Δύο φορές τις προηγούμενες ημέρες ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής αναφέρθηκε αόριστα σε επενδύσεις και επενδυτές που ενδιαφέρονται για το κεντρικό λιμάνι της Καβάλας. Πρόκειται για συνεντεύξεις του τόσο σε ραδιοφωνικό σταθμό των Αθηνών όσο και στον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής. Ο πρόεδρος του ΟΛΚ Χρήστος Ηλιάδης ρωτήθηκε από την εφημερίδα «Ναυτεμπορική», η οποία έγραψε: «…ύστερα από επικοινωνία με τον πρόεδρο του λιμανιού της Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.), Χρήστο-Χριστιανό Ηλιάδη, έγινε γνωστό ότι η διοίκηση του λιμανιού έχει έρθει σε επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ και εξετάζεται η παραχώρηση τριών «κομματιών»: για το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β’» που είναι ανεξάρτητο -εκτός του οικιστικού ιστού της πόλης-, για yachting (χωροθέτηση, δημιουργία και λειτουργία μαρίνας) και για τον τομέα της κρουαζιέρας. Από πλευράς ΟΛΚ έχει απευθυνθεί πρόσκληση προς στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ για επιτόπου διεξοδική ενημέρωση, η οποία έχει συμφωνηθεί και θα πραγματοποιηθεί μετά τη ΔΕΘ.
Πιθανές ιδιωτικές επενδύσεις στο κεντρικό λιμάνι
Με δηλώσεις του σε κεντρικά μέσα ενημέρωσης την Τετάρτη, ο υπουργός εμπορικής ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής παρουσίασε την ύπαρξη επενδυτικού ενδιαφέροντος εμμέσως πλην σαφώς και για το κεντρικό λιμάνι της Καβάλας «Απόστολος Παύλος».
Είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ ασχολούνται με τους ιδιώτες που ενδιαφέρονται για το κεντρικό λιμάνι, αφού οποιαδήποτε παρόμοια συζήτηση έως τώρα αφορούσε στο νέο λιμάνι «Φίλιππος Β’». ο κ. Κουρουμπλής που δεν ήταν ιδιαιτέρως συγκεκριμένος μίλησε κατ’ αρχήν σε ραδιοφωνικό σταθμό των Αθηνών, το πρακτορείο FM 104,9. Στις δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην Καβάλα, ενώ συνδύασε το ενδιαφέρον των ιδιωτών με την κρουαζιέρα. Είπε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Τα υπόλοιπα λιμάνια θα πάνε σε ένα πλαίσιο αξιοποίησης με διαδικασίες υποπαραχωρήσεων. Αρχίζει να υπάρχει ενδιαφέρον για τα λιμάνια και από πλευράς κρουαζιέρας. Υπάρχουν προορισμοί που δημιουργούν ένα καινούργιο περιβάλλον, από πλευράς νέων υποδομών. Εμείς είμαστε ανοιχτοί σε όλες αυτές τις επενδύσεις που μπορούν να γίνουν σε τέτοιο πνεύμα συνεργασίας, δηλαδή με υποπαραχωρήσεις, ώστε να μπορούν εταιρίες κρουαζιέρας, για παράδειγμα, να δημιουργήσουν υποδομές, οι οποίες θα αποπληρώνονται με βάση τη χρήση που θα γίνεται κατά προτεραιότητα, από τις εταιρίες αυτές. Υπάρχουν διάφορες προτάσεις, που είναι θα έλεγα, σε προπλασματικό στάδιο και υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά κυρίως ξέρετε πρέπει να εμπεδώσουμε ότι εμείς είμαστε αποφασισμένοι να πάμε σε μια τέτοια διαδικασία. Επίσης υπάρχει συγκεκριμένο ενδιαφέρον για την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Κι εκεί είμαστε σε αντίστοιχο στάδιο».
Την ίδια ημέρα, δηλαδή την Τετάρτη, ο κ. Κουρμουμπλής μίλησε και στο κανάλι της βουλής όπου είπε τα εξής: «Για τα υπόλοιπα λιμάνια. Είναι ακόμα περίπου 10 λιμάνια τα οποία εμείς αυτή τη στιγμή κάνουμε μία μελέτη για τον τρόπο αξιοποίησής τους. Με το ΤΑΙΠΕΔ έχουμε καταλήξει στο ότι τα λιμάνια αυτά δε θα πάνε σε πώληση και ιδιωτικοποίηση, αλλά σε αξιοποίηση, με βάση τις δραστηριότητες για τις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον. Σε ότι αφορά την κρουαζιέρα, είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Η κρουαζιέρα πάει καλά, παρότι υπήρχαν εκτιμήσεις λόγω του ότι βγήκε από το πακέτο το τελευταίο χρόνο η Τουρκία και η Αίγυπτος. Και πρέπει να ξέρετε ότι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν με κρουαζιέρα, θέλουν να έχουν και ένα λιμάνι αφορολόγητων προϊόντων. Εκτιμούσανε τον Γενάρη όλοι ότι η κρουαζιέρα θα είχε μια μείωση πάνω από 30 με 40% . Πρέπει να σας πω ότι οι εκτιμήσεις τώρα είναι πως η κρουαζιέρα δεν θα έχει τέτοια μείωση αλλά μόνοι μία μικρή πτώση 5%- 7%.»