Dark Mode Light Mode

Ναυαγεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης;

Με ημερομηνία 24 Μαΐου ο βουλευτής της Ν.Δ. Θόδωρος Καράογλου, κατέθεσε ερώτηση στη βουλή για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη. Η ερώτηση του κ. Καράογλου είναι εντελώς απαισιόδοξη, καθώς διαπιστώνει ότι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση ναυαγεί. Πρόκειται για ένα δρομολόγιο που θα γίνει δύο φορές την εβδομάδα – κάθε Τρίτη και Πέμπτη – θα ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη, θα έχει ενδιάμεσο σταθμό τη Μυτιλήνη και τελικό προορισμό τη Σμύρνη.

Κατά την άποψη του κ. Καράογλου η κυβέρνηση φταίει που δεν προχώρησε μία συμφωνία οριστική, που πάρθηκε μάλιστα σε επίπεδο πρωθυπουργών Ελλάδας και Τουρκίας.

Η αγορά, δηλαδή όσοι γνωρίζουν το πρόβλημα και το θέμα εκ των έσω επιρρίπτουν αντίθετα με τον κ. Καράογλου ευθύνες στην τουρκική πλευρά, λόγω του ότι με την αντικατάσταση του πρωθυπουργού Νταβούτογλου, το ενδιαφέρον των Τούρκων περιορίστηκε. Το συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχει εγκρίνει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, σε δρομολόγιο μία φορά την εβδομάδα. Το δρομολόγιο της Σμύρνης ουσιαστικά θα ενίσχυε αυτή τη σύνδεση, ευνοώντας σε γενικές γραμμές το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφού το δρομολόγιο της Σμύρνης θα πραγματοποιούνταν δύο φορές την εβδομάδα. Η αλλαγή σχετικά με την Σμύρνη, ότι το πλοίο θα συνέδεε τη Θεσσαλονίκη  και με το τουρκικό λιμάνι, αλλά μόνο με τη Μυτιλήνη, παραλείποντας απ΄ το δρομολόγιό του τη Λήμνο και τη Χίο.

Η ερώτηση του Θ. Καράογλου είναι η ακόλουθη:

«Σε ναυάγιο φαίνεται να εξελίσσεται η υπόθεση ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις και εξαγγελίες που προηγήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο. Τόσο η αναλγησία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να περάσει από τη θεωρία στην πράξη όσο και οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις στη γειτονική χώρα, φαίνεται να διαμορφώνουν το χρονικό ενός ακόμα σχεδίου ανάπτυξης που θα μείνει στα χαρτιά.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει σημαντική εμπορευματική ροή μεταξύ των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και της Σμύρνης και δύο ακτοπλοϊκές εταιρίες (Hellenic Seaways και Liner Gents Ltd) είχαν εκφράζει το ενδιαφέρον τους και βρίσκονταν σε ετοιμότητα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση, το σχέδιο φαίνεται να ναυαγεί.

Στο πλαίσιο αυτό τον περασμένο Μάρτιο υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων Θεσσαλονίκης και Σμύρνης, ωστόσο δεν έχει σημειωθεί καμιά πρόοδος στην υλοποίηση των συμφωνηθέντων προϋποθέσεων, προκειμένου να προχωρήσει το εγχείρημα. Πιο συγκεκριμένα δεν έχει προχωρήσει ακόμα η μείωση των τελών στα δύο λιμάνια, καθώς επίσης δεν φαίνεται να έχουν προχωρήσει οι απαιτούμενες τεχνικές ρυθμίσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως η τοποθέτηση των απαραίτητων μηχανημάτων ελέγχου, καθώς πρόκειται για πύλη εισόδου Σένγκεν.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί: Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι διαδικασίες ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη και για ποιους λόγους δεν έχουν προχωρήσει, ώστε να υλοποιηθεί το εγχείρημα φέτος το καλοκαίρι; Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών και μηχανημάτων ελέγχου και γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα; Σε ποιες ενέργειες προβλέπεται να προβούν άμεσα τα αρμόδια υπουργεία προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες και να μη χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης; Έχουν προχωρήσει τα αρμόδια υπουργεία σε αποτύπωση της «ζημίας» που σημειώνεται σε οικονομικό και τουριστικό επίπεδο από τη μη υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης;».

Προηγούμενο άρθρο

Γνωμοδότηση τοπικού συμβουλίου για τη Λαϊκή Κρηνίδων

Επόμενο άρθρο

Ο πρώτος απολογισμός της χθεσινής Λευκής Νύχτας