Μετά από μια μικρή διακοπή, ο Δήμος Καβάλας (και όχι μόνο) επανήλθε στην περιοχή των Σφαγείων. Μαζί με συνεργείο του ΟΤΕ. Το δεύτερο ήταν χθες στα Σφαγεία μάλλον από σύμπτωση και για λόγους συντήρησης και ανανέωσης του υφιστάμενου δικτύου. Μεγαλύτερο φυσικά ενδιαφέρον έχει η παρουσία του Δήμου. Από τη μια συνεχίζει την κατασκευή του χώρου ανάπαυσης δίπλα ακριβώς στην πιάτσα των Ταξί. Από την άλλη προστίθενται κι άλλοι προβολείς για να φωτίσουν τα δέντρα στη νότια πλευρά του λιμανιού. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που φωτίζονται άλλα δέντρα κοντά στο κτίριο των παλαιών Σφαγείων.
Κατά μήκος όλου του λιμανιού υπάρχει καθαριότητα κι έχουν προστεθεί αρκετά παγκάκια. Κοντά ωστόσο στο κτίριο των παλαιών Σφαγείων εντοπίζονται 4 παλαιές βάρκες μαζί με 2 τουλάχιστον σκουριασμένα τρέιλερ. Κατέληξαν να είναι σκουπίδια και πρέπει να απομακρυνθούν. Παλιές βάρκες και παλιά σκάφη αναψυχής είναι «ξεχασμένα» κοντά στα Σφαγεία και προς την παραλία Περιγιαλίου. Εκεί υπάρχει χώρος για κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν ο Δήμος Καβάλας τα είχε απομακρύνει αλλά αυτά – ως εκ θαύματος- επανήλθαν.
Γενικά η ευρύτερη περιοχή των Σφαγειών είναι- για κάποιους- κατάλληλος χώρος να εγκαταλείπουν τα σκάφη τους. Αυτά που πλέον δεν τα χρειάζονται. Κακώς. Αυτή η κατάσταση φυσικά και αντιστρατεύεται όλες τις άλλες ενέργειες για να γίνει ομορφότερη όλη η περιοχή.
Τα γράφαμε προχθές – με αφορμή το πολύνεκρο τροχαίο- αλλά δυστυχώς τίποτα δεν άλλαξε. Επανερχόμαστε λοιπόν στο παράνομο παρκάρισμα στην άκρη της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού. Στο σημείο του δάσους των Πεντακοσίων. Αυτό το παρκάρισμα, όπως φαίνεται στη σχετική φωτογραφία, δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στην κίνηση κι ειδικότερα σε όσους μπαίνουν στην πόλη. Πλέον ο δρόμος είναι διπλής κυκλοφορίας κι οι συγκεκριμένες σταθμεύσεις εκτός από παράνομες είναι και επικίνδυνες.
Οι γεμάτοι σκουπίδια μπλε κάδοι, κάδοι που σε πολλές περιπτώσεις «ξεχειλίζουν», είναι απόδειξη του ότι η διαδικασία της ανακύκλωσης από πλευράς Δήμου Καβάλας δεν έχει ομαλοποιηθεί ακόμη. Παραμένουν τα προβλήματα στην αποκομιδή αυτών των απορριμμάτων. Οι γεμάτοι μπλε κάδοι, εστία μόλυνσης, εντοπίζονται αυτήν την φορά στα ανατολικά της Καβάλας. Στην περιοχή του Περιγιαλίου.
«Από την άλλη εβδομάδα δεν θα μπορούν να έρχονται στην Ελλάδα τουρίστες από το Ισραήλ» μας έλεγε χθες τουρίστας από την ίδια χώρα που κάνει τις διακοπές του στην Καβάλα. Κι αμέσως εξήγησε τον λόγο: «Το Ισραήλ θα βάλει την Ελλάδα στις κόκκινες από πλευράς κορωνοϊού χώρες». Αυτό το σενάριο κάτι μας θυμίζει. Κάτι που έγινε από πλευράς Ρουμανίας. Αν γίνει πραγματικότητα τότε οι πολίτες του Ισραήλ που θα επιστρέφουν στην πατρίδα τους μετά από διακοπές στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι σε καραντίνα 14 μέρες!
Η δική μας περιοχή είχε την Τρίτη (προχθές) την … επιτυχία της. Με 36 κρούσματα κορωνοϊού σε μία μέρα. Αυτή η … επίδοση μας γυρίζει πίσω στον Μάη. Από τότε ο Νομός Καβάλας είχε να μετρήσει τόσα πολλά κρούσματα μέσα σε μία ημέρα Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Αν αυτά τα νούμερα συνεχιστούν, μαύρα τα γραμμένα μας…
Χθες το Νοσοκομείο Καβάλας παρουσίασε μια ευχάριστη στασιμότητα υπό την έννοια ότι οι ασθενείς με κορωνοϊο παρέμειναν 9. Όσοι την προηγούμενη μέρα. Οι 9 μόνο ασθενείς σε εποχές με 36 κρούσματα την ημέρα δείχνουν ότι οι περισσότεροι από αυτούς που νοσούν, νοσούν ήπια. Μια παρηγοριά και μια ελπίδα ότι σύντομα η κατάσταση θα βελτιωθεί.
Εν τω μεταξύ χθες και μετά από τρεις στη σειρά Τετάρτες, δεν έκαναν απογευματινή κινητοποίηση οι αρνητές των εμβολίων και των εμβολιασμών. Επηρεάστηκαν από τη ζέστη; Επηρεάστηκαν από τον Αύγουστο ή μήπως επηρεάστηκαν και από την γενικότερη αύξηση των κρουσμάτων και στο Νομό μας; Όλα μπορεί και να έπαιξαν τον ρόλο τους.
Μια και το έφερε η κουβέντα. Την Τρίτη 3 Αυγούστου οι εμβολιασμοί στο Νομό Καβάλας ήταν 443. Λίγοι. Στις 3 Ιουλίου (δηλαδή πριν από έναν μήνα) ήταν 736 και στις 3 Ιουνίου( πριν δύο μήνες) ήταν 1.252. Οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους και φυσικά λένε (και στα εμβόλια) όλη την αλήθεια.
Σοβαρό είναι το πρόβλημα των συχνών διακοπών ρεύματος. Πλέον αυτές γίνονται «στοχευμένα» δηλαδή αφορούν τις ίδιες και τις ίδιες περιοχές. Επειδή σε αυτές φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα. Παράδειγμα περιοχή στη Νέα Ηρακλείτσα. Έμεινε χωρίς ρεύμα για 9 ώρες την Τρίτη το βράδυ και το πρωί της Τετάρτης. Στην ίδια περιοχή και χθες νωρίς το απόγευμα σημειώθηκε νέα διακοπή ρεύματος. Κάτοικος της ίδιας περιοχής που ταλαιπωρήθηκε μας περιέγραφε για χθες το απόγευμα διαδοχικές μικρές διακοπές. Τα νεύρα του τσατάλια!
Οι υπεύθυνοι του ΔΕΔΔΗΕ ισχυρίζονται ότι σε όλο το Νομό Καβάλας παρουσιάζεται αυτό το διάστημα διπλάσια ζήτηση ρεύματος. Το καταλαβαίνουμε και το αποδεχόμαστε. Έπρεπε να είχαν προετοιμαστεί. Είχαν μπόλικο χρόνο για κάτι τέτοιο. Έπρεπε να είχαν προνοήσει. Κι εν πάση περιπτώσει στα δύσκολα φαίνονται τα καλά συστήματα. Και όχι στα εύκολα.
Δεν φαίνεται να ξεπέρασε τα εσωτερικά του προβλήματα ο δραστήριος τοπικός σύλλογος Εθελοντών κατά του Καρκίνου. Προ λίγων εβδομάδων έκανε εκλογές. Οι εκλογές έβγαλαν διοίκηση, πολλά μέλη της οποίας αμέσως μετά παραιτήθηκαν. Κι έτσι εκλογές θα γίνουν από την αρχή. Μάλλον το Φθινόπωρο. Ακούμε ότι ο προηγούμενος πρόεδρος κ. Παναγιώτης Φώτου δεν επιθυμεί να είναι εκ νέου υποψήφιος. Όλα αυτά δείχνουν ότι ένας σημαντικός σύλλογος εθελοντών έχει προβλήματα που τον απειλούν. Καλό είναι να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους, να ενωθούν και να συνεχίσουν την καλή δουλειά που για καιρό κάνουν.
Με χθεσινή ανάρτηση του ο Δήμαρχος Παγγαίου κ. Φίλιππας Αναστασιάδης αναφέρεται στα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η λειτουργία των πλευρικών διοδίων στον Άγιο Ανδρέα. Εκτός από παρατηρήσεις, κάνει και προτάσεις. Προειδοποιεί ακόμη και με κινητοποιήσεις. Όλα αυτά πολύ σωστά. Μπορεί ωστόσο η τοπική αυτοδιοίκηση να τα βάλει με την Εγνατία Οδό; Η ίδια η ζωή έδειξε –το έδειξε πολλές φορές και πρόσφατα- ότι η υπό ιδιωτικοποίηση εταιρία είναι δύσκολος αντίπαλος. Σε γενικές γραμμές μπορεί να κάνει ότι θέλει και να μην υπολογίζει κανέναν.
Η καθημερινότητα προσαρμόστηκε ήδη, ξεπερνώντας με τον δικό της τρόπο το προαναφερθέν σοβαρό πρόβλημα. Πλέον οι οδηγοί κινούνται προς Καβάλα και Δράμα από την επαρχιακή οδό Καβάλα- Νέα Πέραμος. «Φορτώνοντας» με κίνηση έναν δρόμο που κι αυτός έχει τις αντοχές του. Τα όρια του. Αυτό κατάφερε η Εγνατία Οδός. Να μας γυρίσει πίσω, στη δεκαετία του 80. Όταν δεν υπήρχε ο μεγάλος αυτός δρόμος. Με το καλό να επιστρέψουν στην επαρχιακή οδό και τα φορτηγά. Τότε θα έχουμε οριστικά μια κατάσταση που θα θυμίζει προηγούμενες δεκαετίες. Ένα ακόμη παράδειγμα βημάτων που ναι μεν γίνονται αλλά είναι βήματα προς τα πίσω.
Καλή επιτυχία στον κ. Αναστασιάδη. Καλή επιτυχία στον κ. Μουριάδη, στον κ. Αντωνιάδη κτλ. Κάθε αιρετός της αυτοδιοίκησης έχει τα δικά του δίκαια αιτήματα σε σχέση με την Εγνατία. Η διοίκηση της οποίας γενικά αδιαφορεί και κάνει ότι δεν ακούει. Ένα μόνο την ενδιαφέρει, να ετοιμαστεί για να πουληθεί. Να ετοιμάσει το έδαφος για τον ιδιώτη. Για αυτόν που θα πληρώσει 1 δις στο κράτος και θα αναλάβει τον μεγάλο δρόμο με την τόση κίνηση και τα εξίσου μεγάλα έσοδα.