Στη φωτογραφία το άδειο κι ουσιαστικά εγκαταλειμμένο ιστορικό κτίριο της πόλης, το κτίριο της παλιάς Μεραρχίας. Ακριβώς απέναντι από το Α’ Γυμνάσιο. Ανήκει στην πολυσυζητημένη ΕΤΑΔ. Η οποία πλήρωσε τεχνικό συνεργείο για να διαπιστώσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Έκτοτε δεν επανήλθε για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης. Κι ενώ ο Δήμος Καβάλας το διεκδικεί και αυτό, το κτίριο κινδυνεύει. Τα προβλήματα του είναι σημαντικά αλλά η ΕΤΑΔ περί άλλων ασχολείται. Πέραν του ότι επιβάλλεται να αξιοποιηθεί, μεγάλη είναι η ανάγκη παρεμβάσεων συντήρησης του. Γιατί αν συνεχίσουμε να το αφήνουμε στην τύχη του, σύντομα θα μας «εκδικηθεί». Οι ευθύνες ανήκουν στην ΕΤΑΔ που αδιαφορεί. Εμείς ωστόσο ως ντόπιοι δεν είναι σωστό να κάνουμε το ίδιο επειδή αν συμβεί κάτι κακό, άλλος θα είναι υπεύθυνος. Σημειώστε ότι το μεγάλο αυτό κτίριο (στο οποίο επί σειρά ετών λειτουργούσε η ΝΕΛΕ Καβάλας) είναι δίπλα σε αυλή σχολείου κι έτσι η οποιαδήποτε κατάρρευση τμήματος του σίγουρα θα επηρεάσει και το σχολείο.
Σάββατο πρωί στην παραλιακή οδό Ερυθρού Σταυρού. Επιτέλους ένα λεωφορείο γεμάτο κόσμο. Επιτέλους μια εκδρομή, μια τουριστική κίνηση. Κάποτε, προ κορωνοϊού, τα λεωφορεία στην Καβάλα δεν είχαν που να παρκάρουν. Τόσα πολλά ήταν. Τώρα βλέπουμε ένα λεωφορείο και χαιρόμαστε…
Το προηγούμενο διάστημα ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Απόστολος Χρόνης αναφέρθηκε τουλάχιστον δύο φορές στην προοπτική μιας επικαιροποιημένης συμφωνίας με τον αγωγό ΤΑΡ. Μέσω της οποίας τόσο η ΔΕΥΑΚ όσο και ο Δήμος Καβάλας θα σιγουρέψουν τα χρήματα του έργου ύδρευσης στην Δημοτική Ενότητα Φιλίππων. Προχθές το ίδιο δήλωσε και ο Δήμαρχος. Καταλαβαίνουμε ότι η παλιά συμφωνία, γνωστή και ως συμφωνία Σταθάκη, υφίσταται. Κι όλα όσα την αφορούν. Εν τω μεταξύ χάθηκε πολύτιμος χρόνος αλλά που το περίεργο;
Στην Ελλάδα η καθυστέρηση όλων των δημόσιων και δημοτικών έργων είναι ισχυρός και άγραφος νόμος. Αυτό συμβαίνει συνεχώς, ακόμη και για τα… ώριμα έργα. Στην προκειμένη περίπτωση το έργο ύδρευσης της Δ.Ε. Φιλίππων δεν ήταν ώριμο. Ίσα ίσα που αποδείχθηκε εντελώς… άγουρο. Στη συνέχεια επηρεάστηκε κι από τη γραφειοκρατία κι έτσι κάτι άμεσο, είναι ακόμη υπό προετοιμασία. Ευτυχώς αποφεύχθηκε το χειρότερο. Να χαθεί η ευκαιρία.
Ο Δήμος Καβάλας δεν πίεσε όσο έπρεπε (και τον ΤΑΡ και το δημόσιο) μάλλον επειδή δεν ήταν και έτοιμος. Δεν πέρασαν μήνες, πέρασαν χρόνια όπου δεν υπήρχαν νέα. Κι είναι μεγάλο ευτύχημα που ο ΤΑΡ δεν ανακάλεσε όσα είχε υποσχεθεί μιας και από τότε (από την υπόσχεση του και μετά) έμπαινε αυτός ο όρος. Να υπάρχει ετοιμότητα άμεσης έναρξης του έργου.
Ο Δήμαρχος αναφέρεται σε χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο η ύδρευση της Δ.Ε. Φιλίππων θα δημοπρατηθεί το 2022. Δυσκολευόμαστε να τον πιστέψουμε. Υπολόγισε την ωρίμανση των μελετών; Έλαβε υπόψη του τη γραφειοκρατία; Ταυτόχρονα δίδεται η εντύπωση άμεσης εκταμίευσης ενός πρώτου ποσού (του ΤΑΡ) αλλά ας είμαστε συγκρατημένοι αφού ζούμε στην Ελλάδα.
Ίδια καθυστέρηση παρουσιάζει και το έργο της Δημοτικής Καπναποθήκης. Οι χώροι θα ήταν έτοιμοι την Άνοιξη. «Πιάσαμε» Καλοκαίρι κι οι εργασίες συνεχίζονται. Κι όπως ακούμε σύντομα θα δοθούν σε χρήση αλλά με μια εξαίρεση. Τον τελευταίο όροφο του κτιρίου. Αυτός θα είναι έτοιμος αργότερα!
Η πόλη της Καβάλας και ο Δήμος Καβάλας συνολικά περίμεναν πολύ για να τελειώσουν μια σειρά από γνωστά έργα. Κι αντί αυτά να τελειώσουν, συνεχίζονται. Κάποιοι συμβιβάζονται. Αποδέχονται πλήρως τους αργούς ρυθμούς των υπηρεσιών. Κακώς. Η Καβάλα θα είναι μια διαφορετική και πιο όμορφη πόλη αν τα έργα της ολοκληρωθούν. Για να γίνει αυτό χρειάζεται κόπος. Και πίεση. Ούτε κόπος υπάρχει, ούτε πίεση. Στο τέλος καταλαβαίνουμε ότι επικρατούν λογικές υπηρεσιακών παραγόντων και όχι αιρετών. Και κάπως έτσι ο καιρός περνά μα τα έργα δεν ολοκληρώνονται. Και δεν χρησιμοποιούνται.
Ο Δήμαρχος Θόδωρος Μουριάδης δήλωσε την Παρασκευή το τι σκοπεύει να κάνει για την Καλαμίτσα. Τα δεδομένα καταλαβαίνουμε ότι αλλάζουν. Με τη βοήθεια του Νίκου Παναγιωτόπουλου και του Γρηγόρη Δημητριάδη (επικεφαλής του Υπερταμείου) επιδιώκεται μια συνολική πολυετής συμφωνία. Ο πήχης ανεβαίνει αρκετά.
Στη συνέντευξη του στο ράδιο Πρωινή ο Κώστας Μορφίδης κλήθηκε να απαντήσει σε πρόωρη προεκλογική και ενδιαφέρουσα ερώτηση. Για τον επόμενο υποψήφιο δήμαρχο Καβάλας κτλ. Ο κ. Μορφίδης είπε: « Η συζήτηση (για τον υποψήφιο Δήμαρχο Καβάλας το 2023) έχει ξεκινήσει. Υπάρχει και το πρόσφατο νομοσχέδιο που έγινε ήδη νόμος του κράτους. Ασχοληθήκαμε με το θέμα και θα ασχοληθούμε εντονότερα όσο περνά ο καιρός. Θέλουμε ως το τέλος του χρόνου να έχουμε καταλήξει. Αυτό ισχύει και για το Περιφερειακό ψηφοδέλτιο. Δεν έχω μιλήσει με τον κ. Κατσιμίγα αλλά νομίζω ότι δήλωσε ότι θα αποχωρήσει. Η θέληση και η προσπάθεια μας πάντα είναι οι συνεργασίες. Αρκεί να υπάρχει το πρόσφορο έδαφος. Η θέληση κι από την άλλη πλευρά».
Ευχάριστα γεγονότα το Σάββατο. Ο Μπάμπης Δράκος πάντρεψε την κόρη του κι ο Αστυνομικός Διευθυντής Γιάννης Καραμανλής το γιο του. Πολλές ευχές στους νεόνυμφους και στους συγγενείς τους.
Ο Μακάριος Λαζαρίδης επισκέφθηκε τον Νίκο Παναγιωτόπουλο στο γραφείο του στο Υπουργείο. Η σχετική φωτογραφία «ανέβηκε» στο διαδίκτυο την Παρασκευή. Συζήτησαν, διαβάζουμε, για τα έργα του Νομού. Και καλά έκαναν. Βλέποντας την φωτογραφία προκύπτουν και άλλα συμπεράσματα. Για την τοπική ΝΔ και όλα όσα την αφορούν και «έρχονται».
Ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα το νομοσχέδιο για την αυτοδιοίκηση, αυτό που επαναφέρει ισχυρούς (εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου) τους εκάστοτε νικητές των εκλογών. Ο Δήμος Καβάλας με την εφαρμογή του νόμου το 2023 θα έχει απώλεια. Το δημοτικό του συμβούλιο θα είναι μικρότερο. Από 41 μέλη θα έχει 37. Λιγότερη φλυαρία στις συνεδριάσεις, θα μπορούσε να σχολιάσει κάποιος…
Ειδικά τα σωματεία του ΠΑΜΕ Καβάλας προετοιμάζονται και για την απεργία της Πέμπτης και για την απεργιακή συγκέντρωση την ίδια μέρα. Ταυτόχρονα επικρίνουν το ΕΥΚ που επέλεξε να μετακινηθεί στη Θεσσαλονίκη, να λάβει μέρος στη συγκέντρωση της συμπρωτεύουσας. Αλήθεια, πόσες απεργιακές συγκεντρώσεις θα γίνουν την Πέμπτη στην Καβάλα; Θα συνεργαστεί και θα συνυπάρξει το ΠΑΜΕ με το νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ; Κάτι που δεν έγινε στην εκδήλωση της Πρωτομαγιάς. Το βλέπουμε δύσκολο.
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα την μεγάλη και «πράσινη» επένδυση της Γερμανικής εταιρίας Volkswagen στο νησί της Αστυπάλαιας. Κοντά του εκτός από τους Γερμανούς ήταν και ο Υφυπουργός Κώστας Φραγκογιάννης. Η συγκεκριμένη επένδυση προτάθηκε- αρχικά- για τη Θάσο. Κι ενώ την είχαμε σίγουρη, στο τέλος υπήρξε μια εις βάρος της Θάσου αλλαγή. Τσάμπα τα πρωτοσέλιδα της εποχής (και των Νέων), τσάμπα οι δηλώσεις. Ως συνήθως κάποιοι άλλοι μας πρόλαβαν…
Το άλλο κακό νέο για τη Θάσο αφορά τους Βρετανούς τουρίστες. Που μάλλον δεν θα έρθουν καθόλου φέτος. Γιατί ακόμη κι αν επιτραπεί να ταξιδέψουν στην Ελλάδα (χωρίς προϋποθέσεις στην επιστροφή τους στην πατρίδα τους), θα ωφεληθούν οι άλλοι και γνωστότεροι προορισμοί. Η Θάσος κινδυνεύει να μείνει πάλι με την όρεξη…