Dark Mode Light Mode
Πολλές οι αιτίες των συχνών πνιγμών
Οι διαπιστώσεις του Γιώργου Φραγκιόγλου για την εξέλιξη της τρέχουσας τουριστικής περιόδου
Νέος μαστογράφος για το πρώην ΙΚΑ

Οι διαπιστώσεις του Γιώργου Φραγκιόγλου για την εξέλιξη της τρέχουσας τουριστικής περιόδου

Στα θέματα τουρισμού ο Γιώργος Φραγκιόγλου είναι ένας από τους πιο έμπειρους επαγγελματίες της Θάσου. Παρακολουθεί τα σημαντικά γεγονότα πριν την κάθε τουριστική περίοδο, είναι κοντά κι όταν το νησί είναι γεμάτο κόσμο. Με την ευκαιρία του Δεκαπενταύγουστου ζητήσαμε την άποψη του κι ευχαρίστως μας την παρουσίασε. Ο κ. Φραγκιόγλου είναι στο Επιμελητήριο, συνεργάζεται με τοπικούς τουριστικούς φορείς. Γνωρίζει καλά το θέμα για το οποίο ρωτήθηκε.

Η συνέντευξη

Ερώτηση: Τι κατάσταση επικρατεί αυτές τις ημέρες στη Θάσο;

Απάντηση: Τα πράγματα είναι ομαλά. Υπάρχει μία γενική πτώση συνολικά. Τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου πάντα υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη κίνηση. Οι υποδομές του νησιού αντέχουν. Όλα είναι καλά. Τα μάτια μας δεκατέσσερα λόγω των ανέμων για φωτιές. Αυτό χρειάζεται.

Ερώτηση: Τι κόσμος έρχεται φέτος στη Θάσο;

Απάντηση: Όπως όλα τα χρόνια… Λείπουν οι Τούρκοι. Η απουσία τους είναι έντονη. Θα δούμε τι θα γίνει τις επόμενες ημέρες με την γιορτή που έχουν, το Μπαϊράμ. Πάντως η μοναδική αγορά που είναι αρκετά πεσμένη είναι η αγορά της Τουρκίας. Όλες οι άλλες στα ίδια πλαίσια.

Ερώτηση: Περιμένατε άλλα;

Απάντηση: Αυτά τα έχουμε πει από τον Μάρτιο. Αμέσως μετά την έκθεση του Βερολίνου. Από τότε είχα πει- αν θυμάστε- ότι η χρονιά θα είναι λίγο δύσκολη. Για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα να είναι τόσο δύσκολη. Δεν εννοώ την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου. Μιλάμε από τον Μάη έως τώρα. Η ζημιά είναι η Τουρκία κι είναι διπλή. Υπάρχουν δύο συνιστώσες. Η μία είναι οι Τούρκοι που λόγω κρίσης (στη χώρα τους) δεν έρχονται στην Ελλάδα. Η άλλη είναι ότι οι Τούρκοι μετά την έκθεση του Βερολίνου βγήκαν δυνατά στην αγορά κι επιδοτούν τους τουριστικούς πράκτορες. Έτσι αυτοί προτιμούν την Τουρκία. Αυτή η πριμοδότηση των τουριστικών πρακτόρων δεν είναι λόγια. Είναι σίγουρα. Υπάρχουν συνεργάτες τουριστικοί πράκτορες που το παραδέχονται. Για μας δεν είναι μόνο το πρόβλημα με την Τουρκία, είναι και τα δικά μας τα λάθη. Αυτά τα λάθη που κάναμε τα προηγούμενα δύο χρόνια. Όταν λέγαμε ότι αυτά τα δύο χρόνια είναι ευκαιρία να καθιερωθούμε στην αγορά εννοούσαμε ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις τιμές κτλ. Υπήρξαν κρούσματα που ζητούσαν μεγάλες τιμές κτλ. Αυτά είναι γεγονός…

Ερώτηση: Δηλαδή υπήρξαν και δικά μας λάθη;

Απάντηση: Βέβαια. Μεγάλα λάθη. Πήραν τα μυαλά μας αέρα. Ο τουρισμός είναι ένα πράγμα πάρα πολύ λεπτό. Θέλει ισορροπίες. Θέλει ομαλότητα. Δε λέω, να κάνεις μια αύξηση μικρή. Εδώ όμως είχαμε κρούσματα μεγάλα (μεγάλων αυξήσεων). Μετά δε δόθηκαν δωμάτια στα τουριστικά γραφεία που φέρνουν τον κόσμο. Ορισμένοι σκέφθηκαν ότι είναι καλύτερα να δουλεύουν δύο μήνες με υψηλές τιμές… Αυτά όλα έχουν κόστος. Οι μήνες Ιούνιος και Μάης ήταν πολύ δύσκολοι μήνες. Εκείνη την εποχή τα Air bnb και booκink com δεν δούλευαν. Ενώ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο όλα είναι διαφορετικά.  Αλλά στο σύνολο έχει γίνει ζημιά. Αυτά είναι δικά μας λάθη που όταν λήξει η σεζόν πρέπει να κάτσουμε να τα δούμε. Ο τουρισμός δεν είναι αρπαχτή.

Ερώτηση: Λένε ήδη και για το 2019. Πάλι η Τουρκία θα «παίξει» δυνατά προς την ίδια κατεύθυνση…

Απάντηση: Στην τουριστική έκθεση του Βερολίνου είχαμε μία συνάντηση – εγώ μαζί με τον Αντώνη Μιτζάλη- με τον κ. Ανδρεάδη. Μας είπε ότι βγαίνουν δυνατά στην αγορά οι Τούρκοι. Και όχι μόνο αυτοί. Υπάρχουν ως ανταγωνιστές μας και οι Αιγύπτιοι. Εκεί ως διαθέσιμες κλίνες υπάρχουν πάρα πολλές. Οι τρεις χώρες – μαζί με την Ελλάδα- αντλούμε τουρίστες από την ίδια δεξαμενή. Όλα αυτά παίζουν τον ρόλο τους. Είναι λοιπόν η Τουρκία, είναι και τα δικά μας λάθη.

Ερώτηση: Η σεζόν θα φθάσει όπως πέρσι, ως τον Σεπτέμβρη;

Απάντηση: Φέτος τυχαίνει η γιορτή των Τούρκων να είναι πιο μπροστά. Δηλαδή στη διάρκεια του Αυγούστου, στη διάρκεια της υψηλής περιόδου. Πιστεύω λοιπόν ότι ο Σεπτέμβρης δε θα είναι όπως πέρσι. Αυτό δείχνουν οι κρατήσεις. Θα κάνουμε όταν πρέπει τον τουρισμό μας. Συνεχίζω να πιστεύω στον Οργανισμό Τουρισμού. Πρέπει να πλαισιωθεί, να υποστηριχθεί για να πάμε μπροστά. Αλλιώς θα είμαστε όπου φυσά ο άνεμος. Θα φυσά προς μία αγορά, θα πηγαίνουμε προς τα εκεί. Φυσά προς άλλη κτλ. Πρέπει να υπάρξει ένας προγραμματισμός κι ένας στόχος. Τα πράγματα δεν είναι όπως παλιά. Τα δεδομένα μπαίνουν σε άλλη βάση. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Χρειάζεται οργάνωση και να «βγούμε» δυνατά.

Προηγούμενο άρθρο

Πολλές οι αιτίες των συχνών πνιγμών

Επόμενο άρθρο

Νέος μαστογράφος για το πρώην ΙΚΑ