Εκτός από τις εθνικές εκλογές πλησιάζουν και οι πανελλαδικές εξετάσεις.
Στην κορύφωση της η διαδικασία προετοιμασίας των υποψηφίων, των αποφοίτων των Λυκείων. Σχολιάζει ο κ. Αργύρης Μυστακίδης. Συνδικαλιστής στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Με μεγάλη εμπειρία σε θέματα εκπαίδευσης και εξετάσεων. Συνεχίζει να ζητά κάτι που μπορεί να χαρακτηριστεί και αυτονόητο: Μια διακομματική συναίνεση στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα και διαχρονικά αυτό δεν υπάρχει.
Η συνέντευξη
Ερ: Πόσο επηρεάζεται ο τελειόφοιτος του Λυκείου από τις εκλογές. Ας μη ξεχνάμε ότι πλέον αυτά τα παιδιά εκτός των Πανελλαδικών εξετάσεων θα ψηφίσουν κιόλας.
Απ: Η φετινή χρονιά είχε μια ευχάριστη έκπληξη. Αυτή ήταν η ανακοίνωση του προγραμματισμού της χρονιάς από την αρχή. Κάτι που θα έπρεπε να γίνεται από χρόνια. Φέτος γνωρίζαμε από τον Σεπτέμβριο τις ημερομηνίες των εξετάσεων και τη λήξη του σχολικού έτους. Αυτό βοηθάει στον προγραμματισμό. Θα τηρηθεί αυτός ο προγραμματισμός. Δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τις εκλογές. Τα Λύκεια θα κλείσουνε στις 18 δηλαδή δυο εβδομάδες ακόμη έχουμε μάθημα. Τα Γυμνάσια στο τέλος του μήνα. Στις 23 του μήνα Μαΐου με 15 Ιουνίου ξεκινάνε τις εξετάσεις τα Λύκεια. Τα Γυμνάσια είναι 1 με 15 Ιουνίου. Οι Πανελλαδικές ξεκινάνε στη 1 Ιουνίου και τελειώνουνε στις 16 Ιουνίου. Τα Γενικά Λύκεια στις 2 Ιουνίου και τελειώνουνε στις 12 Ιουνίου. Ακολουθούν τα ειδικά μαθήματα που είναι από τις 17 Ιουνίου μέχρι τις 21 Ιουνίου.
Ερ: Μας περιγράφετε μια κανονικότητα που είναι ευχάριστη για την Ελλάδα.
Απ: Είναι ευχάριστη κανονικότητα στο τυπικό κομμάτι, στο περίβλημα. Γιατί αν μπούμε στην ουσία της εκπαίδευσης και των προβλημάτων που την ταλανίζουνε θα μιλάμε πολλές ώρες. Μετά από διαδρομή περίπου 30 χρόνων προσωπικής στο κομμάτι της εκπαίδευσης, ώρες και διαδρομή διπλές σε σχέση με έναν συνάδελφο στο δημόσιο σύστημα, υπάρχει μια μεγάλη πικρία. Τελικά έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα στο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο διαχρονικά διογκώνεται. Δεν βλέπουμε να γίνονται κινήσεις οι οποίες θα μπουν στην ουσία των προβλημάτων. Βλέπετε ότι κάθε υπουργός, κάθε παράγοντας της εκπαίδευσης θεωρεί μεγάλη επιτυχία να βρεθούν οι καθηγητές και τα βιβλία στη θέση τους στην αρχή της χρονιάς. Λες και αυτό είναι ένα μεγάλο κατόρθωμα στο 21ο αιώνα. Να συνοψίσω ποιο είναι το βασικό πρόβλημα. Είμαστε σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που έχει υποκαταστήσει τη σκέψη από τη γνώση. Δηλαδή μια ακατάσχετη ροή πληροφορίας η οποία είναι ασύνδετη. Δεν μπορεί στα παιδιά να δημιουργήσει ένα συνεκτικό και δομημένο πλαίσιο σκέψης. Ένα τρόπο με τον οποίο θα μπορούν να ερμηνεύσουν αυτά που βλέπουν γύρων τους και να χρησιμοποιήσουν λειτουργικά τη γνώση. Αυτό αποδεικνύεται στις μελέτες. Όσο δεν υπάρχει αυτή η διακομματική συναίνεση στην εκπαίδευση το πράγμα θα επιδεινώνεται. Είναι μεγάλο
κρίμα γιατί χάνεται μεγάλο ανθρώπινο δυναμικό. Το βλέπουμε. Στην καλύτερη περίπτωση τα παιδιά που έχουνε μια δική τους ορμή και ένα δικό τους τσαγανό πνευματικό προοδεύουν. Προοδεύουν και καρπώνονται αυτή την πρόοδο τους σε χώρες που δεν είναι η Ελλάδα μας. Αυτό είναι το μεγάλο παράπονο όλων όσων εμπλεκόμαστε. Κάποια στιγμή πρέπει να τα δούμε όλα αυτά κατάματα.
Ερ: Ποιες είναι ο συμβουλές στους υποψήφιους των Πανελλαδικών και στους γονείς που υποστηρίζουνε όλη αυτή τη διαδικασία;
Απ: Οι γονείς πρέπει να είναι μόνο υποστηρικτικοί. Να εστιάσουν στο κομμάτι της ψυχικής ενδυνάμωσης των παιδιών και της καλής τους διάθεσης. Δεν είναι η στιγμή που θα λύσουμε τις διαφορές και τα προβλήματα με τα παιδιά μας. Είναι η στιγμή της φροντίδας και της υποστήριξης ώστε τα παιδιά να έχουν ένα καλό κλίμα. Προς τους υποψηφίους η συμβουλή είναι ότι ποτέ και κανείς δεν αισθάνεται απολύτως έτοιμος τη στιγμή των εξετάσεων. Ο κάθε μαθητής από τον μέτριο έως τον πολύ καλό αισθάνεται τις αδυναμίες του, αυτές που τον φορτίζουν και τον αγχώνουν, αλλά δεν πρέπει να το βλέπουν έτσι τα παιδιά. Η λογική θα πρέπει να είναι, ότι θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό και θα κάνουμε την υπέρβαση μας και ότι καλύτερο μπορούμε, μέχρι τον τελευταίο δευτερόλεπτο του τελευταίου μαθήματος.