Στην φωτογραφία η κατάληξη αγωγού ομβρίων στο λίμάνι. Ένα γνωστό και πολυσυζητημένο σημείο. Περαστικοί αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα και μέσω του αγωγού, καταλήγουν στη θάλασσα και λύματα. Ανησυχούν για το γεγονός και απορούν ταυτόχρονα. Ισχυρίζονται ότι αυτό συμβαίνει πολύ συχνά. Ίσως και καθημερινά αυτήν την περίοδο. Κατά συνέπεια η ΔΕΥΑΚ πρέπει να δει τι ισχύει και να λύσει το πρόβλημα που φαίνεται ότι προέκυψε. Ο αγωγός θυμίζουμε, εξυπηρετεί ένα μεγάλο μέρος της πόλης. Μεταξύ άλλων τις συνοικίες των Ποταμουδίων και του Προφήτη Ηλία.
Ανάμεσα σε όλους τους άλλους κλειστούς χώρους, οι μάσκες έπαψαν από χθες να είναι υποχρεωτικές και στα δικαστήρια. Πλέον μπαίνεις στο δικαστικό μέγαρο της Καβάλας χωρίς τεστ και χωρίς μάσκα. Έλα όμως που ισχύει το αντίθετο… Πολλοί πολίτες και δικηγόροι (όπως επίσης και δικαστικοί υπάλληλοι) αποφάσισαν να μην χαλαρώσουν. Κι έτσι χθες συνέχισαν να φορούν τη μάσκα τους. Σε σημείο που σε μπέρδευαν. Νόμιζες ότι στα δικαστήρια η μάσκα παραμένει υποχρεωτική!
Κι όχι μόνο στα δικαστήρια. Κι αλλού (σε κλειστούς χώρους). Παράδειγμα δεύτερο. Οι οδηγοί των Υπεραστικών λεωφορείων ενημέρωναν χθες τους επιβάτες ότι η μάσκα δεν είναι υποχρεωτική. Αλλά οι επιβάτες την φορούσαν κανονικά!
Όλα αυτά σε αναγκάζουν να σκεφθείς «ανάποδα»… Μήπως όλο το προηγούμενο διάστημα που έπρεπε να φοράμε μάσκα, μήπως έπρεπε (για να πετύχουμε τον στόχο μας) να ισχυριζόμαστε το αντίθετο; Πιθανόν. Όταν κάτι είναι υποχρεωτικό, ο Έλληνας δεν το συμπαθεί και δεν το τηρεί. Όταν όμως δεν είναι, τότε σπεύδει να το υλοποιήσει… Με έναν ζήλο και μια συνέπεια που προκαλεί μεγάλη εντύπωση.
Η ΔΕΥΑΚ άρχισε και κλείνει το χαντάκι της, ακριβώς απέναντι από την Πυροσβεστική υπηρεσία και δίπλα στο Βερούλειο. Κρίμα, πάνω που είχαμε αρχίσει να το συνηθίζουμε (και να το συμπαθούμε). Αυτό το διάστημα στη συνοικία του Βύρωνα κι εκτός της ΔΕΥΑΚ, κυκλοφορούν και εργάζονται: Ο ΔΕΔΔΗΕ, ο ΟΤΕ αλλά και ο ανάδοχος έργου κατασκευής δικτύου οπτικών ινών. Σε κάθε δρόμο του Βύρωνα βλέπεις κι ένα συνεργείο να δουλεύει. Άλλοτε εντός της οδού κι άλλοτε στο πεζοδρόμιο.
Όπως ήδη σημειώσαμε τον Μάη (που προχθές τέλειωσε) ήταν να αφιχθεί στην Καβάλα το πλοίο της Πυροσβεστικής ώστε να λειτουργήσει η κατά τα άλλα έτοιμη Πυροσβεστική Υπηρεσία Λιμένα. Αυτό δεν έγινε και κανείς δεν εξήγησε τον λόγο. Επίσης τον Μάη ήταν να επισκεφθεί το ΔΙΠΑΕ Καβάλας η Υπουργός Παιδείας. Σχετικά επιβεβαίωνε την επίσκεψη της Υπουργού και η τοπική ΝΟΔΕ. Ούτε αυτό έγινε.
Ας πούμε ότι και τα δύο γεγονότα μετατέθηκαν για να γίνουν τον μήνα Ιούνιο. Ας ευχηθούμε σχετικά. Ειδικά για τη λειτουργία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένα, την οποία την περιμένουμε σχεδόν 10 χρόνια! Μπορεί και περισσότερα.
Μια ηλικιωμένη γυναίκα που κολυμπούσε χθες στην Καλαμίτσα, κόντεψε να πνιγεί. Σώθηκε χάρη στους άλλους λουόμενους και στην έγκαιρη άφιξη του ασθενοφόρου. Το περιστατικό είναι ηχηρό καμπανάκι στα αφτιά των αρμοδίων. Προκειμένου να μεριμνήσουν ώστε και η Καλαμίτσα να έχει ναυαγοσώστες. Αν η πλαζ είναι ήδη δημοτική (όπως ισχυρίζονται κάποιοι), τότε τους ναυαγοσώστες πρέπει να τους επιβαρυνθεί ο Δήμος Καβάλας. Αν είναι της ΕΤΑΔ, η ΕΤΑΔ. Διαλέγουμε και παίρνουμε… Ωστόσο ένα πράγμα είναι σίγουρο. Προς το παρόν η παραλία δεν έχει καν προοπτική να αποκτήσει ναυαγοσώστες.
Κανείς Δήμος του Ν. Καβάλας δεν ήταν έτοιμος χθες. Ναυαγοσώστες πουθενά. Κάποιοι μάλιστα δείχνουν να είναι στην αρχή της διαδικασίας. Άρα θα καθυστερήσουν κι άλλο. Ο Δήμος Καβάλας ισχυρίζεται ότι το αργότερο τη Δευτέρα (ίσως και το Σαββατοκύριακο) οι ναυαγοσώστες του θα υπάρχουν παντού. Στις παραλίες δηλαδή της αρμοδιότητας του.
Διαφημίζονται άλλοτε έμμεσα και άλλοτε άμεσα δύο από τις πολλές μουσικές εκδηλώσεις του Καλοκαιριού. Η εμφάνιση του Σφήνου στο Φρούριο και των Μαρινέλα – Φραγκούλη στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων. Προκύπτει ότι και τα δύο γεγονότα θα γίνουν το ίδιο βράδυ. Την Τρίτη 19 Ιουλίου. Λογικά και στους δύο χώρους θα έχει πολύ κόσμο. Άλλο το κοινό του Σφήνου κι άλλο της Μαρινέλας και του Φραγκούλη.
Κι αυτό το Καλοκαίρι οι περισσότερες συναυλίες δεν θα γίνουν ούτε στο Φρούριο, ούτε στο αρχαίο θέατρο. Θα γίνουν στο Ακόντισμα. Στον αναβαθμισμένο χώρο της Νέας Καρβάλης ανακοινώθηκαν ήδη τα εξής γεγονότα: Σάββατο 18 Ιουνίου Γιάννης Αγγέλακας, Σάββατο 2 Ιουλίου Locomondo, Δευτέρα 20 Ιουνίου Πυξ Λαξ, Παρασκευή 15 Ιουλίου Καίτη Γαρμπή και Δημήτρης Σχοινάς. Κι υπάρχει φυσικά και συνέχεια…
Παρουσιάστηκε βλάβη χθες στο δίκτυο ύδρευσης, στην οδό Δημοκρίτου στην Αγία Παρασκευή. Πέραν του ότι στην περιοχή σημειώθηκε διακοπή υδροδότησης, για να γίνει η τεχνική επέμβαση έπρεπε το δίκτυο να αδειάσει. Μεγάλη ποσότητα νερού κι αυτήν την φορά ξοδεύτηκε άδικα. Ο κόσμος ποτέ δεν θα καταλάβει γιατί σε κάθε τέτοια βλάβη πρέπει ντε και καλά να χάνεται τόσο νερό.
Απάντηση του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών για την έκθεση ζωγραφικής του
Από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών λάβαμε το κείμενο που ακολουθεί. Είναι απάντηση του προέδρου κ. Καμπουρίδη στην ανάρτηση του κ. Κούφαλη:
Με έκπληξη διαβάσαμε στην ΠΡΩΙΝΗ τη δημοσίευση της ανάρτησης του κ.Κούφαλη με την οποία επιχειρεί να απαξιώσει την έκθεση ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ που οργάνωσε ο ΣΦΓΤ στη Μεγάλη Λέσχη στο πλαίσιο του 6ου ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΜΑΪΟΥ.
Δεν γνωρίζουμε τη θεωρητική κατάρτιση του κ.Κούφαλη περί των εικαστικών, αλλά μας εντυπωσιάζει η στομφώδης φρασεολογία του αφού μιλά ως αυθεντία επί του θέματος. Δεν πρέπει να παραχωρείται η αίθουσα “για ψύλλου πήδημα” γράφει. Ο Δήμος πρέπει να τολμήσει να γίνει δυσάρεστος, λέει, βάζοντας ψηλότερα καλλιτεχνικά κριτήρια. Παρακάτω εξειδικεύει την κριτική του γράφοντας “η άτακτη συγκέντρωση μερικών έργων κυρίως ζωγραφικής , ασύνδετων μεταξύ τους ζωγράφων, σε καμια περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει σοβαρή και έγκυρη πρόταση¨. Φτάνει μάλιστα και στο σημείο να κριτικάρει ως “βαρύγδουπο” τον τίτλο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΑΪΟΣ!
Δεν θα διαφωνήσουμε ότι πρέπει να υπάρχουν κριτήρια για την παραχώρηση της αίθουσας. Φανταζόμαστε όμως ότι θα είναι οι εικαστικοί που θα κρίνουν και θα αποφασίζουν. Για τη συγκεκριμένη έκθεση ο ΣΦΓΤ έθεσε από την αρχή τα κριτήρια αυτά επιλέγοντας (οι 5 στους 7) αποφοίτους της Σχολής Καλών Τεχνών με πρωτότυπο έργο, που ζούν στην Καβάλα. Για τον σκοπό αυτόν συνεργάστηκε με τον διδάσκοντα στη Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης κ.Τρανό ο οποίος έγραψε το εισαγωγικό σημείωμα στον οδηγό της έκθεσης. Ήταν παρών ο ίδιος στα εγκαίνια , όπως και ο πρόεδρος της Σχολής κ. Ζουρούδης. Να επισημάνουμε ότι ο κ. Τρανός εκφώνησε τον εναρκτήριο λόγο εγκαινιάζοντας την έκθεση με την εξής επισήμανση:
“Το πιο ενδιαφέρον ίσως στοιχείο της έκθεσης που παρουσιάζεται στον «6ο Καλλιτεχνικό Μάιο – ΙΧΝΗ» είναι η συνύπαρξη έργων που κατάγονται από την πιο ισχυρή παράδοση του μοντερνισμού με έργα των οποίων τα χαρακτηριστικά φαίνεται να προέρχονται από τις διαφορετικές και συχνά αντικρουόμενες περιοχές του ευρύτερου χώρου του μεταμοντερνισμού” γεγονός που δεν αξιολογήθηκε επαρκώς από τον κ. Κούφαλη. Ή μήπως “Στο εξής να φιλοξενούμε έργα του Ρέμπραντ και του Ματίς. Τίποτε κατώτερο” όπως σχολίασε αναγνώστρια κάτω από την σχετική ανάρτηση;
Η ερώτηση ρητορική. Οι απαντήσεις κατά το δοκούν…