Διαχρονικά και σταθερά το ελληνικό κράτος επιδιώκει την ενίσχυση της Θράκης, το καταφέρνει συχνά και πάντα εις βάρος της Ανατολικής Μακεδονίας.
Μια σταθερή γραμμή αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ένα ολόκληρο σύστημα που ίσως ξεκινά από την Θράκη αλλά συνήθως δρα στην Αθήνα. Υπό αυτές τις συνθήκες το Υπουργείο Ναυτιλίας επέμενε να μην αυξάνει την επιδότηση μιας ακτοπλοϊκής γραμμής που εξυπηρετούσε η Καβάλα και ξαφνικά αυτή βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Πολλές φορές. Τρανό παράδειγμα τα αναπτυξιακά κίνητρα που ισχύουν ακόμη και σήμερα. Αν και η Περιφέρεια ΑΜΘ είναι μία, την διαχωρίζουν. Αυξημένα στη Θράκη, συνηθισμένα στην Καβάλα και την Δράμα.
Και τόσα άλλα μικρά και μεγάλα, παλιά και καινούργια παραδείγματα. Μια καθημερινότητα την οποία η Ανατολική Μακεδονία αποδέχθηκε ως κάτι φυσιολογικό. Στήριξη και ειδική μεταχείριση χρειάζεται όλη η Ελλάδα. Και η Θράκη.
Πρέπει τα οποιαδήποτε μέτρα να την ενισχύουν ενώ ταυτόχρονα αποδυναμώνουν την Ανατολική Μακεδονία; Αυτό είναι δύσκολο να το αντιληφθούμε. Γιατί άλλο πράγμα να στηρίζεις την Θράκη κι άλλο πράγμα να το κάνεις αφαιρώντας από την Ανατολική Μακεδονία και δη από την Καβάλα.
Αν και οι παράγοντες- φορείς του Νομού δείχνουν ανήσυχοι κι ετοιμάζουν αντίδραση, δεν είμαστε αισιόδοξοι. Όσοι και σήμερα μας κυβερνούν είναι ικανοί. Στηρίζοντας την Θράκη να «εξαφανίσουν» την Καβάλα. Κι εμείς- οι Καβαλιώτες- παρακολουθούμε το επερχόμενο τέλος χωρίς αντίδραση. Χωρίς να κάνουμε το παραμικρό!