Παρά τις προσπάθειες νυν και πρώην βουλευτών (σχεδόν 10 χρόνια τώρα) το κτίριο της φωτογραφίας παραμένει κλειστό αν και πλήρως ανακαινισμένο, πλήρως εξοπλισμένο. Η πολυετής αυτή κατάσταση σαφώς και είναι εις βάρος του. Αν συνεχιστεί δεν αποκλείεται να έχουμε καταστάσεις παρόμοιες με αυτές του κτιρίου του παλιού δικαστηρίου. Αυτά τα παθαίνουν τα κτίρια που δεν αξιοποιούνται ενώ θα έπρεπε. Η περίπτωση είναι αρκετά διαφορετική μα στο τέλος της το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Ένα δημόσιο και χρήσιμο κτίριο δεν λειτουργεί.
Το κτίριο της φωτογραφίας θα είναι η έδρα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένα Καβάλας. Την οποία ακούμε μα δεν βλέπουμε. Οι υποσχέσεις ανανεώνονται συνεχώς και η υπόθεση κατέληξε ένα ακόμη τοπικό σήριαλ. Κι ενώ το κτίριο υπάρχει, ενώ έχουν ξοδευτεί χρήματα για να είναι απολύτως έτοιμο, δεν χρησιμοποιείται! Ένας Θεός ξέρει πόσο ακόμη…
Ας κάνουμε μια υπόθεση. Η Καβάλα αποφασίζει να δράσει άμεσα για να διασώσει και να εκμεταλλευτεί το ιστορικό κτίριο του παλιού δικαστηρίου. Αποφασίζει να κάνει κατάληψη σε αυτό προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα μιας και το ακίνητο καταρρέει. Θα μπορούσε αυτή η κατάληψη να έχει θετικό αποτέλεσμα; Θα είχε την υποστήριξη των πολιτών;
Αντί συγκεκριμένης απάντησης ας δούμε τις σκέψεις που παρουσίασε σε άρθρο του προχθές στην Εφημερίδα των Συντακτών ο πολιτικός αναλυτής και συγγραφέας Γιάννης Λούλης. Θέμα του ήταν οι ηγεσίες. Το πολιτικό προσωπικό που θα εμπνεύσει τους πολίτες και θα οδηγήσει τόσο τα κράτη όσο και τις πόλεις σε επιτυχίες μετά από αγώνες και διεκδικήσεις.
Ο κ. Λούλης γράφει για το «… ασήμαντο (σημερινό) πολιτικό προσωπικό» κι εννοεί την κατάσταση που επικρατεί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλον τον κόσμο. Συνδυάζει την έλλειψη ηγετών με τον νεοφιλελευθερισμό και την επικράτηση του. Τονίζει ότι η έλλειψη ηγετών επηρεάζει και τις κοινωνίες καθώς διαχέεται σε αυτές. Και τέλος κατηγορεί πρόσφατους ηγέτες (αρχηγούς κρατών) ότι ασχολήθηκαν με τον πλουτισμό τους κι ικανοποίησαν με τις πολιτικές τους τις οικονομικές ελίτ.
Η ανάλυση του κ. Λούλη δεν φαίνεται να έχει σχέση ούτε με την Καβάλα, ούτε με το παλιό κτίριο του δικαστηρίου της. Η έλλειψη ηγετών ωστόσο έχει σχέση και με την Καβάλα. Αν μάλιστα θυμηθούμε τι έγινε το 1984- στη λειτουργική κατάληψη της Μεγάλης Λέσχης- θα καταλάβουμε πόσο από τότε άλλαξαν τα πράγματα. Πόσο άλλαξαν οι διεκδικήσεις και αυτοί που τις αποφασίζουν και τις υλοποιούν. Οι επικεφαλείς της πόλης και του Νομού.
Αν η Καβάλα έκανε κατάληψη στο παλιό δικαστήριο θα υπήρχε η ενεργός συμμετοχή της κοινωνίας; Θα γέμιζε η περιοχή από πολίτες που με την παρουσία τους θα δήλωναν την υποστήριξη τους; Θα υπήρχε άραγε ενότητα στην συγκεκριμένη διεκδίκηση ή κάθε ένας αιρετός θα αποφάσιζε σύμφωνα με αυτό που τον ευνοεί ατομικά; Αλλά ακόμη κι αν εξασφαλίζονταν οι καλύτερες προϋποθέσεις, η γραφειοκρατία και η γενικότερη διαδικασία θα ήταν έτοιμη να εκδικηθεί. Αυτούς που τόλμησαν να σηκώσουν κεφάλι…
Τελικά δεν είναι μόνο θέμα ηγεσιών. Είναι και θέμα συστήματος. Ας πούμε του συστήματος που επικρατεί. Του νεοφιλελευθερισμού. Με τίποτα δεν επιτρέπει ενέργειες αυτού του είδους. Τιμωρεί αμέσως όσους κινηθούν αντίθετα με τους νόμους. Γράφει στα παλιά του τα υποδήματα το καλό του κοινωνικού συνόλου, προτιμά τα κτίρια να καταρρέουν αναξιοποίητα παρά να περνούν άμεσα στα χέρια των ανθρώπων που τα έχουν ανάγκη.
Με λίγα λόγια είναι ένας συνδυασμός εμποδίων που σταματά οτιδήποτε μπορούσε να υλοποιηθεί και να αλλάξει την πορεία των πραγμάτων. Οι σημερινοί μας επικεφαλής λοιπόν θα διαπραγματευτούν και δεν θα κάνουν κατάληψη. Θα διαπραγματευτούν μήνες, χρόνια προκειμένου να εξασφαλίσουν το αυτονόητο. Κι οι πολίτες θα τους παρακολουθούν αδιάφορα μιας και θα προτιμήσουν να ασχοληθούν με τα δικά τους προβλήματα. Τα τόσο πιεστικά και επείγοντα ως προς την αντιμετώπιση τους. Οι εποχές άλλαξαν. Οι άνθρωποι άλλαξαν. Οι καταλήψεις είναι μόνο για να τις διαβάζουμε, να τις θυμόμαστε και κάποιοι λίγοι να τις αναπολούν. Γνωρίζοντας καλά ότι σήμερα δεν μπορούν να τις κάνουν. Ακόμη κι εκεί που χρειάζονται.
Μία ακόμη φορά –προχθές- ο βουλευτής της ΝΔ Καβάλας κ. Μακάριος Λαζαρίδης μίλησε για ενδεχόμενες εκπλήξεις ως προς το πρόσωπο που θα επιλεγεί να εκπροσωπήσει το κόμμα σαν υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας το 2023. Ο κ. Λαζαρίδης είναι σταθερός σε όσα λέει για το θέμα. Πρώτον σημειώνει ότι είναι νωρίς ακόμη, δεύτερον επιμένει ότι ίσως υπάρξουν εκπλήξεις. Και αυτά τα λόγια «φρενάρουν» τις εξελίξεις και τις ζυμώσεις. Που πάντως συνεχίζουν να υπάρχουν.
Όλο αυτό το διάστημα φημολογούνται πολλά και διάφορα. Κάποια αφορούν όντως πολύ μεγάλες εκπλήξεις (αν αποδειχθούν αληθινά). Το σχετικό ρεπορτάζ το συμπληρώνουμε με νέα από το «στρατόπεδο» Κλειτσιώτη. Ο διοικητής του Νοσοκομείου που θέλει να είναι υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας, μπορεί να μην φαίνεται αλλά «προχωρά» την υπόθεση του αρκετά. Σε σημείο να έχει – όπως λέγεται- συμφωνήσει με αρκετούς που δέχθηκαν την πρόταση του να είναι στο ψηφοδέλτιο του!
Το πρόωρο προεκλογικό ρεπορτάζ μας έρχεται και από την Ελευθερούπολη. Φαίνεται ότι ο Δημήτρης Παπουτσής «ψάχνεται» ώστε να είναι υποψήφιος Δήμαρχος Παγγαίου. Μπορεί απόφαση και δη οριστική να μην έλαβε ακόμη αλλά όλα συγκλίνουν ότι προς τα εκεί κινείται. Οι πρώτες κινήσεις του κ. Παπουτσή αφορούν πολίτες απ’ όλους τους πολιτικούς χώρους.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή πλησίον της Ιχθυόσκαλας συνεχίζεται. Τις προηγούμενες μέρες λειτούργησε ένα ακόμη πρατήριο υγρών καυσίμων (που προετοιμάζονταν πολύ καιρό) ενώ ξεκίνησαν εργασίες για να λειτουργήσει και κατάστημα πώλησης ρούχων. Επί της οδού Τενέδου.
Οι αντιπροσωπείες οχημάτων που εδρεύουν στην Καβάλα διατυπώνουν παράπονα για την καθυστέρηση στην έκδοση πινακίδων των νέων αυτοκινήτων. Τα παράπονα αφορούν τη Διεύθυνση Μεταφορών και το τμήμα αδειών κυκλοφορίας. Οι εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών αντίθετα δηλώνουν ικανοποιημένοι για τη λειτουργία του τμήματος διπλωμάτων της ίδιας υπηρεσίας. Εξηγούν ότι η βελτίωση αυτή δεν έχει σχέση με τις καθυστερήσεις στο τμήμα αδειών κυκλοφορίας.
Η εταιρία Φιλιάγκου προετοιμάζει σε ναυπηγείο της Αττικής το νέο της πλοίο (αμφίπλευρο φέρι μποτ). Θα είναι μεγάλο, με δυνατότητα μεταφοράς περισσότερων από 150 οχημάτων ανά δρομολόγιο. Το νέο φέρι μποτ αναμένεται στην περιοχή τον Αύγουστο κι αμέσως θα ενταχθεί στα δρομολόγια της Κεραμωτής. Εν τω μεταξύ δεν υπάρχει προοπτική αύξησης των δρομολογίων στη γραμμή του Πρίνου που όπως φαίνεται θα παραμείνουν 3 την ημέρα όλο το υπόλοιπο του Καλοκαιριού.
Αναρτήθηκε στη Διαύγεια η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που αφορά γνωμοδότηση ΜΠΕ νέου ξενοδοχείου στην δυτική πλευρά του Νομού Καβάλας. Για το ξενοδοχείο 4 αστέρων- 150 δωματίων ψήφισαν αρνητικά (!) οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ.κ. Τρέλλης Χρήστος, Στεφανίδης Ιωάννης, Συμεωνίδης Θεόδωρος, Ναθαναηλίδης Αναστάσιος. Οι κύριοι Συμεωνίδης και Ναθαναηλίδης είναι Περιφερειακοί Σύμβουλοι του Ν. Καβάλας.
Η απάντηση στην ερώτηση για το λόγο των μειωμένων αφίξεων των Βουλγάρων τουριστών στην περιοχή ίσως να βρίσκεται στις χθεσινές εθνικές εκλογές στην ίδια χώρα. Η παράδοση τηρήθηκε. Εκλογικό κέντρο λειτούργησε μία ακόμη φορά στη Δ. Βιβλιοθήκη Καβάλας. Ψήφισαν οι Βούλγαροι μόνιμοι κάτοικοι του Ν. Καβάλας και όσοι ήταν στην περιοχή λόγω διακοπών.
Καθυστερεί να ξεκινήσει το έργο της αρχαιολογικής υπηρεσίας Καβάλας σε τμήμα της αρχαίας Εγνατίας οδού στη συνοικία του Βύρωνα. Τεχνικοί και γραφειοκρατικοί οι λόγοι. Το έργο αναμένονταν να ξεκινήσει ακόμη και τον Μάη! Στα εγκαίνια της έκθεσης Σωτηρούδη την Παρασκευή το απόγευμα στη νέα πτέρυγα του Μουσείου υπήρχε … ζεστό περιβάλλον λόγω του ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός. Η βλάβη θα διορθωθεί σήμερα.