Διήμερο και πετυχημένο ήταν το ταξίδι στην Αθήνα, του Προέδρου του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, Χρήστου Ηλιάδη. Όπως ήδη σημείωσε χθες η εφημερίδα μας, μαζί με τον Κώστα Μορφίδη, βρέθηκαν στο υπουργείο των οικονομικών, όπου είχαν συνεργασία με την υφυπουργό Κατερίνα Παπανάτσιου.
Εκεί παρουσίασαν μία ακόμη φορά τα γνωστά σχέδια του Οργανισμού Λιμένα, μεταφοράς των υπηρεσιών που σήμερα λειτουργούν στην πολυκατοικία ιδιοκτησίας του (στην παραλία) στο κτίριο του Τελωνείου. Μάλιστα αυτή τη φορά τα σχέδια έχουν ελαφρώς διαφοροποιηθεί, δηλαδή ο ΟΛΚ ζητά από το υπουργείο των οικονομικών, τμήμα της τελωνειακής αποθήκης, προκειμένου να μην αλλάξει κάτι ως προς τη σημερινή λειτουργία στο κτήριο του τελωνείου, της υπηρεσίας του χημείου του κράτους και κυρίως του τελωνείου.
Τα γραφεία αυτών των υπηρεσιών θα λειτουργούν όπως λειτουργούν σήμερα και ο Οργανισμός Λιμένα, το Λιμεναρχείο Καβάλας, ακόμη και η Περιφερειακή Διοίκηση του Λιμενικού Σώματος, προτείνει να εγκατασταθούν σε χώρους της σημερινής αποθήκης του Τελωνείου.
Αυτή την ιδέα που μακροπρόθεσμα προβλέπει τη λειτουργία ξενοδοχείου στην πολυκατοικία του ΟΛΚ στην παραλία, ο κ. Ηλιάδης την προωθεί εδώ και ένα περίπου χρόνο. Έλαβε πράσινο φως από την Κ. Παπανάτσιου, για να προχωρήσει σε υλοποίηση όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Επικουρικά η ιδέα και η πρόταση έγινε γνωστή και στον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, με τον οποίο επίσης συναντήθηκαν ο Χρ. Ηλιάδης και ο Κ. Μορφίδης.
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι επαφές του Προέδρου του ΟΛΚ με τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Λαμπρίδη. Κατ΄ αρχήν τον ενημέρωσε για την εξέλιξη των θεμάτων του Οργανισμού. Ζήτησε τη βοήθεια του υπουργείου για να προχωρήσει το έργο που ουσιαστικά αφορά το λιμάνι, ενταγμένο στο πρόγραμμα Β.Α.Α.
Πρόκειται για την επέκταση των δικτύων ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτροδότησης σκαφών στον προσήνεμο μόλο.
Ζητήθηκε η βοήθεια του υπουργείου για την έκδοση γρήγορα προεδρικού διατάγματος χρήσης γης και όρων δόμησης της χερσαίας ζώνης του λιμανιού «Απ. Παύλος».
Τέλος ζητήθηκε η συνδρομή του κ. Λαμπρίδη στην ένταξη στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της μελέτης του έργου επέκτασης κρηπιδώματος, δίπλα από το λιμάνι της Ιχθυόσκαλας μέχρι τον Μύλου Μόλο, σε μία έκταση συνολικά 250 μέτρων.
Το έργο θα προβλέπει και κατασκευή δικτύων. Ζητήθηκε επίσης η επέκταση του προσήνεμου μόλου της Ιχθυόσκαλας ή η κατασκευή αποσπασμένου μόλου. Μ΄ αυτόν τον τρόπο ο Οργανισμός θέλει να δημιουργήσει θέσεις που θα ελλιμενίζονται καΐκια δίπλα από τα κτήρια της Ιχθυόσκαλας και ανατολικά προς το Μύλου Μόλο. Η ιδέα αυτή που αντικαθιστά την προηγούμενη για επίχωση και δημιουργία πάρκινγκ, αποσυμφορεί ταυτόχρονα από τα καΐκια και τ΄ αλιευτικά σκάφη το κεντρικό λιμάνι «Απ. Παύλος».
Ο κ. Λαμπρίδης συμφώνησε με όσα άκουσε από τον κ. Ηλιάδη και υποσχέθηκε βοήθεια.
Στο ΤΑΪΠΕΔ ο Χρ. Ηλιάδης ενημέρωσε για θέματα της αρμοδιότητας του ταμείου. Εκεί επιβεβαίωσε ότι το ΤΑΪΠΕΔ δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιήσει λιμάνια, κάποια από τα περιφερειακά της χώρας ή όλα απ΄ αυτά, αλλά θα παραχωρήσει χρήση σε ιδιώτες. Το ΤΑΙΠΕΔ εκπονεί μελέτη στην οποία περιλαμβάνονται και τα λιμάνια του ΟΛΚ. Ειδικότερα το «Φίλιππος Β΄» και το «Απ. Παύλος». Κι ενώ για το «Φίλιππος Β΄» όλοι καταλαβαίνουν ποιες λειτουργίες του μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες, για το «Απ. Παύλος» η κατεύθυνση του ΤΑΪΠΕΔ είναι η δημιουργία μαρίνας, ταυτόχρονα με τις σημερινές πλωτές εξέδρες. Η μαρίνα θα μπορεί να φιλοξενεί μεγαλύτερα και περισσότερα σκάφη. Ο ιδιώτης θα κληθεί να διαχειριστεί και τις σημερινές πλωτές εξέδρες και τη μαρίνα.