Η νεαρή Κατερίνα Μπαταλογιάννη ξεκίνησε από τη μικρή Νέα Ηρακλείτσα. Πήγε στην Αθήνα και με προσόν το ταλέντο της στο τραγούδι ενεπλάκη στην όμορφη περιπέτεια του γνωστού τηλεοπτικού προγράμματος (και διαγωνισμού) The Voice. Όλος ο Ν. Καβάλας την παρακολουθούσε για καιρό. Την στήριζε, την ψήφιζε. Εύχονταν το καλύτερο για αυτήν. Το βράδυ της Παρασκευής στην τελική φάση της διαδικασίας η Κατερίνα δεν ήρθε πρώτη στο διαγωνισμό. Το γεγονός δεν έχει καμία απολύτως σημασία.
Η προσπάθεια της ήταν πραγματική και η καλύτερη δυνατή. Η Κατερίνα δεν απέτυχε. Ούτε μία στο εκατομμύριο. Πέτυχε. Κι αυτό θα φανεί το προσεχές διάστημα. Της αξίζουν συγχαρητήρια, όπως και στους γονείς της για το κορίτσι που μεγάλωσαν. Κατερίνα, τα καλύτερα έρχονται!
Την προηγούμενη εβδομάδα συμπολίτης επαγγελματίας εμπιστεύτηκε στην Πρωινή το πρόβλημα και παράπονο του. Περιέγραψε αναλυτικά τη δυσκολία επικοινωνίας του με τον τοπικό ΟΑΕΔ, στα τηλέφωνα του οποίου καλούσε συνεχώς χωρίς κανείς να του απαντά. Αυτό γίνονταν, μας είπε, επί μέρες. Συμπλήρωσε δε ότι την ίδια τύχη είχε η προσπάθεια που έκανε για λογαριασμό του και ο λογιστής με τον οποίο συνεργάζεται.
Η έρευνα που επακολούθησε απέδειξε ότι τα παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν κι άλλοι. Πολλοί. Επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι αλλά κυρίως άνεργοι και λοιποί εργαζόμενοι. Η δημοσίευση στην Πρωινή του θέματος προκάλεσε μια πραγματική «έκρηξη» διαμαρτυριών. Αυτό έγινε φανερό στην «ηλεκτρονική» Πρωινή. Δεκάδες ακόμη συμπολίτες συμφώνησαν με την προβληματική κατάσταση, είχαν κάτι να συμπληρώσουν και να διηγηθούν. Όλα τα παράπονα ίδια. Στον ΟΑΕΔ Καβάλας δεν σηκώνουν το τηλέφωνο!
Η υπηρεσία δεν αντέδρασε. Υπήρξαν κάποιες επιβεβαιωτικές του προβλήματος πληροφορίες, από υπεύθυνους που μας δήλωσαν ότι προσπάθησαν να αλλάξουν αυτήν την πραγματικότητα. Τη μη συνεργασία – από το τηλέφωνο- της υπηρεσίας με τους πολίτες. Εντάξει, υπάρχει κι η λύση του διαδικτύου. Του e mail κτλ. Πολύς κόσμος ωστόσο επιθυμεί να τηλεφωνήσει, να μιλήσει και να του μιλήσουν αφού το θέμα που τον απασχολεί δεν πιστεύει ότι μπορεί να λυθεί με ένα e mail.
Αυτή η κατάσταση, το συγκεκριμένο παράδειγμα αποδεικνύει περίτρανα ότι η πανδημία μεγάλωσε την απόσταση ανάμεσα στους πολίτες και τις δημόσιες υπηρεσίες. Η οικονομική κρίση και τα μνημόνια, τα προηγούμενα χρόνια, έκαναν το ίδιο. Καταλαβαίνουμε ότι η εξυπηρέτηση στο δημόσιο είναι συχνά ένας γολγοθάς, κι ας υπάρχουν αρκετοί καλοί και εξυπηρετικοί υπάλληλοι. Πάντα ξεχωρίζουν οι της άλλης κατηγορίας. Αυτοί που δεν σηκώνουν το τηλέφωνο, όσοι δεν εξυπηρετούν σωστά και δεν βοηθούν τους ανθρώπους.
Λένε ότι οι κακοί δημόσιοι υπάλληλοι έγιναν έτσι επειδή έχουν την ασφάλεια, τη σιγουριά της μονιμότητας. Αποζητούν συνεχώς αύξηση των δικαιωμάτων τους ενώ ταυτόχρονα μειώνουν τις υποχρεώσεις τους. Καλοπερνούν. Κι ενώ αυτοί έχουν επαγγελματικό βίο… ανθόσπαρτο, οι του ιδιωτικού τομέα προσπαθούν να τους βρουν… Μπας και αποκτήσουν έναν σύντομο έστω χρόνο, μια μικρή ευκαιρία, για να εξυπηρετηθούν.
Για τους κακούς δημοσίους υπαλλήλους έχουμε γράψει αρκετές φορές. Αντιλαμβανόμαστε ότι τα μέτρα πρόληψης της πανδημίας τους βολεύουν. Από ελάχιστα παραγωγικούς τους κάνουν ακόμη χειρότερους. Κι αν το παράδειγμα του ΟΑΕΔ στην Καβάλα είναι τυχαίο ή μεμονωμένο (αν είναι), υπάρχουν άλλα που δεν μπορείς να τα εξηγήσεις αλλιώς. Ούτε να τα δικαιολογήσεις Όσο καλοπροαίρετος κι αν είσαι. Ναι μεν ο δημόσιος τομέας έχει κενά και λίγο προσωπικό, κάποιοι ωστόσο από αυτούς τους λίγους συνεχίζουν να λουφάρουν. Χωρίς καμία συνέπεια.
Πριν από λίγα χρόνια γνωστός δημοτικός υπάλληλος της Καβάλας παρκάρισε το υπηρεσιακό όχημα στο μέσο της κεντρικής πλατείας, κινήθηκε για τον καφέ του (εν ώρα εργασίας) σε παρακείμενη καφετέρια. Η Πρωινή ανέδειξε, χωρίς ονόματα, το περιστατικό αλλά κανείς δεν τον τιμώρησε. Ένας άλλος υπάλληλος του δημόσιου τομέα μετακινήθηκε ακόμη και σε γραφείο βουλευτή στην Αθήνα προκειμένου να αποφύγει το αυτονόητο. Να εργάζεται εκεί που προσελήφθηκε.
Δεν είναι μόνο οι κακές νοοτροπίες, οι κακές συμπεριφορές κτλ. Είναι κι ατιμωρησία. Η απάθεια. Προϊστάμενοι υπάρχουν αλλά τις περισσότερες φορές δεν κάνουν τίποτα. Δεν αντιδρούν. Αυτό είναι το χειρότερο αφού βλέποντας το οι καλοί δημόσιοι υπάλληλοι συχνά αναρωτιούνται αν αξίζει τον κόπο. Αυτοί να εργάζονται, με φιλότιμο και πέραν του ωραρίου, και κάποιοι άλλοι να … ξεκουράζονται. Χωρίς κανείς να τους επαναφέρει στη τάξη.
Οι δε του ιδιωτικού τομέα, ακόμη χειρότερα. Παρά το ότι ζουν στο πετσί τους την κακή λειτουργία του δημοσίου, καταλαβαίνουν ότι θα πρέπει να συμβιβαστούν. Αντί να διαμαρτυρηθούν και μάλιστα έντονα, να παρακαλέσουν. Ακόμη και να «γλύψουν» Έχουν την αγωνία τους να εξυπηρετηθούν. Προκειμένου λοιπόν να πετύχουν το στόχο τους θα μείνουν απαθείς μπροστά στην εγκληματική τεμπελιά που εξελίσσεται μπροστά τους. Μπροστά στα μάτια τους!
Στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας διορθώνεται μια παράλειψη αρκετών προηγούμενων ετών. Αποφασίζεται στην Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας να συμμετέχει και εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου. Διαφαίνεται ομόφωνη έγκριση της πρότασης, έμμεση αναγνώριση μιας μικρής αδικίας που κανείς δεν εντόπισε το προηγούμενο διάστημα. Ο δραστήριος Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας δικαιούται αυτήν την συμμετοχή.
Η διαδικασία του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού στο Ν. Καβάλας παρουσιάζει προβλήματα. Τα οποία είναι προς το παρόν άγνωστο πότε θα λυθούν. Στο Κ.Υ. Χρυσούπολης δεν υπάρχει ημερομηνία έναρξης των εμβολιασμών ενώ στο Κ.Υ. Θάσου (όπου ξοδεύτηκαν αρκετά χρήματα για ετοιμαστεί ο χώρος, να αποκτήσει τον απαραίτητο εξοπλισμό κτλ) η διαδικασία σταμάτησε. Ερωτηθείς σχετικά ο διοικητής της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, απάντησε εντελώς αόριστα. Κι αυτό το αόριστο της απάντησης του είναι το χειρότερο.
Η κυβερνητική πολιτική για τους πρόσφυγες- παράνομους και μη μετανάστες- «σκόνταψε» στην αρνητική στάση του Έβρου. Κι ο Μηταράκης που την προωθούσε, το ίδιο. Τώρα υποχρεώνεται να κάνει νέο σχεδιασμό, ο οποίος ελπίζουμε να μην καταλήξει σε βάρος της Ανατολικής Μακεδονίας. Τόσο η Καβάλα όσο και Δράμα έχουν αναλάβει τις υποχρεώσεις τους στο πρόβλημα. Δεν μάθαμε επίσης τι θα συμβεί με το γραφείο ασύλου. Μένει στην Αλεξανδρούπολη ή έρχεται στην Καβάλα;
Για το τέλος θα προσεγγίσουμε την επικαιρότητα δια των παρατηρήσεων και αναρτήσεων στο facebook, οι οποίες ξεχωρίζουν. Αρχικά το σωστό μήνυμα στο Δήμαρχο Παγγαίου από γυναίκα που εργάζεται στην Ελευθερούπολη: «Δήμαρχε θα μπορούσατε ίσως να πιέσετε να ανοίξει και η έξοδος της Εξοχής από την Εγνατία για να μπορούν όλοι οι εργαζόμενοι που έρχονται στην Ελευθερούπολη από τη Νέα Πέραμο και τα γύρω χωριά στις επτά το χάραμα από τα «Γκιντίκια», να φθάνουν με ασφάλεια στον τόπο εργασίας τους! Και μάλιστα με τις καιρικές συνθήκες που αναμένουμε. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα που θα έπρεπε να λυθεί τουλάχιστον για τους μήνες του χειμώνα. Απαράδεκτο να είναι κλειστή η μόνη ασφαλής οδός για το Πραβι. Παρακαλούμε όλοι οι εργαζόμενοι (μίλησα και με υπαλλήλους του δήμου και με δικηγόρους ) για τις άμεσες ενέργειες σας. Ευχαριστώ».
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μάρκος Δέμπας ευχαριστεί και το Νίκο Παναγιωτόπουλο για την παράταση προθεσμιών σε 6 δράσεις (προγράμματα του ΕΣΠΑ) που ενισχύουν την επιχειρηματικότητα: «Θετική εξέλιξη για τις επιχειρήσεις, που υλοποιούν επενδυτικά σχέδια και κινδύνευαν να απενταχθούν, εξαιτίας των καθυστερήσεων. Ευχαριστούμε για το προσωπικό ενδιαφέρων που έδειξε και ο Υπουργός κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος στην επιστολή του Επιμελητηρίου Καβάλας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, για την παράταση όλων των έργων».
Ο Θόδωρος Μαρκόπουλος αναφέρεται στον Κώστα Ντώνα που πέθανε πριν λίγες ημέρες: «Απώλεια ενός καλού φίλου! Ο Κώστας Ντώνας διετέλεσε επί χρόνια Διευθυντής Κτηνιατρικής Καβάλας και εργάστηκε με όλες του τις δυνάμεις για το καλό της περιοχής μας, για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας και για την ασφάλεια των τροφίμων. Είχα την τύχη και την τιμή να είναι ο Αντιπρόεδρός του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου κατά την θητεία μου ως Πρόεδρος. Ο Κώστας δυστυχώς, δεν είναι πλέον μαζί μας. Συλλυπητήρια στις αγαπημένες του Έφη και Κατερίνα (στην γυναίκα του και στην κόρη του), σε όλη του την οικογένεια και στους φίλους του. Καλό Παράδεισο φίλε».