Dark Mode Light Mode

μικρά πρωινά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Σχεδόν 10 χρόνια συνεργάζεται με το Δήμο Καβάλας μέσω του ΔΗΠΕΘΕ, ο κ. Θοδωρής Γκόνης. Ήταν επιλογή του Κωστή Σιμιτσή (Καλοκαίρι 2009), αρχικά για τη διοργάνωση του φεστιβάλ των Φιλίππων. Λίγο αργότερα ανέλαβε και την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ. Ο κ. Γκόνης συνεργάστηκε με δύο δημάρχους Καβάλας (Σιμιτσή- Τσανάκα), 6 προέδρους του ΔΗΠΕΘΕ. Τους Κιούρτη- Βαβαλέσκου- Δημητριάδη- Καραβία- Πετρόπουλο- Χιώτη Πρασσά.

Ως παλιός, δικαιούνταν στη συνέντευξη τύπου της Τρίτης να καλωσορίσει στο ΔΗΠΕΘΕ τη νέα πρόεδρο κ. Κορίνα Χιώτη Πρασσά. Το μέλλον του κ. Γκόνη στην Καβάλα φαίνεται ότι εξαρτάται από τις δικές του αποφάσεις όπως επίσης κι από το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών που πλησιάζουν (Φθινόπωρο του 2019).

Μέχρι τώρα ο απολογισμός αυτής της συνεργασίας φυσικά και είναι θετικός. Για ένα σωρό λόγους. Όλοι τους ουσιαστικοί. (Η φωτογραφία προέρχεται από το αρχείο της Πρωινής, αφορά την πρώτη συνέντευξη τύπου του κ. Γκόνη στην Καβάλα. Αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου, Καλοκαίρι του 2009).

============================================================================

Αξίζει τον κόπο να αναζητηθεί και να διαβαστεί από τους Καβαλιώτες. Υπάρχει στο διαδίκτυο. Η ομιλία του κ. Σπίρτζη στη Θεσσαλονίκη (Τρίτη απόγευμα). Αφορούσε την Κεντρική Μακεδονία και τα θέματα της αρμοδιότητας του. Στο κείμενο ωστόσο υπήρχε συχνά η Καβάλα. Όπως και η Αλεξανδρούπολη.

Ο κ. Σπίρτζης περιέγραψε την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας στηριγμένη στις υποδομές μεταφορών τριών πόλεων. Θεσσαλονίκη- Καβάλα – Αλεξανδρούπολη. Όσα εξήγγειλε τα διαθέτουν από χρόνια τόσο η Θεσσαλονίκη όσο και η Αλεξανδρούπολη. Η Καβάλα είναι ένας νέος παράγοντας, ένας νέος και απαραίτητος πυλώνας. Τον οποίο οι προηγούμενοι απέφευγαν. Θεωρούσαν περιττή την Καβάλα αφού έλεγαν ότι οι ανάγκες καλύπτονται από τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.

Θυμηθήκαμε τον Γιάννη Τσακλίδη. Δεκαετία ’90. Η Καβάλα διεκδικούσε ένα μεγάλο νέο λιμάνι, εντός του οποίου θα περιλαμβάνονταν και αυτό της ΒΦΛ. Τότε πρώτος ο Τσακλίδης μας είχε ενημερώσει για τις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκείνα τα χρόνια οι ευρωπαίοι (αυτοί χρηματοδοτούσαν τα μεγάλα έργα) υποστήριζαν ότι το μεγάλο λιμάνι της Καβάλας δεν χρειάζεται.

«Πληρώσαμε» αυτήν την λογική, που τελικά υλοποιήθηκε από τότε μέχρι και σήμερα. Ως που εμφανίστηκε ο συμπαθής κ. Σπίρτζης. Διαβάστε την ομιλία του, αυτήν της Τρίτης. Η Καβάλα έχει λιμάνι που συνδέεται με τον σιδηρόδρομο κι ένα διεθνές αεροδρόμιο σε πολύ μικρή απόσταση.

Θυμίζουμε ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας επιδιώκουν επίσκεψη του κ. Σπίρτζη στην Καβάλα αμέσως μετά το Πάσχα. Υποστηρίζουμε , εξ αποστάσεως, την προσπάθεια τους διότι ο συγκεκριμένος πολιτικός παράγοντας μας εκτιμά. Δεν μας κάνει χάρη, μιλά και κυρίως σκέπτεται αντικειμενικά. Μια αντικειμενικότητα που η Καβάλα δεν την είχε ποτέ ως τώρα.

Ο κ. Σπίρτζης μπορεί με την ευκαιρία να μας πει και τα άλλα. Αυτά που δεν γνωρίζουμε κι έχουν σχέση με το έργο του οικιακού φυσικού αερίου. Χθες η κ. Τσανάκα επιβεβαίωσε την πληροφορία της ημιτελούς μελέτης της ΔΕΠΑ. Φυσικό αέριο μόνο για τις κατοικίες του Περιγιαλίου; Απαράδεκτο. Δυστυχώς οδεύουμε σε ένα τέτοιο έργο, το οποίο θα αφήσει εκτός φυσικού αερίου το μεγαλύτερο μέρος της πόλης μας. Πρέπει να σπεύσουμε να διορθώσουμε το λάθος. Αν διορθώνεται.

Μέχρι και πρόσφατα τα τοπικά μέσα ενημέρωσης πρόβαλαν την εταιρία Aegean σύμφωνα με το περιεχόμενο του περιοδικού της. Αυτό που μοιράζει στους επιβάτες των πτήσεων της. Χαιρόμασταν και δεν το κρύβαμε που στο περιοδικό προβάλλονταν η Καβάλα. Προκύπτει ταυτόχρονα ένα σοβαρότερο θέμα, που έχει σχέση με τις πτήσεις της. Καλύτερα περισσότερες πτήσεις παρά δημοσιεύσεις στο περιοδικό της εταιρίας.

Χθες η Aegean, που οικονομικά προοδεύει (και λόγω των περικοπών των δρομολογίων από και προς Καβάλα), ανακοίνωσε: «Την επιλογή της Airbus για τη νέα παραγγελία αεροσκαφών ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου η Aegean (Αεροπορία Αιγαίου). Η συμφωνία αφορά σε συνολικά 42 αεροσκάφη Airbus 320neo (30 αεροσκάφη, συν 12 αεροσκάφη για τα οποία υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης), το ύψος της οποίας ανέρχεται στα 5 δισ. δολάρια. Το ύψος αυτό, όπως σημειώθηκε χαρακτηριστικά, αφορά σε “κόστος τιμοκαταλόγου” και αφορά στο σύνολο των 42 αεροσκαφών, εφόσον δηλαδή ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης».

Εγκρίθηκε η συμμετοχή του Μουσικού σχολείου Τρίπολης στις εκδηλώσεις που θα γίνουν στην πόλη μας, αρχές Μάη. Το σχολείο έρχεται για τη συνάντηση μουσικών σχολείων όλης της Ελλάδας, φιλοξενούμενο του Μουσικού σχολείου Καβάλας. Πρόκειται για 35 μαθητές και 5 καθηγητές, που θα έρθουν από την Τρίπολη με λεωφορείο! Θα μείνουν στην Καβάλα όσο διαρκούν οι εκδηλώσεις, δηλαδή 5 με 8 Μάη.

Η κ. Μαρίνα Φιλιππίδου μας εξήγησε χθες ότι τις συστάσεις των μελών του δ.σ. του Λυκείου των Ελληνίδων στη Δήμαρχο τις έκανε η κ. Βένη Γρηγοριάδου. Μας διόρθωσε με λίγα λόγια, τονίζοντας ότι η κ. Γρηγοριάδου επιχείρησε να γνωρίσει τις γυναίκες στη Δήμαρχο, μέσω των συζύγων τους.

Συνοδευόμενη από τον αντιδήμαρχο Ηλία Καλανταρίδη ταξίδεψε χθες στην Αθήνα η Δήμαρχος κ. Δήμητρα Τσανάκα. Ένα ακόμη ταξίδι λόγω του μείζονος σημασίας θέματος, της όδευσης του αγωγού ΤΑΡ.

Η δήλωση της Δημάρχου Δήμητρας Τσανάκα σύμφωνα με την οποία δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης του Μπάμπη Δράκου, σημαίνει ότι η διοίκηση του Δήμου έμαθε να λειτουργεί και χωρίς γενικό γραμματέα. Περίεργο αλλά δεκτό. Αυτοί που διοικούν σίγουρα ξέρουν καλύτερα.

Στο μεταξύ ακούμε ότι στο γκρουπ εντάχθηκε πρόσφατα ένας ακόμη δημοσιογράφος. Καλός δημοσιογράφος, αν κρίνουμε από τα δελτία τύπου των τελευταίων ημερών. Η κ. Τσανάκα- καταλαβαίνουμε- ετοιμάζεται για εκλογές.

Κι ο Θόδωρος Μουριάδης ετοιμάζεται. Χθες εκδόθηκε το πρώτο του δελτίο τύπου. Προσεκτικό. Συγκεκριμένο. Τα μηνύματα που περιέχει είναι πολύ περισσότερα σε σχέση με το περιεχόμενο της ανακοίνωσης. Πιο πολλά νέα του Μουριάδη θα έχουμε μετά το Πάσχα.

Ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης το φετινό φεστιβάλ Παπαϊωάννου, η διοίκηση του Δημοτικού Ωδείου πρέπει να αποφασίσει το μέλλον του. Καλοκαίρι ή Χειμώνα θα γίνεται η διοργάνωση; Ο κ. Θόδωρος Τζατζάρης –νέος πρόεδρος- υπόσχεται να κουβεντιάσει το θέμα και με τη δήμαρχο και με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Γιούλη Παπαδόπουλο. Εμείς περιμένουμε τις αποφάσεις τους.

Μπορεί να αργεί η Πολεοδομία Καβάλας αλλά τις έχει τις καλές ειδήσεις. Προχθές ενέκρινε την οικοδομική άδεια κατασκευής διώροφης οικοδομής με 14 δωμάτια και πισίνα. Πρόκειται για μικρομεσαία επένδυση στον τουρισμό έλληνα (εδώ που έφθασαν τα πράγματα χρειάζεται να τονίζουμε κι αυτό) στην περιοχή της Θάσου. Καλή επιτυχία.

==========================================================================

Αποφάσεις της επιτροπής κυκλοφοριακών θεμάτων Δήμου Καβάλας

Συνεδρίασε χθες το απόγευμα στο Δημαρχείο το Τοπικό Συμβούλιο Καβάλας. Το κυριότερο από τα δύο μόνο θέματα της ημερήσιας διάταξης, αφορούσε γνωμοδοτήσεις επί αποφάσεων της επιτροπής κυκλοφοριακών θεμάτων. Ξεχωρίζουν οι ακόλουθες περιπτώσεις:

*Αίτημα αναφορικά με τη μεταφορά της Στάσης Λεωφορείου της Γραμμής Δεξαμενής Νο 2 από οδό Τσολάκη, επί της οδού Αρ. Στάνη 34.  Η Επιτροπή εγκρίνει ομόφωνα τη μεταφορά της στάσης του Αστικού ΚΤΕΛ της γραμμής της Δεξαμενής Νο 2, από Τσολάκη, επί της οδού Αρ. Στάνη 34. Η νέα θέση προτείνεται έμπροσθεν του Ναού Αγίας Αικατερίνης σε απόσταση 50,00 μ. από τον άξονα της οδού Κ. Τσολάκη.

*Αίτημα του 22ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας,  αναφορικά με την εγκατάσταση διάβασης πεζών πλησίον της σχολικής μονάδας. Η επιτροπή εγκρίνει ομόφωνα την δημιουργία διάβασης πεζών επί της οδού Μενάνδρου για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών.

*Εισήγηση του τμήματος Συγκοινωνιών και Κυκλοφορίας  αναφορικά με την τοποθέτηση συμπληρωματικής σήμανσης στον πεζόδρομο της οδού Πιπίνου για την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων των κατοίκων της οδού. Η επιτροπή εγκρίνει κατά πλειοψηφία την κατ΄εξαίρεση διέλευση από τον πεζόδρομο της οδού Πιπίνου των οχημάτων ιδιωτικής χρήσεως των κατοίκων της περιοχής, εφοδιασμένων με άδεια από το Δημοτικό όργανο Ελέγχου με  την τοποθέτηση κατακόρυφης σήμανσης Ρ-7 (Απαγόρευση εισόδου σε όλα τα οχήματα) και πρόσθετης πινακίδας τύπου Π-18Β (Επιτρέπονται μόνιμοι κάτοικοι οδού) επί της αρχής της οδού Πιπίνου, στο ύψος της Καμάρας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας.

*Αίτημα των κατοίκων της οδού Φρυγίας στην περιοχή ΔΕΠΟΣ αναφορικά με την πεζοδρόμηση της οδού. Η Επιτροπή εγκρίνει ομόφωνα την πεζοδρόμηση της οδού Φρυγίας με την τοποθέτηση της απαιτούμενης σήμανσης.

*Εισήγηση του Τμήματος Συγκοινωνιών και Κυκλοφορίας αναφορικά με την δημιουργία διάβασης επί της οδού Ομονοίας, στο ύψος του Καταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς, στη συμβολή με την οδό Π. Μελά.Εγκρίνεται ομόφωνα η δημιουργία διάβασης πεζών στο παραπάνω σημείο σύμφωνα με την συνημμένη μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας.

 

Προηγούμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΕΜΠΤΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018

Επόμενο άρθρο

Συνέντευξη Δημήτρη Σίτσα στη Mikriliga: « Κερδίσαμε ομάδες με διπλάσιο και τριπλάσιο μπάτζετ από εμάς»