Ο Πάρης Παρασχούδης δεν είναι μόνο πρόεδρος του συνδέσμου των ξενοδόχων της Θάσου.
Είναι ένας έμπειρος και καλός ξενοδόχος στο νησί. Κάνει μια περιγραφή της κατάστασης από το Πάσχα ως πρόσφατα. Σχολιάζει όσα έρχονται, με αφορμή το πολλά υποσχόμενο κι αυτήν την φορά τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
Η συνέντευξη
Ερ: Πως πήγε η τουριστική περίοδος από το Πάσχα και μετά; Τι να περιμένουμε από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και μετά στη Θάσο;
Απ: Το Πάσχα ήταν πάρα πολύ δυνατό. Βοήθησε το γεγονός ότι φέτος ήταν αργά. Δημιούργησε προσδοκίες ότι θα μπορούσε να έχει καλύτερη κίνηση το νησί κατά την περίοδο του Μαΐου μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Αυτό δεν επαληθεύτηκε. Είναι λογικό, κάθε χρόνο αυτό το πράγμα συμβαίνει. Από εδώ και πέρα το νησί -όπως συμβαίνει κάθε χρόνο- θα δεχθεί τη μεγάλη μάζα των Βαλκάνιων τουριστών και θα μεταμορφωθεί σ’ ένα πολυσύχναστο προορισμό.
Ερ: Είναι κομβικό σημείο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος;
Απ: Σαφώς και είναι. Και πέρσι του Αγίου Πνεύματος ήταν που ξεκίνησε η μεγάλη κίνηση. Απλώς πέρσι έτυχε το τριήμερο να είναι λίγο νωρίτερα.
Ερ: Βλέπετε κάτι άλλο με τα έως τώρα δεδομένα; Κάτι διαφορετικό για την προέλευση των Ευρωπαίων, των Βαλκάνιων, των Τούρκων κλπ;
Απ: Το νησί έχει προσανατολιστεί τα τελευταία χρόνια προς τη Βαλκανική αγορά. Το προϊόν που προσφέρει βασίζεται πάρα πολύ στο Βαλκάνιο τουρίστα. Έχει απομακρυνθεί λιγάκι από τις αγορές της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Αυτοί έχουν λιγοστέψει. Υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι (της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης), είναι οι επισκέπτες που ξεκινάνε τη σεζόν. Έρχονται πάντοτε τέλος Απριλίου, αρχές Μαΐου και καλύπτουν το κενό πριν και μετά και είναι ιδιαίτερα σημαντική ομάδα επισκεπτών. Το νησί περιμένει κυρίως Βαλκάνιους γιατί το βασικό τουριστικό προϊόν όπως προσφέρεται στη Θάσο κυρίως με μικρά καταλύματα, είναι η Βαλκανική αγορά.
Ερ: Βρέθηκε τελικά το απαραίτητο προσωπικό;
Απ: Η επιχειρηματικότητα προσαρμόζεται για να επιβιώσει. Βρέθηκε τόσο όσο χρειαζότανε. Άλλοι προσαρμόστηκαν στις υπάρχουσες καταστάσεις. Έχουν περιορίσει κάποιες υπηρεσίες τους όπως είναι η κουζίνα στο ξενοδοχείο που χρειάζεται εξειδικευμένο προσωπικό. Γενικότερα υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στο θέμα της κουζίνας. Στη Θάσο υπάρχουν και πάρα πολλά καταλύματα τα οποία εξυπηρετούνται από τις οικογένειες. Ο ιδιοκτήτης με την οικογένεια του. Δουλεύουν όλα τα μέλη της οικογένειας ή τα περισσότερα. Εξ αυτού του λόγου δεν έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουνε πολύ μεγάλη σεζόν. Η δουλειά είναι εξαντλητική. Δεν δουλεύουν ένα οκτάωρο αυτοί οι άνθρωποι, δουλεύουν δυο οκτάωρα μέσα σε ένα 24ωρο!
Ερ: Ποια είναι η πιο περιζήτητη ειδικότητα αυτήν τη στιγμή στη Θάσο; Του μάγειρα ή της καμαριέρας;
Απ: Αυτήν τη στιγμή είναι της καμαριέρας γιατί έχουν γίνει τόσα πολλά δωμάτια που η καμαριέρα είναι το πιο περιζήτητο επάγγελμα.
Ερ: Οι καλύτεροι αμειβόμενοι στον τουρισμό είναι οι μάγειρες;
Απ: Οι καλύτεροι αμειβόμενοι είναι οι μάγειρες, κυρίως οι αρχιμάγειρες. Οι δεύτεροι και τρίτοι και οι βοηθητικοί δεν είναι. Αυτήν τη στιγμή μια υπεύθυνη καθαριότητας σ’ ένα ξενοδοχείο έχει μια αρκετά σημαντικότερη αμοιβή που έχει μια απλή καμαριέρα. Αυτό βέβαια συμβαίνει σε όλες τις θέσεις όπου οι υπεύθυνοι έχουν καλύτερες αμοιβές.
Ερ: Τα καλύτερα έρχονται, αυτό μας λέτε;
Απ: Εγώ δεν είμαι της άποψης ότι πρέπει να περιμένεις να έρθουν τα καλύτερα. Πιστεύω ότι πρέπει να παλεύεις για τα καλύτερα. Το να τα περιμένεις είναι λίγο μοιρολατρικό. Πιστεύω ότι πρέπει να παλεύεις για το καλύτερο και όχι να περιμένεις να σου έρθει από μόνο του.