Το αρχείο της εφημερίδας μας «αποκαλύπτει» και θυμίζει ότι για την όδευση του αγωγού TAP αρχίσαμε να συζητούμε και να ενδιαφερόμαστε (στην πόλη και το Δήμο Καβάλας το Καλοκαίρι του 2013). Η πρωτοβουλία τότε προέρχονταν από το σύλλογο αγροτών του Δήμου Καβάλας. Αμέσως την αποδέχτηκε και συμμετείχε δραστήρια η τότε διοίκηση του τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ. Από το 2013 μέχρι και τις αρχές του τρέχοντος έτους έγιναν πολλά ώστε να αλλάξει η όδευση του αγωγού. Κάτι που επετεύχθη όσον αφορά την ευρύτερη περιοχή της Νέας Καρβάλης. Κι ενώ το προηγούμενο καλοκαίρι (2018) υπήρξαν ακόμη και αυτόφωρες διαδικασίες (συλλήψεις) για το ίδιο θέμα, από την αρχή του 2019 τα δεδομένα άλλαξαν.
Η όδευση δεν άλλαξε, το έργο εξελίχθηκε κανονικά. Είδηση είναι ότι για το τμήμα του πρώην Δήμου Φιλίππων (για το οποίο έγιναν και ειπώθηκαν τόσα πολλά) το έργο βαίνει προς ολοκλήρωση! Σύμφωνα με πληροφορίες προερχόμενες από την συγκεκριμένη περιοχή εκτέλεσης του, στη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού οι εργασίες πρόκειται να ολοκληρωθούν. Αυτό μάλιστα είναι ολοφάνερο και δια γυμνού οφθαλμού. Αυτές τις μέρες γίνονται αποκαταστάσεις εκεί απ’ όπου πέρασε ο αγωγός ενώ υπάρχουν πινακίδες στην ίδια πάλι περιοχή για την πραγματοποίηση υδραυλικών δοκιμών. Κατά συνέπεια ο αγωγός ΤΑΡ πέρασε από τον πρώην δήμο Φιλίππων όπως προβλέπονταν.
Ας μη ξεχνάμε ότι επί της αρχικής πρότασης υπήρξε μία μικρή διαφοροποίηση και αλλαγή η οποία δεν ικανοποίησε όσους τότε αλλά και πρόσφατα διαφώνησαν. Αυτό που μένει να μάθουμε από δω και πέρα είναι τι θα γίνει με τα λεγόμενα «αντισταθμιστικά οφέλη». Ο ΤΑΡ και το Υπουργείο Ανάπτυξης έχουν δεσμευτεί να χρηματοδοτήσουν έργα που: 1) θα καθαρίσουν τα τενάγη των Φιλίππων 2) θα στηρίξουν το μεγάλο έργο ύδρευσης για τον πρώην δήμο Φιλίππων (υδροδότηση της περιοχής από τον υφιστάμενο αγωγό της ΔΕΥΑΚ). Επί των δύο έργων δεν έχουμε νεότερα. Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι το έργο της ύδρευσης κινδυνεύει να εμπλακεί σε γραφειοκρατικές διαδικασίες που είναι πολύ πιθανό να το καθυστερήσουν ακόμη περισσότερο. Το ζήτημα χειρίζεται κυρίως ο Δήμος Καβάλας. Έχει τη βοήθεια του Υπουργείου Ανάπτυξης, οι εθνικές εκλογές ωστόσο φαίνεται ότι θα αλλάξουν τα δεδομένα στην υπόθεση. Η ΝΔ είναι υπέρ του αγωγού, δεν γνωρίζει καθόλου την υπόσχεση για τη χρηματοδότηση των δύο αντισταθμιστικών έργων. Δεν ξέρουμε τι θα πράξει η επί της συμφωνίας όποιος στη νέα Κυβέρνηση αναλάβει επικεφαλής του Υπουργείου.