Dark Mode Light Mode

Ο Μάρκος Δέμπας σχολιάζει την εξασφάλιση υποδομών για τη λειτουργία της Νυμφαίας

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Μάρκος Δέμπας επισκέφθηκε δύο τουλάχιστον φορές τα σύνορα στη Νυμφαία το προηγούμενο διάστημα. Είδε από κοντά τόσο την έναρξη όσο και την ολοκλήρωση των εργασιών για να υπάρξουν οι απαραίτητες υποδομές.

Απαραίτητες για το κλιμάκιο του ΕΟΔΥ. Χθες μίλησε στην Πρωινή για αυτά που έγιναν και για την επικείμενη λειτουργία των συγκεκριμένων συνόρων.

Οι δηλώσεις Δέμπα

Ερ: Θα λειτουργήσει σωστά όλα το 24ωρο η Νυμφαία ή θα λειτουργήσει με ωράριο. Τι έχετε καταλάβει;

Απ: Το βασικό είναι ότι οι υποδομές οι οποίες ήταν ελλιπέστατες, θα έλεγα ότι δεν υπήρχαν, ευτυχώς σε κάποια 24ωρα γίνανε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις που έφεραν σαν αποτέλεσμα η επίσκεψη του κ. Αρκουμανέα, του προέδρου του ΕΟΔΥ, να εκφράζεται από μια ικανοποίηση ότι όλα εξελίχθηκαν σε καλό ρυθμό. Το κοντέινερ το οποίο έτσι και αλλιώς υπήρχε πριν από 2-2, 5 χρόνια που είχε δωριστεί από τα Επιμελητήρια της Θράκης για να στηθεί ο έλεγχος του παραεμπορίου σε εκείνο το σημείο και εκείνο το σημείο τελικά επιλέχθηκε να γίνει όλη αυτή η υποδομή με τις ενέργειες του στρατού που άμεσα με κοντέινερ ανοίξανε τους χώρους, πήγε ηλεκτρογεννήτρια, κουβαλήσαμε και εμείς γραφεία, καρέκλες σαν Επιμελητήρια Καβάλας καθώς και δυο χημικές τουαλέτες. Η χθεσινή (προχθεσινή) εικόνα έδωσε τουλάχιστον το πράσινο φως τουλάχιστον από τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ προς τον κ. Χαρδαλιά ότι ναι το σημείο είναι κατάλληλο, οι υποδομές είναι αρκετές και μπορούν να ικανοποιήσουνε το ελάχιστο τουλάχιστον των απαιτήσεων και φυσικά η στελέχωση με στελέχη του ΕΟΔΥ πάνω στα σύνορα  ήδη να ξέρετε ότι 4 άτομα σε κάθε βάρδια υπάρχουνε άρα αυτά τα στελέχη θα αξιοποιηθούνε στη συνέχεια στα 800 μέτρα που θα γίνεται ο έλεγχος.

Ερ: Εσείς είστε σίγουρα και απόλυτα αισιόδοξος ότι αυτά που έπρεπε να γίνουν από πλευράς υποδομών, έγιναν.

Απ: Κατά 90% έχουν γίνει. Ελάχιστα πράγματα ίσως μπορούν να γίνουν ακόμη σε αυτή τη φάση που είμαστε. Αυτό το οποίο ειπώθηκε έτσι και αλλιώς και από μένα τον ίδιο στον κ. Αρκουμανέα ήτανε ότι την επόμενη μέρα πρέπει να δούμε πως αυτές οι υποδομές θα αποκτήσουν μια άλλη εικόνα για την επόμενη χρονιά τουλάχιστον για να μην έχουμε τα ίδια παρατράγουδα. Τα 800 μέτρα απέχουν από το σημείο ελέγχου που είναι στο κοινό σημείο που είναι σε Βουλγαρικό έδαφος δηλαδή ο έλεγχος και της Ελληνικής Αστυνομίας γίνεται σε Βουλγαρικό έδαφος, υπάρχει κοινό φυλάκιο. Αμέσως μετά από 800 μέτρα θα γίνεται ο έλεγχος του ΕΟΔΥ. Επομένως πρώτα θα ελέγχονται τα διαβατήρια, οι ταυτότητες, οτιδήποτε άλλο και στη συνέχεια θα προχωράμε και κυρίως θα ελέγχονται δειγματοληπτικά όσοι θα εισέρχονται με αρνητικό μοριακό τεστ   και αυτοί οι οποίοι έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού. Ο έλεγχος θα γίνεται κανονικά όπως γίνεται και στις άλλες πύλες εισόδου της χώρας. Σε αυτή τη φάση ο σταθμός λειτουργεί από τις 7  το πρωί έως τις 11 το βράδυ. Ουσιαστικά είναι σαν να λέμε λειτουργεί δυο βάρδιες. Στόχος είναι λειτουργεί 24 ώρες. Αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί από την στελέχωση. Η υποδομή δεν έχει σχέση πλέον με αυτό το κομμάτι. Έχει σχέση με το στελέχη τα οποία θα βρεθούνε.

Ερ: Η στελέχωση ποιών υπηρεσιών;

Απ: Σίγουρα του ΕΟΔΥ. Η Αστυνομία δεν έχει πρόβλημα στο να έχει έναν άνθρωπο εκεί ο οποίος θα ελέγχει τα διαβατήρια. Ο ΕΟΔΥ χρειάζεται 3 με 4 στελέχη, το 8ωρο που θα πρέπει να είναι εκεί. Είναι δηλαδή πολλά περισσότερα άτομα. Θέλει δηλαδή 8 με 12 άτομα για να έχουμε πλήρη κάλυψη 24 ώρες το 24ωρο. Νομίζω ότι τα 8 άτομα τα έχουμε ήδη εξασφαλισμένα. Ειπώθηκε επίσης ότι αν χρειαστούν επιπλέον άτομα μπορούνε να βρεθούνε είτε από το στρατό, είτε ακόμη από υπηρεσίες που θα μας ζητηθούνε. Θα αναζητήσουμε και εμείς μέσω των Δήμων για παράδειγμα που ήδη κάποιοι Δήμου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον όπως ο Δήμος Θάσου.

Ερ: Πρέπει να πιέσετε και εσείς σαν Επιμελητήριο να λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο.

Απ: Σαφέστατα. Όπως επίσης το 7 το πρωί με 11 το βράδυ δε βολεύει, κυρίως για τη Θάσο. Αυτό μας ανέφερε και ο Αστυνομικός Διευθυντής του τελωνείου ότι δηλαδή συνήθως η πίεση είναι από τις 5 το πρωί και μετά. Το 7 πρέπει οπωσδήποτε να γίνει 5, αν δεν υπάρχει 24ωρη λειτουργία. Σίγουρα η πίεση θα είναι τουλάχιστον για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο όπου εκεί είναι ο κύριος όγκος, να φανταστείτε ότι από τα 1,8 εκατομμύρια οχήματα που περάσανε το 2019, τα 400.000 περάσανε τον Αύγουστο και τα 300.000 τον Ιούλιο. Άρα βλέπουμε σε δυο μήνες, σχεδόν το 50% περνάει από αυτό το σημείο. Θεωρώ ότι το βασικό ήταν να έχουμε τη δομή, την υποδομή την υλικοτεχνική για να μπορέσει να λειτουργήσει έτσι όπως πρέπει. Το δύσκολο ήταν αυτό. Νομίζω ότι το θετικό και το αξιόλογο το οποίο έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος ο κ. Αρκουμανέας, είναι η δικιά του αρμοδιότητα του ΕΟΔΥ, επομένως δίνοντας το πράσινο φως στον κ. Χαρδαλιά. Φυσικά και το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή  που έδειξε ο «δικός» μας υπουργός ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος και χθες (προχθές) είχαμε επικοινωνία, νομίζω ότι η πίεση θα είναι αφόρητη προς τον κ. Χαρδαλιά τις επόμενες ώρες έτσι ώστε πολύ νωρίτερα ακόμη και από αυτή την Παρασκευή που λέγαμε ότι έχουμε ένα αισιόδοξο σενάριο, ότι θα βγει το ΦΕΚ, να το έχουμε και να μην περιμένουμε μέχρι τις 24 Μαΐου.

Ερ: Ο Χαρδαλιάς έκλεισε την Νυμφαία;

Απ: Εγώ εκτιμώ πως ναι. Αν θυμάστε και τότε στις 19/4 που είχαμε στείλει την επιστολή σαν Επιμελητήριο, απευθυνόμασταν στον κ. Χαρδαλιά διότι θεωρούμε ότι είναι ο βασικός Υπουργός για να ανοίξει η να κλείσε ένα σύνορο, έχοντας την αρμοδιότητα της πολιτικής προστασίας ή να κλείσει ή να ανοίξει μια αγορά. Αυτό το έχουμε ζήσει όλο αυτό το χρονικό διάστημα.

Ερ: Μήπως ξέρετε από αυτά τα 1, 8 εκατομμύρια οχήματα που περάσανε πόσα ήρθανε στο νομό Καβάλας; Υπάρχουν στοιχεία;

Απ: Δεν υπάρχουν απόλυτα στοιχεία. Βγάζουμε κάποιο συμπέρασμα ότι είναι περίπου το 70% είναι στην Περιφέρεια μας. Αν από εκεί και πέρα αν δούμε ότι το 80% του τουρισμού,  των καταλυμάτων, των κλινών είναι στη Θάσο και στη Καβάλα, άρα θεωρώ ότι ένα 60% με 65% ίσως και παραπάνω έχει μείνει εδώ στην Καβάλα και στη Θάσο.

Προηγούμενο άρθρο

Ομόφωνη έγκριση της πρότασης ψηφιακών έργων στο Δήμο Καβάλας

Επόμενο άρθρο

Ναυαγοσώστες στην Καλαμίτσα μόνο αν η ΕΤΑΔ τηρήσει τη συμφωνία με το Δήμο Καβάλας