Δε σκοπεύει να υπερψηφίσει το θέμα της χάραξης του άξονα Ε61 στη συνεδρίαση της Δευτέρας ο πρώην αντιδήμαρχος τεχνικών Θόδωρος Μουριάδης, που εξήγησε ακριβώς τους λόγους από το ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ επισημαίνοντας: «Ο νόμος βάσει του οποίου επιτρέπεται η όδευση του άξονα μέσα από την περιοχή του αισθητικού δάσους ψηφίστηκε το 2015 ενώ ο σχεδιασμός του άξονα Ε61 άρχισε να συζητείται το 2012. Εάν επομένως δεν τροποποιούνταν η νομοθεσία, τότε δε θα κατασκευάζονταν ο συγκεκριμένος οδικός άξονας;
Κατά την άποψή μου, η Εγνατία Οδός νιώθει κάποια πίεση προκειμένου να εκπονηθούν οι μελέτες του έργου κατά το δυνατόν συντομότερα. Η λύση επομένως που προτείνουν είναι η ευκολότερη και η ταχύτερη. Υπολογίζοντας την πυκνότητα των δέντρων του δάσους, εάν εφαρμοστεί η χάραξη της εταιρείας τότε θα πρέπει να κοπούν τουλάχιστον τέσσερις χιλιάδες δέντρα. Ας μην υπεραπλουστεύουμε επομένως κάποια ζητήματα.
Εάν δεν αλλάξει η εισήγηση του θέματος τότε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα δε θα υπερψηφίσουμε. Τουλάχιστον σε προσωπικό επίπεδο δε συμφωνώ με την προτεινόμενη από την Εγνατία όδευση του Ε61. Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να μελετήσει περισσότερο το ζήτημα και να βρει λύση με τα υψόμετρα».
Π. Παπαδόπουλος: Οι λόγοι διαφωνίας μας με την όδευση του Ε61
Για μία ακόμη φορά ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Σταυρού Αμυγδαλεώνα ξεκαθάρισε ότι δεν είναι αντίθετοι οι κάτοικοι με την κατασκευή του οδικού άξονα Ε61. Η αντίθεση εστιάζεται αποκλειστικά στο σημείο της όδευσης αφού βάσει της προτεινόμενης από την Εγνατία Οδό χάραξης ο δρόμος θα περάσει πολύ κοντά από τα σπίτια του οικισμού κι επιπλέον θα καταστρέψει ένα μεγάλο τμήμα του αισθητικού δάσους. Επιπρόσθετα, το θέμα δεν τέθηκε εγκαίρως σε διαβούλευση με τους φορείς και την τοπική κοινωνία, αλλά προωθήθηκε την τελευταία στιγμή στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας ώστε να εξασφαλισθεί η έγκριση του.
Τρεις φορές μέχρι σήμερα αποσύρθηκε το θέμα και αναβλήθηκε η λήψη απόφασης ώστε να προσκομίσει η εταιρεία μια εναλλακτική πρόταση. Η εναλλακτική πρόταση της κατασκευής γέφυρας και σήραγγας τελικά δεν υποστηρίζεται από την Εγνατία Οδό, χωρίς μάλιστα να διευκρινίζονται οι λόγοι. Κατά την άποψη του κ. Παπαδόπουλου, τα πάντα σχετίζονται με το οικονομικό κόστος και η λύση της σήραγγας αν και είναι εφικτή παρόλα αυτά απορρίπτεται ως δαπανηρή. Η εταιρεία, υπενθύμισε ο κ. Παπαδόπουλος, έκανε οδικά θαύματα σε όλη τη δυτική Μακεδονία ώστε να προστατεύσει είδη ζώων όπως η καφέ αρκούδα. Γιατί λοιπόν δεν είναι διατεθειμένη να προστατεύσει και τριακόσιους κατοίκους της περιοχής μας από τη διαβίωσή τους στο κέντρο ενός οδικού τριγώνου θανάτου;
Ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου εμφανίστηκε σίγουρος ότι τουλάχιστον χίλια δέντρα θα πρέπει να κοπούν κατά την εκπόνηση της εδαφολογικής μελέτης κι επιπλέον πέντε χιλιάδες έργα κατά την εκτέλεση του έργου. Γεγονός που θα μεταφράζεται στην καταστροφή του αισθητικού δάσους. Ο πρόεδρος προειδοποίησε ότι εάν δε διαφοροποιηθούν τα δεδομένα τότε οι κάτοικοι θα αναγκαστούν να καταφύγουν στη δικαιοσύνη καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα. Παρόντα θα είναι τα μέλη του συλλόγου στη δευτεριάτικη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ώστε να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις και να μάθουν την απόφαση.