Προσωπικό της Τροχαίας Καβάλας έλαβε χθες το πρωί μέτρα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης προκειμένου να διευκολυνθεί παραλαβή νέων εκθεμάτων του Ναυτικού Μουσείου. Τα οποία μεταφέρθηκαν με μεγάλα φορτηγά, ξεφορτώθηκαν με γερανό! Ήταν μια δωρεά μέσω του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Μια μεγάλη άγκυρα, μια τορπίλη κτλ. Παρόντας στη διαδικασία και ο Χρήστος Τζανάκος. Σύντομα τα νέα εκθέματα θα είναι έτοιμα για παρουσίαση και σχετική ενημέρωση των επισκεπτών. Κατά τα άλλα το Δημοτικό Ναυτικό Μουσείο Καβάλας ακόμη περιμένει την ταμπέλα του! Η φωτογραφία είναι του Γιάννη Κομνηνού.
Δεν πρέπει να έχουμε κανένα παράπονο από το 2020. Με το που ήρθε, αμέσως μας παρουσίασε τα πλούσια … «δώρα» του. Η αναστάτωση στο εργοστάσιο ήταν το πρώτο. Πολλές δυσάρεστες ειδήσεις από το αστυνομικό δελτίο τα επόμενα. Από χθες -πάντα το νέο έτος 2020- μας έβαλε κι ένα κερασάκι στην τούρτα του. Τη σοβαρή διοικητική κρίση στο Επιμελητήριο.
Επί της οποίας έχουμε να σημειώσουμε τα ακόλουθα. Συμφωνούμε απόλυτα με τα λόγια του κ. Γιάννη Παναγιωτίδη. Οι συμφωνίες κυρίων πρέπει να τηρούνται. Δεν αμφιβάλλουμε ότι μια τέτοια υπήρξε κατά την προεκλογική περίοδο του Επιμελητηρίου. Την οποία καταλαβαίνουμε ότι ο σημερινός πρόεδρος δεν τήρησε. Η χθεσινή δήλωση του μας κάνει σαφές ότι ούτε πρόκειται να τηρήσει.
Τόσο ο κ. Παναγιωτίδης όσο και ο κ. Δέμπας έχουν τα επιχειρήματα τους. Κακά τα ψέματα, όσα είπε ο κ. Παναγιωτίδης έχουν μεγαλύτερη δυναμική αφού περιλαμβάνουν την αλήθεια. Μια μεγάλη αλήθεια που δυστυχώς δεν έγινε γνωστή στην ώρα της. Να που φθάσαμε. Η συμφωνία δεν τηρήθηκε κι ο κ. Παναγιωτίδης ψάχνει να βρει το δίκιο του. Που κι ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι δεν θα βρει.
Με αυτά και με αυτά το Επιμελητήριο μπαίνει σε περίοδο κρίσης αλλά και πρόωρης προεκλογικής τροχιάς. Καλώς εχόντων των πραγμάτων οι εκλογές του θα γίνουν σε δύο χρόνια. Κι αυτό δεν είναι σίγουρο μιας και την ημερομηνία εκλογών των Επιμελητηρίων την ορίζει η εκάστοτε Κυβέρνηση. Οι προηγούμενες (του 2017) άργησαν. Δεν αποκλείεται να αργήσουν κι οι επόμενες.
Ο κ. Δέμπας δεν έκανε το αυτονόητο, δεν τήρησε τη συμφωνία. Ο κ. Παναγιωτίδης άργησε να διεκδικήσει το δίκιο του κι η ζωή συνεχίζεται. Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε τι έρχεται… Τους περιμένουν στη γωνία και τους δύο οι της αντιπολίτευσης. Όσοι συνεχίζουν να είναι στην αντιπολίτευση αφού στο μεταξύ κάποιοι επέστρεψαν στις δουλειές τους.
Η συνέντευξη τύπου του κ. Παναγιωτίδη ήταν άριστη. Ο αντιπρόεδρος είπε συγκεκριμένα και λίγα λόγια, εξήγησε ακριβώς τι έγινε και τι όχι. Στο ακροατήριο μεταξύ των δημοσιογράφων ήταν και κάποιοι άλλοι. Φίλοι του ή συνδικαλιστές επαγγελματίες που ήθελαν να μάθουν από πρώτο χέρι ώστε να μην αναζητήσουν στη συνέχεια της ημέρας την πληροφόρηση που θα ήθελαν.
Στην ιστορία των 100 χρόνων του το Επιμελητήριο είχε διάφορα προβλήματα, εμπόδια και εσωτερικά ζητήματα να λύσει. Ποτέ δεν του παρουσιάστηκε μια τέτοια κατάσταση. Η οποία μπορεί να ξεπεραστεί με έναν μόνο τρόπο. Με την τήρηση της συμφωνίας. Όσο δεν γίνεται αυτό, γεροί να είμαστε να παρακολουθούμε τα επόμενα επεισόδια του σήριαλ.
Το καλό νέο της χθεσινής μέρας αφορά τις ανακοινώσεις του ΔΗΠΕΘΕ για τη συντήρηση και αξιοποίηση της αίθουσας του Όσκαρ. Επιτέλους! Υπήρξαν κάποιοι που κατάλαβαν, αποφάσισαν και θα δράσουν. Η αίθουσα είναι περιουσία της πόλης και του Δήμου Καβάλας. Κανονικά πρέπει να λειτουργεί κάθε μέρα. Το προηγούμενο διάστημα κι ενώ πληρώνονταν ευκαταφρόνητο ενοίκιο, το Όσκαρ ήταν ξεχασμένο. Παραμελημένο. Λάθος μεγάλο.
Τώρα θα επιχειρηθεί ένα συμμάζεμα του και μια καλύτερη λειτουργία του. Η ιδέα είναι σωστή. Θα υλοποιηθεί με μικρό κόστος. Κι επειδή θα πετύχει, ευχόμαστε και ελπίζουμε να τους ανοίξει την όρεξη. Εκεί μπορούν να γίνουν πράγματα και θαύματα. Τόσο σημαντικά που ίσως τώρα κάποιοι ανακαλύψουν τι είχαν στη διάθεση τους και δεν αξιοποιούσαν επαρκώς.
Χωρίς τη γνωστή ηθοποιό Βέρα Κρούσκα η νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας. Οι διαπραγματεύσεις μαζί της άρχισαν, προχώρησαν ικανοποιητικά αλλά στο τέλος τους υπήρξε διαφωνία. Κατά συνέπεια η συνεργασία δεν θα γίνει. Στο πρόγραμμα των επόμενων εκδηλώσεων περιλαμβάνεται παράσταση στην οποία παίζει ο Πέρης Μιχαηλίδης. Παλιός καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ. Όταν έφυγε από τη θέση είχε στραφεί νομικά κατά του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας ζητώντας αποζημίωση.
Συνεδρίασε το απόγευμα της Τετάρτης στο διοικητήριο το διοικητικό συμβούλιο της Εργοανάπτυξης. Ο επενδυτής στα Λουτρά των Ελευθερών, κ. Κυριάκος Χαρακίδης ενημέρωσε αναλυτικά για τις προθέσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Επόμενο βήμα η οριοθέτηση του ρέματος Μαρμαρά. Είναι το ρέμα με το ιαματικό νερό.
Το δημόσιο έδωσε στον επενδυτή μια έκταση να αξιοποιήσει αλλά του έδωσε και πολλά άλλα ανοιχτά θέματα. Που να φανταστεί (ο επενδυτής) ότι ακόμη και την οριοθέτηση του ρέματος έπρεπε να την κάνει ο ίδιος! Πάμε λοιπόν για την οριοθέτηση και μετά βλέπουμε…
Ανάρτηση του Βασίλη Κοργιανόγλου, που στο παρελθόν εκπροσώπησε τους άλλους εργαζόμενους του εργοστασίου της ΒΦΛ: «Οι 500 από τους 635 εργαζόμενους της βιομηχανίας Λιπασμάτων Καβάλας δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα. Οπότε ας εκπροσωπήσει τους πελάτες της και να μην γενικεύει… Ευχαριστούμε Τάνια, δεν θέλουμε…».
Από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας ΑΜΘ επιδιώκει να εξασφαλίσει χρηματοδότηση το έργο της Ενεργειακής Αναβάθμισης του κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας. Το θέμα είναι αν προλαβαίνει. Αν δεν προλάβει το τρέχον ΕΣΠΑ το σχέδιο θα μετατεθεί για το επόμενο.
Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση πολίτη για το πρόβλημα αυξημένων ταχυτήτων των αυτοκινήτων στην είσοδο- έξοδο της Ελευθερούπολης. Αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα: «Στην είσοδο υπάρχει σήμανση με ανώτατο όριο τα 40χιλ/ώρα. όμως κανένας δεν τα τηρεί. Οι περισσότεροι εισέρχονται με ταχύτητα 80-100 χιλ./ώρα και ορισμένοι ακόμα περισσότερο, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες Στο συγκεκριμένο δρόμο διέρχονται αλλά και περπατούν άνθρωποι όλων των ηλικιών, ηλικιωμένοι από τα σουπερ μάρκετ που υπάρχουν εκεί, μαθητές κ.ά. Ιδιαίτερα, το καλοκαίρι που λειτουργεί η πισίνα σε κοντινό ξενοδοχείο, η κίνηση των πεζών είναι κατά πολύ αυξημένη. Άλλωστε μην ξεχνάμε, ότι αναφερόμαστε σε κατοικημένη περιοχή που ορίζεται με σήμανση. Ένα ραντάρ θα ήταν μια ιδανική λύση».
Διαμαρτυρίες πολιτών από το χωριό των Ελευθερών: «Προς τον Δήμο Παγγαίου: Στον λογαριασμό του νερού ήλθε, σε όλους τους κατοίκους Ελευθερών , ένα μεγάλο ποσό περίπου 200 ευρώ , δικαιολογούμενο με σχετικό έγγραφο ως τέλος σύνδεσης αποχέτευσης. Τον 12ο του 2013 είχαμε πληρώσει ξανά το ίδιο περίπου ποσό. Προφανώς πρέπει να πρόκειται περί λάθους. Αλλιώς τι είχαμε πληρώσει την πρώτη φορά και τι τώρα; Με δεδομένο ότι το τέλος σύνδεσης αποχέτευσης επιβάλλεται μια φορά».
Ανάρτηση του Παναγιώτη Ασλανίδη γίνεται αφορμή να μάθουμε ότι η ολυμπιακή φλόγα το προσεχές διάστημα θα περάσει (μία ακόμη φορά) από την Καβάλα: «Είναι μεγάλη η τιμή, που κάνει ο Δήμος Καβάλας, να επιλέξει τον Καβαλιώτη Πρωταθλητή Ευρώπης στο Excel, ως έναν από τους 4 δρομείς που θα μεταφέρουν την Ολυμπιακή Φλόγα στην Καβάλα. Η επιλογή του Χρήστος Κιοφτετζή, ανταμείβει τις προσπάθειες, που κάνουν εκατοντάδες παιδιά κάθε χρόνο, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Microsoft Office Specialist, αλλά εκφράζει και την ηθική ικανοποίηση για όλους τους ανθρώπους της Πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών. Μπράβο Δήμαρχε, οι επιλογές σου αποτελούν νέα κίνητρα αλλά και πηγές έμπνευσης, για τους δεκάδες Καβαλιώτες μαθητές που προετοιμάζονται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOS του 2020».
Ανάρτηση της κ. Τάνιας Ελευθεριάδου για το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του κεντρικού λιμανιού
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας κ. Τάνια Ελευθεριάδου έκανε χθες ανάρτηση για το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης και του κεντρικού λιμανιού: Το σχέδιο ξεπουλήματος των λιμανιών της Καβάλας μπαίνει σε τροχιά. Αυτό, τουλάχιστον, προμηνύουν τα όσα δήλωσε ο κ. Υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης. Όπως τόνισε “στη χώρα μας διαχρονικά υπάρχουν διάφορα επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης, (οργανισμοί λιμένος, δημοτικά λιμενικά ταμεία, κρατικά λιμενικά ταμεία) και στο υπουργείο Ναυτιλίας μελετάμε την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους”, για να προσθέσει ότι “υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα μεγάλα λιμάνια και έχει γίνει ήδη μία πρώτη παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με τους όρους βιωσιμότητας και αξιοποίησης τους και ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει θα προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς μέσα στο 2020”. Αξίζει να θυμίσουμε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν οι υποπαραχωρήσεις λειτουργιών/δραστηριοτήτων των λιμανιών, με την ταυτόχρονη διατήρηση, δηλαδή, του δημόσιου χαρακτήρα των Οργανισμών Λιμένος. Η πολιτική που προωθεί η παρούσα κυβέρνηση είναι η ολική ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, δηλαδή η δυνατότητα πλήρους ελέγχου των λιμενικών διαδικασιών από μεγάλες εταιρείες.Οι τοπικές κοινωνίες θα σταθούν εμπόδιο στις βλέψεις της κυβέρνησης.