Τα κυκλοφοριακά δεδομένα αλλάζουν συνεχώς στο κέντρο της πόλης και όχι μόνο στο κέντρο της πόλης.
Θα αλλάξουν ακόμη περισσότερο μέσω διαφόρων έργων. Δημοτικών. Κάποια εκτελούνται, άλλα ετοιμάζονται. Προκύπτουν συνεχώς νέα κυκλοφοριακά δεδομένα που εμποδίζουν τόσο την κίνηση των αυτοκινήτων όσο και κυρίως το παρκάρισμα (στο κέντρο). Είναι άραγε νέοι κυκλοφοριακοί μπελάδες για τους οδηγούς ή πρόκειται για μια μεταβατική διαδικασία μέχρι άπαντες να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν; Ο χρόνος θα το δείξει.
Στα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα στο κέντρο της πόλης (και όχι μόνο στο κέντρο της πόλης) υπολογίζουμε τα εξής:
1) Έργο διαπλάτυνσης πεζοδρομίων στην Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, αμέσως μετά το «Ασημακοπούλου». Το ρεύμα εισόδου προς την Καβάλα στένεψε με αποτέλεσμα στο φανάρι να δημιουργούνται μεγάλες ουρές. Η νέα κατάσταση σχολιάζεται αρνητικά. Το ελάχιστο που πρέπει να γίνει είναι η νέα ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών ώστε να δίδεται περισσότερος χρόνος σε όσους μπαίνουν στην Καβάλα. Άγνωστο παραμένει αν αυτή η αλλαγή θα είναι αρκετή.
2) Λειτουργία φωτεινών σηματοδοτών στο κέντρο της πόλης. Υπάρχουν φανάρια που περιγράφονται να λειτουργούν χωρίς σωστή ρύθμιση. Τέτοιες αναφορές γίνονται ειδικότερα στα φανάρια μεταξύ ΛΑΦ Καβάλας και Ταχυδρομείου.
Το κακό είναι ότι (σύμφωνα με πληροφορίες) δεν υπάρχει σήμερα σύμβαση συντήρησης του συστήματος. Εξ αιτίας γραφειοκρατικού λόγου! Έτσι ο Δήμος Καβάλας έχει ανάγκη συντηρητή στο σύστημα φωτεινών σηματοδοτών του αλλά αυτός δεν υπάρχει ακόμη. Οι δημοτικοί υπάλληλοι αναλαμβάνουν μόνο απλές εργασίες, αντικαθιστούν λάμπες (φωτεινών σηματοδοτών) που δεν λειτουργούν επειδή έχουν «καεί».
3) Εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης πλησίον του δικαστικού μεγάρου. «Χάνονται» λίγες μεν αλλά πολύτιμες θέσεις στάθμευσης στο δρόμο δίπλα από το κτίριο. Μπροστά στο εκτελούμενο έργο δείχνει μεγάλη δυσαρέσκεια ο Δικηγορικός Σύλλογος. Πλέον οι περισσότερες θέσεις στάθμευσης για όσους έχουν προορισμό το δικαστικό μέγαρο είναι η περιοχή πίσω από το άγαλμα του Πόντιου. Αναξιοποίητο παραμένει ιδιωτικό οικόπεδο δίπλα στο δικαστικό μέγαρο. Θα μπορούσε να δώσει μια λύση αλλά σημειώνουμε ότι ανήκει σε ιδιώτη.
4) Η πεζοδρόμηση τμήματος της Αβέρωφ «στέλνει» τα οχήματα στην οδό Δοϊράνης και στην οδό Κουντουριώτου προκειμένου να κινηθούν στην οδό Ομονοίας. Η κίνηση στην οδό Δοϊράνης είναι ήδη αυξημένη. Σε συνδυασμό με την έλλειψη αστυνόμευσης η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη.
Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι δε λειτουργεί λόγω της μετατροπής της σε πεζόδρομο η οδός Κασσάνδρου (προς την πλατεία Καπνεργάτη) ενώ σύντομα θα αρχίσει δημοτικό έργο που θα καταργήσει τις λίγες αλλά χρήσιμες θέσεις στάθμευσης στο δρόμο (κατηφόρα) μεταξύ του Δημαρχείου και του δημοτικού σχολείου (αρχή της οδού Εθνάρχου Μακαρίου).
(φωτογραφία αρχείου)