Dark Mode Light Mode

Οι επιφυλάξεις των ΑμεΑ για τους υπό σχεδιασμό κυκλικούς κόμβους

Ο πρόεδρος του νομαρχιακού συλλόγου ΑμεΑ κ. Μάκης Κρεμύδας (φωτογραφία) εξήγησε μιλώντας στην Πρωινή τις επιφυλάξεις και αντιρρήσεις που διατύπωσε πρόσφατα, όταν συζητήθηκε η μελέτη δύο κυκλικών κόμβων στην Καβάλα.

Ο ένας μάλιστα στο κέντρο, μπροστά από τις Καμάρες. Τα επιχειρήματα του σε μια εποχή που παντού κατασκευάζονται κυκλικοί κόμβοι έχουν βάση. Φανταζόμαστε να υπάρχει η κατάλληλη απάντηση και να δοθεί έγκαιρα και με πειθώ. Ήδη εξετάζεται η τοποθέτηση και λειτουργία «πεζοφάναρων».

Η συνέντευξη Κρεμύδα

Ερ: Παρακολουθώντας το θέμα των κυκλοφοριακών αποφάσεων, μια συνεδρίαση που έγινε πριν από λίγες εβδομάδες, διαπιστώσαμε ότι η υπηρεσία προτείνει κυκλικούς κόμβους και ο σύλλογος με τη δική σας συμμετοχή στη επιτροπή κυκλοφοριακών θεμάτων, είναι τουλάχιστον επιφυλακτικός και ίσως αρνητικός στους κυκλικούς κόμβους στις Καμάρες αλλά και σε ένα άλλο σημείο ανάμεσα στην Κηπούπολη και στη ΔΕΠΟΣ. Γιατί αυτή η επιφύλαξη; Ή μήπως αντίθεση, πώς να την περιγράψουμε;

Απ: Είναι περισσότερο προβληματισμός. Σκεπτόμενοι ότι όλες οι μελέτες που έρχονται πλέον, υπάρχει μια σπουδή, μια προτροπή, μια τάση, γενικότερα και από την Ευρώπη να καταργούνται τα φανάρια, οι φωτεινοί σηματοδότες και κατά επέκταση και τα ηχητικά συστήματα που ιδρώσαμε, ματώσαμε να πείσουμε την πολιτεία, τα υπουργεία να βγάλουμε ΦΕΚ πως πρέπει να τοποθετούνται, πως πρέπει να χρησιμοποιούνται κτλ. Μετά από τόσο κόπο διαπιστώνουμε ότι οι περισσότερες αν όχι όλες οι μελέτες προωθούν τους κυκλικούς κόμβους. Το ζητούμενο είναι όμως είναι ότι οι κυκλικοί κόμβοι και όλες αυτές οι μελέτες, προσπαθούν να βελτιώσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα με τη κίνηση των οχημάτων. Την κίνηση και την ασφαλή διέλευση των πεζών δεν τη βλέπουμε κάπου σε αυτές τις μελέτες. Θεωρούμε ότι προσπερνάνε με μεγάλη ευκολία το θέμα της διευκόλυνσης των πεζών πολιτών, κατ` επέκταση ανθρώπων με προβλήματα όρασης, ηλικιωμένων ατόμων και όλων αυτών που πλέον δυσκολεύονται να κινηθούν στα πεζοδρόμια αλλά και να διασχίσουν τους δρόμους. Δεν βλέπουμε να τους διευκολύνει καμία από αυτές τις μελέτες. Η συγκεκριμένη μελέτη του κυκλικού κόμβου, στα παλιά δικαστήρια, Κουντουριώτου δηλαδή και Ομονοίας γωνία περίπου, προτείνεται ένας κυκλικός κόμβος που θα βάλει σε κυκλική κίνηση όλα τα οχήματα που έρχονται από την παραλία, που θέλουν να πάνε προς Ομόνοια, που θέλουν να πάνε προς Σούγελο, προς Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού κτλ, από το ίδιο σημείο. Αυτό για μας σημαίνει αρχικά  ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα μπορεί και να μη βελτιωθεί, αντιθέτως να γίνει δυσχερέστερο γιατί αν μπλοκάρει ο δρόμος προς Ομόνοια, θα μπλοκάρουν όλοι οι δρόμοι.

Ερ: Στη διασταύρωση που υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες, υπάρχει χρόνος από τη διάβαση να περάσει ο πεζός από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο. Στους κυκλικούς κόμβους υπάρχουν διαβάσεις αλλά νομίζουμε ότι είναι πιο μπροστά ή λίγο μετά από τους κυκλικούς κόμβους.

Απ: Πριν τον κυκλικό κόμβο πρέπει να υπάρχει διάβαση. Δεν είναι όμως φυλασσόμενη διάβαση με φωτεινούς σηματοδότες, είναι μια απλή διάβαση και αυτό μας προβληματίζει πολύ. Όταν γίνεται μια μελέτη γίνεται για 50 και 100 χρόνια μπροστά άρα πρέπει να υπολογίζουμε το τι θα γίνει μετά από 20, 30 ή 50 χρόνια που πλέον όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτροκίνητα. Κατά τη δική μας λογική και σκέψη είναι αυτοκίνητα που δεν θα ακούγονται, αθόρυβα αυτοκίνητα και αυτό σημαίνει για μας που έχουμε προβλήματα όρασης ή και για κάποιους άλλους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν οπουδήποτε πρόβλημα όρασης είναι ένα ενδεικτικό μείγμα που μας βάζει σε μεγάλο κίνδυνο να διασχίζουμε διαβάσεις οι οποίες δε θα φυλάσσονται με φανάρια, ηχητικά συστήματα κτλ. Αυτό μας προβληματίζει πάρα πολύ.

Ερ: Ο Αντιδήμαρχος κ. Ιακωβίδης σε μια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όπου μεταφέρθηκαν οι απόψεις σας, είπε ότι είναι δεκτές αλλά ας αφήσουμε να σχεδιάσουνε και να προτείνουνε οι ειδικοί.

Απ: Η ερώτηση που έγινε προς τον ειδικό ήταν το πώς εμείς που έχουμε προβλήματα όρασης θα διασχίσουμε με ασφάλεια χωρίς να βάζουμε σε κίνδυνο τη σωματική μας ακεραιότητα, μια διάβαση και μάλιστα σε ένα κυκλικό κόμβο που η ροή των οχημάτων θα είναι συνεχής. Μας είπε ότι θα διασχίζεται κανονικά τη διάβαση και ότι θα έχετε προτεραιότητα. Αυτό για μας δεν αρκεί.

Εδώ υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες και πάλι φοβόμαστε να περάσουμε μην τυχόν κάποιος παραβιάσει το σήμα. Βέβαια αυτό το θέμα θα τεθεί ούτως ή άλλως και στην Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας. Η επιτροπή αυτή συνεδριάζει στην Αθήνα υπό την αιγίδα του Πρωθυπουργού, του κ. Γεραπετρίτη, με ειδικούς επιστήμονες, πανεπιστημιακούς κτλ. Θεωρούμε ότι ενδεχομένως θα βρεθεί λύση. Παρά ταύτα θα σας πω ότι συζητήσαμε και με το Δήμαρχο μετά τη συνεδρίαση της επιτροπής. Ο Δήμαρχος είναι πολύ θετικός να δημιουργηθούν πεζοφάναρα πριν τους κυκλικούς κόμβους τα οποία να ανάβουν πράσινο στους πεζούς κατ’ επιλογή. Όταν υπάρχουν δηλαδή συμπολίτες μας που θέλουν να διασχίσουν τις διαβάσεις αυτές. Αυτό βέβαια περιμένουμε να το δούμε σε μια βελτιωμένη μελέτη που θα έρθει κάποια στιγμή, το οποίο θα προβλέπει και τη διάβαση των πεζών, γιατί το ζητούμενο δεν είναι μόνο να βελτιωθεί το κυκλοφοριακό ζήτημα μιας πόλης, μιας περιοχής αλλά και οι συνάνθρωποι μας οι πεζοί να διασχίζουνε με ασφάλεια όλους αυτούς τους δρόμους που πλέον μας έχουν κατακλύσει αυτοκίνητα ενώ δεν υπάρχουν και πεζοδρόμια.

Προηγούμενο άρθρο

Ερωτήσεις και απορίες περί της τουριστικής προβολής του 2022

Επόμενο άρθρο

Μια συνέντευξη του Μανώλη Κελαϊδάκη που δεν ρίχνει λάδι στη φωτιά