συμβουλίου. Εύλογη η απορία. Οι χωρικοί αντιπεριφερειάρχες θα πάνε; Μήπως τους τύχει κάτι έκτακτο κι απουσιάζουν; Κι αν προσέλθουν, τι στάση θα κρατήσουν;

 

Από έναν μακρύ κατάλογο υποψήφιων αναπληρωτών διοικητών του Νοσοκομείου ξεχώρισαν 4 πρόσωπα. Αυτά κλήθηκαν στο υπουργείο για την απαραίτητη συνέντευξη. Ένας από τους 4 θα είναι ο στενός συνεργάτης του Τάσου Καρασαββόγλου. Σημασία έχει να υπάρξει «χημεία» ώστε το δίδυμο διοίκησης να «δέσει», να αποδώσει. Οριστική απόφαση από το Υπουργείο περιμένουμε εντός του έτους.

 

Αρχίζει από την αρχή η διαδικασία για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Πρέπει να ξαναπάρουν αποφάσεις οι επιτροπές και τα συμβούλια. Οι προηγούμενες είναι άκυρες επειδή δεν προηγήθηκε η επιβεβλημένη διαβούλευση! Το θέμα (ξανα)συζητείται εντός της εβδομάδας τόσο στο τοπικό συμβούλιο όσο και στην Οικονομική Επιτροπή. Την ερχόμενη Δευτέρα θα λάβει τελική έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο.

 

Προηγούμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΝΟΕΜΒΡΗ 2018

Επόμενο άρθρο

Μιχάλης Λαύκας (Lafkas Brewery): «Η υγιής μικροζυθοποιία είναι από τις δραστηριότητες που ευδοκιμούν συνεργατικά»