Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η εταιρία του Βιοτεχνικού Πάρκου για να διορθώσει τη ζημιά που της προκαλεί η σιδηροδρομική γραμμή. Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΒΙΟΠΑ ΑΕ κ. Δημήτρης Τριανταφύλλου μας ενημερώνει γενικώς αλλά και ειδικότερα για το θέμα που ανέκυψε.
Η συνέντευξη
Ερ: Να μιλήσουμε για το Βιοτεχνικό Πάρκο (ΒΙΟ.ΠΑ.). Είστε πρόεδρος εδώ και λίγους μήνες. Τι βρήκατε εκεί και τι κάνατε αυτόν τον πρώτο καιρό;
Απ: Όλοι γνωρίζουμε ότι το Βιοτεχνικό Πάρκο έχει περάσει από 40 κύματα. Είναι ένα εργαλείο στα χέρια των βιοτεχνών. Δημιουργήθηκε με σκοπό δραστηριότητες (τα συνεργεία κτλ) να βγουν μέσα από τον αστικό ιστό. Μέσα από την πόλη. Εννοώ τις βιοτεχνίες και επαγγελματικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης. Δίνοντας κίνητρα στους βιοτέχνες, είτε μέσω της πιο εύκολης αδειοδότησης αλλά και με κάποια πλεονεκτήματα στη χρηματοδότηση για την αγορά του οικοπέδου στο ΒΙΟΠΑ. Υπάρχει ένας μόνο που το έκανε πράξη αυτό, όλοι οι άλλοι είναι στην προσπάθεια. Είναι ο κος Αβράαμ Δημητριάδη. Αν στο… λεξικό υπήρχε μια φωτογραφία για τη λέξη «Βιοτεχνικό Πάρκο», θα ήταν η δική του! Οφείλω να ομολογήσω ότι η προηγούμενη διοίκηση παρέλαβε -θα μπορούσα να πω- «καμένη γη». Έκανε κάποιες ενέργειες πολύ σημαντικές. Ξεκίνησαν την οικονομική εξυγίανση του ΒΙΟΠΑ. Εμείς συνεχίσαμε με τον ίδιο τρόπο. Έγιναν κάποιες αγοραπωλησίες οικοπέδων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν κενά οικόπεδα στο ΒΙΟΠΑ. Εμείς από τη στιγμή που αναλάβαμε έπρεπε να ολοκληρώσουμε αυτές τις συμβάσεις. Αυτό κάναμε, συν κάποιες ακόμη ενέργειες. Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το ΒΙΟΠΑ. Αυτό το επιδιώκουμε με το μετασχηματισμό του ΒΙΟΠΑ από βιοτεχνικό πάρκο σε επιχειρηματικό πάρκο. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες θα έχουνε μέσω του ΒΙΟΠΑ δυνατότητα για περισσότερες δραστηριότητες. Να μην είναι καθαρά βιοτεχνικός ο χαρακτήρας των επιχειρήσεων.
Ερ: Θα έχουμε σύντομα και άλλη επιχειρηματική δραστηρότητα εκεί ή είναι άγνωστο αν θα πάει εκεί άλλος, εκτός του κ. Δημητριάδη;
Απ: Στις 8 Μαΐου του 2025 τα οικόπεδα θα παραχωρηθούν στους επιχειρηματίες. Από εκεί και πέρα θα προσπαθήσουν όλοι να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους πλάνα.
Ερ: Είστε δραστήριοι σχετικά με το σιδηρόδρομο αφού περνάει μέσα, κοντά από τα οικόπεδα του βιοτεχνικού πάρκου. Ακούμε ότι η εταιρεία στην οποία είστε πρόεδρος έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη. Πείτε μας για αυτό το θέμα…
Απ: Όλοι θέλουμε να γίνει ο σιδηρόδρομος. Δε νοείται ανάπτυξη σ’ ένα λιμάνι και σε μια περιοχή χωρίς τρένο. Ένας άνθρωπος του εμπορίου και της αγοράς δε θα ήταν δυνατό να πει ότι θέλει να σταματήσει ή να μην προχωρήσει η σιδηροδρομική γραμμή Τοξότες- Νέο Λιμάνι. Η χάραξη που προτείνεται ωστόσο δημιουργεί προβλήματα σε ένα από τα οικοδομικά τετράγωνα του ΒΙΟΠΑ. Έρχεται ο ΕΡΓΟΣΕ και μας αποζημιώνει μόνο για τα μέτρα που παίρνει ο σιδηρόδρομος. Τι γίνεται όμως; Με τη διέλευση του τρένου χαλάει ο συντελεστής δόμησης, οπότε αχρηστεύεται όλο το οικονομικό τετράγωνο. Τι σημαίνει αυτό και πως μεταφράζεται σε χρήμα; Οι συμβάσεις θα σταματήσουν, δεν θα ολοκληρωθούν. Εύλογα ο κάθε επιχειρηματίας που είχε αγοράσει αυτό το οικόπεδο θα έρθει και θα διαμαρτυρηθεί και θα ζητήσει πίσω την προκαταβολή. Εμείς ζητάμε να γίνει μια μετατόπιση. Όχι μια νέα χάραξη όπου θα χρειαστούν καινούργιες μελέτες κλπ. Σ’ αυτά τα έργα όταν δημιουργούνται κάποια προβλήματα, γίνονται κάποιες μικρές αλλαγές και μετατοπίσεις. Εμείς θέλουμε μια μετατόπιση λίγα μέτρα νότια του βιοτεχνικού πάρκου δηλαδή προς τη θάλασσα. Μιλάμε για 30-40 μέτρα, δε μιλάμε για κάτι εξωπραγματικό. Αυτό δε θα δημιουργούσε κανένα πρόβλημα σε μας.