Dark Mode Light Mode

Ο.Λ.Κ. Α.Ε.: Η Καβάλα ολοκλήρωσε πρώτη στην Ελλάδα τις διαδικασίες προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις της Συνθήκης Schengen

Η Ο.Λ.Κ. Α.Ε. έχει ήδη ολοκληρώσει από τον Αύγουστου 2020, τις χρονοβόρες διαδικασίες προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις της Συνθήκης Schengen με τη βοήθεια των εξειδικευμένων Συμβούλων της εταιρείας NEXT PLUS, κάτι το οποίο καθιστά τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας το μόνο από τους  Οργανισμούς Λιμένων της Ελλάδος που έχει ολοκληρώσει τις εν λόγω διαδικασίες.

Ειδικότερα, ο Κανονισμός (EE) 2017/2226 προβλέπει την πιλοτική εφαρμογή του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου (ΣΕΕ) από 01/02/2021 και την οριστική εφαρμογή του από 01/01/2022. Το Σύστημα αφορά σε διαβατηριακούς και τελωνειακούς ελέγχους, με τη χρήση προσωπικών δεδομένων και βιομετρικών στοιχείων (στοιχεία ταυτότητας-διαβατηρίου, δακτυλικά αποτυπώματα, φωτογραφία, κ.λπ.) κατά την είσοδο (άφιξη) από τρίτες και κατά την έξοδο (αναχώρηση) προς τρίτες, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, χώρες.

Στη διαδικασία αυτή για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνονται και όλα τα θαλαμηγά σκάφη τα οποία εισέρχονται ή εξέρχονται κατ’ ευθείαν από ή προς τρίτη χώρα, με υποχρεωτικό ελλιμενισμό σε σημείο εντός του οριοθετημένου χώρου του Συνοριακού Σημείου Διέλευσης (ΣΣΔ) και μετακίνηση στο σημείο μόνιμου ελλιμενισμού (μαρίνα, κολπίσκος, γειτονικό νησί, κ.λπ.) μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου.

Μέχρι σήμερα και μέχρι την εφαρμογή του νέου Συστήματος Εισόδου-Εξόδου, τη διαδικασία αυτή συνήθως την αναλάμβανε ο πράκτορας του κάθε σκάφους ή κάποιο μέλος του πληρώματος, με τη μεταφορά των διαβατηρίων στην κατά τόπους Αστυνομική Διεύθυνση-Τμήμα για τη διενέργεια των διαβατηριακών διατυπώσεων.

Η καθυστέρηση όμως προσαρμογής των υπόλοιπων Οργανισμών Λιμένων, αλλά και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων της χώρας στο συγκεκριμένο Σύστημα, κάτι το οποίο αφορά σε 61 θαλάσσια Συνοριακά Σημεία Διέλευσης (Πύλες Εισόδου) της Ελλάδος, δημιουργεί προβλήματα στη χρηματοδότηση υλοποίησης των απαραίτητων υποδομών από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κάτι το οποίο για τον Επιβατικό Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος» αντιστοιχεί σε ένα προκατασκευασμένο Επιβατικό Σταθμό 432 τ.μ., πέραν της οργάνωσης του περιβάλλοντος χώρου.

Ο οργανωμένος Επιβατικός Σταθμός και η λειτουργία του ως Συνοριακό Σημείο Διέλευσης (Πύλη Εισόδου) είναι υψίστης σημασίας υποδομή για την ανάπτυξη του Τουρισμού Κρουαζιέρας και την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, με τη Διοίκηση της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. να υιοθετεί για το συγκεκριμένο τομέα στοχευμένη στρατηγική και άμεσες, συντονισμένες και αποτελεσματικές ενέργειες, προκειμένου η Καβάλα να αναδειχθεί σε ένα ανερχόμενο και πολλά υποσχόμενο προορισμό Κρουαζιέρας.

Εκ της Ο.Λ.Κ. Α.Ε.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)   

Προηγούμενο άρθρο

Σύλλογος Εθελοντών κατά του Καρκίνου Ν. Καβάλας: Αρωγός στην προσπάθεια του Νοσοκομείου

Επόμενο άρθρο

Μακάριος Λαζαρίδης: «Ο κ. Μορφίδης οφείλει να απολογηθεί ενώπιον των πολιτών για το μεγάλο σκάνδαλο της Folli - Follie»