Dark Mode Light Mode

Ο ανταγωνισμός προτιμά …Αλεξανδρούπολη

 

Φωτογραφία παραπλεύρως: Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018, ώρα 11 το πρωί. Στο αεροδρόμιο της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» εξυπηρετούνται συγχρόνως δύο αεροπλάνα. Ένα της Ryanair με προορισμό το Λονδίνο και ένα της Aegean με προορισμό την Αθήνα. Η Aegean χρειάστηκε να βάλει στην χθεσινή πρωϊνή της πτήση από και προς την Αθήνα μεγάλο αεροπλάνο τύπου Airbus διότι η πτήση της Δευτέρας είχε ματαιωθεί όχι ακριβώς λόγω των καιρικών συνθηκών αλλά για λόγους ασφαλείας δεδομένου ότι το αεροδρόμιο της Καβάλας δεν διαθέτει ένα ειδικό μηχάνημα που ξεπαγώνει τα φτερά των αεροπλάνων με ένα ειδικό χημικό υγρό σε περίπτωση παγετού ώστε να απογειώνονται με πλήρη ασφάλεια. Έτσι οι πιλότοι δεν διακινδυνεύουν να προσγειωθούν στο «Μέγας Αλέξανδρος» αν ο καιρός είναι «ύποπτος» για τη δημιουργία πάγου στα φτερά και στο σώμα του αεροπλάνου. Είναι ένα θέμα αεροδυναμικής η οποία σ’ αυτή την περίπτωση αλλάζει και επηρεάζει δραματικά την πτητικότητα του κάθε αεροσκάφους.

Συνομιλώντας με τον εξαιρετικά επικοινωνιακό, ευγενικό και πρόθυμο να μας λύσει κάθε απορία αερολιμενάρχη κ. Νίκο Δασκάλου, μάθαμε ότι η Fraport έχει ενιαία τιμολογιακή πολιτική και για τα 14 ελληνικά αεροδρόμια τα οποία διαχειρίζεται και έτσι δεν είναι δυνατόν να μειώσει τις τιμές της ειδικά για το «Μέγας Αλέξανδρος» ώστε να προσελκύσει αεροπορικές εταιρίες και να αυξηθεί η κίνηση.

Η Aegean αλλά και άλλες εταιρίες θεωρούν ότι το αεροδρόμιο της Καβάλας δεν έχει μια δυναμική ανάπτυξης και έτσι προτιμούν άλλα αεροδρόμια και κυρίως αυτό της Θεσσαλονίκης.

Και μάλιστα ο ανταγωνισμός που όλοι εδώ στην Καβάλα θεωρούμε ότι θα ήταν η λύση για να αυξηθεί η κίνηση, προτίμησε πρόσφατα την Αλεξανδρούπολη αφού, όπως μας πληροφόρησε ο κ. Δασκάλου, η αεροπορική εταιρία SKY EXPRESS καθιερώνει από 1ης Μαΐου δύο δρομολόγια ημερησίως Αθήνα – Αλεξανδρούπολη – Αθήνα. Έτσι η Αλεξανδρούπολη θα έχει πλέον 28 (!) δρομολόγια εβδομαδιαίως για Αθήνα όταν η Καβάλα έχει μόνον δέκα (10).

Και μάλιστα οι τιμές που καθιερώνει η SKY EXPRESS (μόνον 76 ευρώ με επιστροφή) θα έχει ως επακόλουθο να αναγκαστεί η Aegean να ρίξει και τις δικές της τιμές από και προς Αλεξανδρούπολη. Αυτό δηλαδή που αναζητούσαμε εμείς εδώ στην Καβάλα, το κατακτά η Αλεξανδρούπολη ίσως γιατί όπως διαπιστώνει και ο κ. Δασκάλου, η δημοτική αρχή της πρωτεύουσας του Έβρου είναι περισσότερο δραστήρια και πιεστική.

Εδώ στην Καβάλα το μόνο που υπήρξε προς την Fraport όλο αυτό το διάστημα ήταν μια επιστολή του Επιμελητηρίου.

Η μόνη ελπίδα για την αύξηση της κίνησης είναι αν κάποια από τις εταιρίες που αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν τους τελευταίους μήνες το «Μέγας Αλέξανδρος» για τις πτήσεις τους προς την Ευρώπη, λόγω των έργων που εκτελούνται στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, «εκτιμήσει» τα πλεονεκτήματα του αεροδρομίου μας και ενδιαφερθεί να καθιερώσει κάποιες από τις πτήσεις της να εξυπηρετούνται από αυτό το αεροδρόμιο. Ειδικά για το δρομολόγιο Καβάλα – Λονδίνο της Ryanair, ο κ. Δασκάλου μας είπε ότι έχει πάντα πολύ υψηλές πληρότητες. Και δεν μπορεί να αφορά αυτή η πτήση επιβάτες από την Έδεσσα ή την Κοζάνη π.χ. που εξυπηρετούνταν από την Θεσσαλονίκη αλλά επιβάτες της περιοχής μας. Άρα πιθανόν να προκύψει κάποιο ενδιαφέρον.

Σχετικά με τις πληροφορίες για αποχώρηση της Egnatia Aviation ο κ. Δασκάλου μας είπε ότι όπως τους διαβεβαιώνει η εταιρία δεν έχει προς το παρόν την πρόθεση να αποχωρήσει από την Καβάλα.

Τέλος ο κ. Δασκάλου μας είπε ότι το αεροπλάνο που βρίσκεται κατασχεμένο από το 2004 (!) στο αεροδρόμιο της Καβάλας, θα μετακινηθεί σε πρώτη φάση σε άλλο σημείο του αεροδρομίου ώστε να μην εμποδίζει και πιθανόν η εταιρία να βρει στο μέλλον τρόπο να το πουλήσει.

Προηγούμενο άρθρο

11 προσφορές για το έργο της πλατείας

Επόμενο άρθρο

Προσοχή, ατύχημα στον κόμβο Φαλήρου (Φώτο)