Παράπονα- αρκετά μάλιστα- συνεχίζουν να υπάρχουν και για την ποιότητα του νερού της θάλασσας. Σε όλες ή έστω στις περισσότερες ακτές του Ν. Καβάλας. Ακόμη και σε αυτές της πόλης. Οι κολυμβητές αναφέρουν ειδικότερα θολό νερό, ζεστό νερό και φυσαλίδες (κάτι σαν … μπουγάδα) δίπλα τους. Όλα αυτά λέγεται ότι οφείλονται στο φυτοπλαγκτόν, το οποίο δημιουργήθηκε από τη ζέστη και τις έντονες βροχές του περασμένου Ιουνίου. Στη φωτογραφία κολυμβητής κάνει μπάνιο δίπλα στις φυσαλίδες, στη γνωστή παραλία κάτω από το παλιό Νοσοκομείο.
Κι ενώ υπάρχουν όλα αυτά τα παράπονα και οι εύστοχες παρατηρήσεις, ο κόσμος προτιμά τη θάλασσα και όπως κάθε Καλοκαίρι την επισκέπτεται κάθε μέρα. Ελπίζοντας σε αλλαγή της κατάστασης. Μόνο που η συνεχιζόμενη ζέστη και ειδικά ο καύσωνας που έρχεται δεν βοηθούν.
Υπήρξε κάποτε μια μικρή εφημερίδα κάπου στην κεντρική Ευρώπη. Ο ιδιοκτήτης της ήταν κι ο μοναδικός της δημοσιογράφος. Έβλεπε όσα συνέβαιναν γύρω του κι έτσι αποφάσισε να δοκιμάσει κάτι άλλο. Κάτι διαφορετικό. Ήθελε να δημοσιεύει μόνο τις ευχάριστες ειδήσεις της περιοχής στην οποία η εφημερίδα εκδίδονταν κι απευθύνονταν.
Οι αναγνώστες χάρηκαν, του έδωσαν συγχαρητήρια και κάθε μέρα περίμεναν την εφημερίδα και για να βελτιώσουν την ψυχολογία τους. Ο δημοσιογράφος και εκδότης δούλευε μόνος. Οι σελίδες της εφημερίδας λίγες. Κι ενώ αρχικά τις γέμιζε με καλά νέα, στην πορεία άρχισε να προβληματίζεται. Τόσο πολλά και τόσο συχνά καλά νέα δεν υπήρχαν. Άρχισε έτσι να διαλέγει καλά νέα κι άλλων όμορων περιοχών. Αμέσως μετά αναγκάστηκε να «βαφτίζει» απλά πράγματα ως είδηση και δη καλή είδηση. Κι όταν το αδιέξοδο ήταν προφανές κι οριστικό, τότε παραδέχθηκε την ήττα του.
Τότε έγραψε στην εφημερίδα του την πρώτη δυσάρεστη είδηση. Πλέον δεν μπορεί να δημοσιεύει μόνο καλά νέα. Δεν υπάρχουν τόσο πολλά και μάλιστα καθημερινά. Αποφάσισε και ανακοίνωσε ότι η μικρή εφημερίδα του γίνεται σαν όλες τις άλλες. Κι η πορεία της από τότε ήταν όπως όλων των άλλων εφημερίδων.
Τα καλά νέα υπάρχουν που και που. Αν ωστόσο ερευνήσεις την ουσία και κυρίως τη δυναμική τους, αμέσως θα καταλάβεις πόσο απέχουν (υστερούν) σε σχέση με όλα τα άλλα. Η πόλη της Καβάλας δεν μπορεί να είναι εξαίρεση. Χθες το πρωί άπαντες συνέχιζαν να συζητούν το πολύνεκρο τροχαίο στο Περιγιάλι. Αναλύσεις επί αναλύσεων. Θλίψη μεγάλη κι απογοήτευση. Ως που ένα ακόμη κακό νέο ήρθε να αλλάξει τη συζήτηση.
Ο ξαφνικός θάνατος μιας τόσο δυναμικής γυναίκας. Της Λίλας. Ακόμη κι αυτοί που δεν την γνώριζαν, ακόμη κι αυτοί είχαν ακούσει καλά λόγια. Περιγραφές ενός αξιοπρόσεκτου χαρακτήρα. Ενός ανθρώπου που δεν ήταν δυνατόν να πεθάνει τόσο νέα και τόσο ξαφνικά. Κι όμως, έγινε κι αυτό!
Η ζωή συνεχίζεται, έτσι λέμε σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να ξεπεράσουμε μια όντως «βαριά» κατάσταση και ατμόσφαιρα. Έχει άλλωστε αποδειχθεί ότι άλλος δρόμος δεν υπάρχει. Κοιτάμε μπροστά και μόνο μπροστά προκειμένου να αφήσουμε γρήγορα πίσω μας αυτά που μας πληγώνουν.
Θέατρο στο Πάρκο Φαλήρου; Πρώτη φορά έγινε κι αυτό προχθές το βράδυ. Θεατρική παράσταση του Φεστιβάλ των Φιλίππων αντί να παρουσιαστεί στο δυσπρόσιτο Φρούριο, παρουσιάστηκε στο γήπεδο μπάσκετ του Πάρκου. Ήταν και μια δοκιμή. Κάτι διαφορετικό. Μια ακόμη απόδειξη ότι η πόλη μας χρειάζεται στο κέντρο της έναν ανοιχτό δηλαδή Καλοκαιρινό χώρο εκδηλώσεων. Ρόλο που υπό προϋποθέσεις μπορεί να παίξει από του χρόνου το Καλοκαίρι ο υπό διαμόρφωση χώρος του οικοπέδου Κρέη.
Εκεί είναι πολύ πιθανό να μεταφερθούν (από του χρόνου το Καλοκαίρι) όλες οι εκδηλώσεις που εδώ και χρόνια γίνονται στο Φρούριο. Το οικόπεδο Κρέη μπορεί να μην έχει χώρο για τόσο πολλά καθίσματα όσα στο Φρούριο, αλλά είναι εύκολα προσβάσιμος χώρος. Για όλους. Ηθοποιούς, παραγωγούς και φυσικά θεατές.
Ο βουλευτής Γιάννης Πασχαλίδης μίλησε χθες το πρωί στο ραδιόφωνο της Πρωινής σχετικά με την πρόσφατη αύξηση των δρομολογίων στη γραμμή του Πρίνου. Υποσχέθηκε να παρακολουθήσει την εκτέλεση του απογευματινού δρομολογίου (αναχώρηση στις 6 από Καβάλα) ώστε αυτό να ισχύει κάθε μέρα και όχι κατά περίπτωση.
Ρωτήθηκε επίσης για τη γνωστή τροπολογία περί των χώρων στάθμευσης. Δήλωσε σίγουρος ότι η αλλαγή στη νομοθεσία θα βοηθήσει στην επαναλειτουργία της Ροδόπης. Και συνέχισε λέγοντας: « Εμείς πήραμε την πρωτοβουλία της τροπολογίας για να έχουν παρκινγκ οι Καβαλιώτες. Η πόλη κινδύνευε να μείνει χωρίς παρκινγκ. Αυτό που προσπάθησα το έκανα για να διευκολυνθούν οι Καβαλιώτες».
Την Κυριακή 1η Αυγούστου ξεκινούν οριστικά όπως φαίνεται οι πτήσεις από την Αγγλία προς το αεροδρόμιο της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος». Τα συγκεκριμένα δρομολόγια ανακοινώθηκαν επίσημα χθες μέσω της ιστοσελίδας της εταιρίας Tui. Θα έρθουν λοιπόν εγγλέζοι τουρίστες φέτος στη Θάσο. Άργησαν. Θα είναι λιγότεροι από αυτούς που αναμένονταν αλλά θα έρθουν. Είναι κι αυτή μια επιτυχία, στηρίζει περαιτέρω τον τουρισμό της Θάσου τον μήνα Αύγουστο.
Η διαφαινόμενη τουριστική επιτυχία της Θάσου αλλά και των άλλων περιοχών στο χερσαίο τμήμα του Νομού Καβάλας, να μην ξεχνάμε ότι φέτος προέκυψε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Χωρίς καμία τουριστική προβολή τον προηγούμενο Χειμώνα. Χωρίς συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, χωρίς καμπάνιες στα περιοδικά κτλ. Αυτό το γεγονός δείχνει πόσο γνωστή είναι η περιοχή μας ειδικά στα Βαλκάνια. Που να κάναμε και τουριστική προβολή με λίγα λόγια… Ή μήπως αυτή -αντιλαμβανόμαστε με την ευκαιρία- δεν χρειάζεται όπως στο παρελθόν…
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος υπέγραψε τη χρηματοδότηση για την εκπόνηση της μελέτης πυρασφάλειας για το παράρτημα Προστασίας Παιδιού Καβάλας. Τη γνωστή μας Παιδόπολη. Το έργο έχει αρχικό προϋπολογισμό κοντά στα 25.000 ευρώ. Ταυτόχρονα ο Υπουργός βοηθά το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας ΑΜΘ να ξεπεράσει οριστικά τις ζημιές από την προ ετών φωτιά στο κτίριο εκδηλώσεων της Παιδόπολης.
============================================================================================
Αγορά πλοίων από τη SeaJets
Την εταιρία SeaJets την γνωρίσαμε καλά φέτος το Καλοκαίρι μιας και τα πλοία της έρχονται συχνά στο κεντρικό λιμάνι. Αυτό το διάστημα τούτο ισχύει ειδικά για το πλοίο SuperRunner Jet. Διαβάσαμε χθες ότι η ίδια εταιρία αγοράζει κι άλλα πλοία, τα οποία δεν αποκλείεται (αύριο- μεθαύριο που λένε) να τα δούμε στο λιμάνι. Πηγή του κειμένου η ιστοσελίδα capital.gr: «Δραστήρια σε επίπεδο αγοραπωλησιών είναι η SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου. Νεότερες πληροφορίες συνδέουν την εταιρεία με την απόκτηση του “Azores Express” από την ελληνικών συμφερόντων Med Lines. Πρόκειται για ένα πλοίο με χωρητικότητα 1.200 επιβατών και 220 αυτοκινήτων. Παρότι ναυπηγήθηκε το 1975, πρόσφατα πέρασε από ολικό “ρεκτιφιέ” στα ναυπηγεία της Σύρου. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του ΟΛΠ, το πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στο Πέραμα και έχει ήδη μετονομαστεί σε “Aqua Star”, ονομασία που παραπέμπει στο στόλο της SeaJets. Άγνωστο είναι ακόμη που θα δρομολογηθεί το πλοίο, με την εταιρεία να μην έχει απαντήσει προς ώρας σε σχετικό αίτημα του Capital.gr. Η ναυτιλιακή έχει, επίσης, συνδεθεί, χωρίς να επιβεβαιωθεί επισήμως και με την απόκτηση του “Al Salmy 4”, κατασκευής 1974, το οποίο φέρεται να έχει μετονομαστεί σε “Aqua Myth”».