Dark Mode Light Mode
Στις 10 το πρωί οι αγρότες έξω από το Διοικητήριο
Ο Πασχάλης Παλαβούζης ενημερώνει για τα ελικόπτερα Erickson- Σενάρια βάσης συντήρησης τους στον Αμυγδαλεώνα
Το μέλλον της Κ.Α.Π. και το ατύχημα σε εργαζόμενο των Πετρελαίων

Ο Πασχάλης Παλαβούζης ενημερώνει για τα ελικόπτερα Erickson- Σενάρια βάσης συντήρησης τους στον Αμυγδαλεώνα

Γράφτηκε και γράφεται ως πρώτη πληροφορία, σενάριο εγκατάστασης και λειτουργίας στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα μιας βάσης όπου θα επισκευάζονται τα γνωστά ελικόπτερα Erickson.

Πυροσβεστικά ελικόπτερα. Τι σημαίνει αυτό; Ο Πασχάλης Παλαβούζης είναι εκπαιδευτικός, λάτρης και μελετητής όλων των θεμάτων της αεροπορίας. Τόσο τοπικά όσο και γενικότερα.

Η συνέντευξη

Ερ: Τι σημαίνει «βάση επισκευής πυροσβεστικών ελικοπτέρων Erickson», που διαβάζουμε ότι μπορεί να γίνει στο Αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα; Είναι Αμερικάνικα αυτά τα πυροσβεστικά ελικόπτερα Erickson;

Απ: Καταρχήν η Erickson είναι μια σημαντική εταιρεία, μια σοβαρή εταιρεία παροχής αεροπορικών υπηρεσιών από την Αμερική. Δραστηριοποιείται σε πολλούς χώρους, κυρίως στην αεροπυρόσβεση αλλά και στη συντήρηση και υποστήριξη ελικοπτέρων ή άλλων μέσων. Κάθε χρόνο η Ελλάδα νοικιάζει αεροπλάνα και ελικόπτερα από διάφορες εταιρίες, από διάφορες πηγές και μια από τις πιο σημαντικές είναι η Erickson η οποία διαθέτει ένα στόλο περίπου 18-20 ελικοπτέρων S-64 τα οποία είναι θηριώδη ελικόπτερα. Αυτά προσφέρουν κάθε χρόνο τα μέγιστα στην κατάσβεση δύσκολων πυρκαγιών. Αυτά είναι ακριβώς που έρχονται στην Ελλάδα. Είναι εκσυγχρονισμένα και ανακατασκευασμένα σε πολύ μεγάλο βαθμό, παλαιά ελικόπτερα, μεταφορικά του Αμερικανικού στρατού. Το αρχικό σχέδιο ήταν ένα μεταγωγικό ελικόπτερο της δεκαετίας του ‘60. Τέλη του 1958 έγινε η πρώτη πτήση. Ήταν ένας εναέριος γερανός, αυτό το ελικόπτερο. Έχει πολύ μικρή άτρακτο κάτω από την οποία όμως μπορεί να φιλοξενηθεί ένα κοντέινερ, μια μεγάλη δεξαμενή. Τα πήρε λοιπόν η Erickson και το 1992 έγινε ο αποκλειστικός κατασκευαστής του αρχικού εξοπλισμού. Πήρε τα δικαιώματα από την κατασκευάστρια εταιρεία και τα μετάτρεψε σε πυροσβεστικά ελικόπτερα με πολύ μεγάλες δυνατότητες. Αρκεί να πούμε ότι η δεξαμενή που φιλοξενεί το ελικόπτερο κάτω από την άτρακτο, χωρά περίπου 9.5 χιλιάδες λίτρα νερού.

Ερ: Αυτά τα ελικόπτερα όταν επιχειρούν στην Ελλάδα, έχουν βάσεις συντήρησης το κοντινότερο αεροδρόμιο;

Απ: Τα ελικόπτερα όταν έρχονται στην Ελλάδα και αυτό πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε, ξεφορτώνονται από πλοία συσκευασμένα. Στην αποβάθρα της Ελευσίνας. Εκεί συναρμολογούνται επί τόπου από κλιμάκιο της εταιρείας και κατόπιν διασπείρονται σε διάφορα αεροδρόμια αναλόγως με τα υπηρεσιακά σχέδια. Βασικό αεροδρόμιο είναι το Τατόι, στο οποίο γίνεται κάποια περιοδική συντήρηση αλλά και η Ελευσίνα. Τώρα μαθαίνουμε ότι ίσως γίνει μια βάση συντήρησης αυτών των ελικοπτέρων, φαντάζομαι ανώτερου επιπέδου από τα πρώτα στάδια συντήρησης, στον Αμυγδαλεώνα. Δεν κρύβω ότι χαίρομαι για αυτή την εξέλιξη. Οτιδήποτε έχει να κάνει με αεροπορική δραστηριοποίηση στην περιοχή, εμένα με γεμίζει με χαρά. Στον απόηχο της επανεργοποίησης του αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα από την Egnatia Aviation, ευχής έργο θα ήταν να δούμε και άλλες αεροπορικού τύπου δραστηριότητες στην περιοχή, επιχειρηματικές δραστηριότητες όπως για παράδειγμα η δημιουργία κάποιας σχολής μηχανοσυνθετών αεροσκαφών, κάποια επισκευαστική βάση, στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα και ούτω καθεξής.

Ερ: Αυτή η ιδέα δικαιώνεται αν γίνει πράξη το σχέδιο των ελικοπτέρων;

Απ: Δικαιώνεται. Όταν έχω αυξημένες αεροπορικές επιχειρήσεις σε μια περιοχή αναγκαστικά πρέπει να υπάρξει και η ανάλογη υποστήριξη.

Ερ: Το αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα που μετατρέπεται και γίνεται σχολή πιλότων, μπορεί αν τα βρουν οι εταιρείες μεταξύ τους, διαθέτει χώρο, έχει υποδομές να γίνει εκτός από τη σχολή πιλότων και η βάση συντήρησης των ελικοπτέρων Erickson;

Απ: Θα μπορούσε να φιλοξενεί αλλά πρέπει να γίνουν επενδύσεις, να γίνουν καινούριες εγκαταστάσεις. Ο χώρος επαρκεί. Πρέπει να μεταφερθεί εξοπλισμός, να γίνουν υπόστεγα κτλ. Δεν ξέρω τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας ποια είναι. Δεν έχει ειπωθεί κάτι παραπάνω στον τύπο αλλά η αρχική εκτίμηση είναι ότι πρόκειται για μια σοβαρή επένδυση η οποία ενδεχομένως έχει και πολιτικά χαρακτηριστικά. Πάντως η συναρμολόγηση των ελικοπτέρων που αναφέρθηκε σε κάποια δημοσιεύματα, δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερο. Η συναρμολόγηση επί τους παρόντος γίνεται όταν τα ελικόπτερα αυτά φτάσουν στην Ελλάδα, πάνω στην αποβάθρα της Ελευσίνας. Είναι έμπειροι μηχανικοί και τεχνικοί, οι οποίοι συναρμολογούν τα ελικόπτερα έτσι όπως πρέπει. Το σημαντικό είναι να γίνει η βάση συντήρησης. Μένει να δούμε αν θα γίνει.

Προηγούμενο άρθρο

Στις 10 το πρωί οι αγρότες έξω από το Διοικητήριο

Επόμενο άρθρο

Το μέλλον της Κ.Α.Π. και το ατύχημα σε εργαζόμενο των Πετρελαίων