Μέσω της ιστοσελίδας energypress.gr μαθαίνουμε ότι εντός της εβδομάδας οργανώνεται στην Αθήνα, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, νέα σύσκεψη όσον αφορά την όδευση του αγωγού ΤΑΡ από τον Αμυγδαλεώνα ως τα όρια του Νομού Καβάλας με το Νομό Δράμας. Το κείμενο της ιστοσελίδας αναφέρει τα ακόλουθα:
Ως εξαιρετικά σοβαρό χαρακτηρίζεται από την πλευρά της κοινοπραξίας του αγωγού TAP το πρόβλημα που παραμένει σε εκκρεμότητα για την υλοποίηση του αγωγού σε ένα τμήμα μήκους 10 χιλιομέτρων στην περιοχή Τενάγη Φιλίππων.
Και ενώ μέχρι πρόσφατα οι αντιδράσεις ήταν εξαιρετικά περιορισμένες και αφορούσαν σε μικρό μόνο αριθμό αγροτών που θεωρούν ότι βλάπτονται από τη διέλευση του αγωγού, η στάση της τοπικής αυτοδιοίκησης και της δημάρχου Καβάλας, εντείνει πρόβλημα και μεγαλώνει τη διάστασή του. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι τμήμα των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και πολιτευτές της περιοχής, εμφανίζονται εγκλωβισμένοι σε μικροπολιτικές πελατειακές σχέσεις και λαϊκιστικές αντιδράσεις απέναντι στο έργο του αγωγού, που στερούνται τεχνικής, επιστημονικής και οικονομικής λογικής.
Πρόσφατα μάλιστα και ενώ όλες οι τεχνικές ανησυχίες και τα ερωτήματα που έχουν κατατεθεί επισήμως και ανεπισήμως, έχουν απαντηθεί αναλυτικά, με απόφαση που εξέδωσε το δημοτικό συμβουλίου κατόπιν εισήγησης της πλειοψηφούσας παράταξης ζητείται η αλλαγή της όδευσης του αγωγού (που ήδη έχει κατασκευαστεί (340 από τα 550 χιλιόμετρα έχουν ήδη τοποθετηθεί ενώ ακόμη 140 χιλιόμετρα έχουν διαμορφωθεί) . Στην απόφαση μάλιστα τονίζεται ότι ο Δήμος εάν δεν αλλάξει η όδευση δε θα παράσχει διοικητικές διευκολύνσεις στην κοινοπραξία.
Εδώ βεβαίως το πρόβλημα είναι ευρύτερο αφού ήδη τρεις φορές τους προηγούμενους μήνες, συνεργεία των εργολάβων της κοινοπραξίας έχουν επιχειρήσει να ξεκινήσουν τις εργασίες ωστόσο εμποδίστηκαν από … τρακτέρ των αντιδρούντων αγροτών στα Τενάγη.
Και ενώ οι εργασίες στο επίμαχο τμήμα των 10 χιλιομέτρων ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2016 ακόμη βρίσκονται σε εκκρεμότητα και έχει κατασκευαστεί ή διαμορφωθεί το τμήμα του αγωγού μέχρι το 195 χιλιόμετρο και μετά το 205 χιλιόμετρο, αφήνοντας μια “τρύπα” χωρίς την οποία δε μπορεί να λειτουργήσει το έργο.
Η αλλαγή της όδευσης από την πλευρά της κοινοπραξίας χαρακτηρίζεται ως οικονομικά, τεχνικά και λειτουργικά μη συμφέρουσα και μη εφικτή σε αυτό το τελικό στάδιο που βρίσκεται η κατασκευή του έργου, ενώ τονίζεται ότι η διαδρομή έχει ήδη τροποποιηθεί κατά το αρχικό στάδιο της διαβούλευσης.
Από το σύνολο του έργου μόνο στην Καβάλα υπάρχουν αντιδράσεις, που στηρίζονται σε τεχνικά και οικονομικά δεδομένα και επιχειρήματα που δεν ευσταθούν, υποστηρίζει η κοινοπραξία.
Ενώ λοιπόν ήδη το έργο παρουσιάζει καθυστέρηση άνω των 12 μηνών για το συγκεκριμένο τμήμα, τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και υπάρχει ορατός και σοβαρός κίνδυνος να καθυστερήσει η έναρξη λειτουργίας ολόκληρου του αγωγού TAP και του νοτίου διαδρόμου από την Κασπία προς την Ευρώπη συνολικά.
Εάν δεν μπουν οι εργολάβοι και δεν ξεκινήσουν τις απαραίτητες εργασίες οι αρχαιολόγοι, το χρονοδιάγραμμα δε θα τηρηθεί και θα υπάρξει καθυστέρηση ξεκαθαρίζουν πηγές της κοινοπραξίας.
Υπό το πρίσμα αυτό κρίσιμο χαρακτήρα για την έγκαιρη κατασκευή και λειτουργία του αγωγού TAP αποκτά η νέα σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί για αυτήν την εβδομάδα από το υπουργείο ενέργειας με τη συμμετοχή εκπροσώπων της κοινοπραξίας αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης της Καβάλας με θέμα την πρόοδο των εργασιών του αγωγού.