Dark Mode Light Mode
Ερώτηση Βελόπουλου για την καθυστέρηση έκδοσης οικοδομικών αδειών στη Θάσο
Οι εξελίξεις στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ευνοούν την ανάπτυξη των δύο μεγάλων λιμανιών της Καβάλας!
Προτεραιότητα της Περιφέρειας ΑΜΘ το ΒΙΟΠΑ και η πεσμένη γέφυρα

Οι εξελίξεις στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ευνοούν την ανάπτυξη των δύο μεγάλων λιμανιών της Καβάλας!

Η επίσκεψη την περασμένη Παρασκευή στην Αλεξανδρούπολη του νέου γενικού γραμματέα λιμένων και λιμενικής πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας,  οι δηλώσεις που έκανε κατά την παραμονή του στην πρωτεύουσα του Έβρου,  έχουν ενδιαφέρον και για την προοπτική ανάπτυξης των δύο μεγάλων λιμανιών του νομού.

Σημειώνουμε ότι στην επίσκεψη της Παρασκευής στην Αλεξανδρούπολη συμμετείχαν και ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα αλλά και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος (Υπουργός Εθνικής Άμυνας). Όλα όσα έγιναν στην Αλεξανδρούπολη, οι δηλώσεις κυρίως του γενικού γραμματέα λιμένων, δείχνουν ότι για την κυβέρνηση η αναπτυξιακή κατεύθυνση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι συγκεκριμένη. Είναι εμπορική. Αυτό σημαίνει ότι για τα δύο λιμάνια της Καβάλας, ειδικά για το κεντρικό λιμάνι,  υπάρχει πολύς χώρος μιας διαφορετικής ανάπτυξης. Ακτοπλοϊκής. Ακόμη κι αν συγκρίνουμε την προοπτική ανάπτυξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με αυτήν του νέου λιμανιού της Καβάλας, καταλαβαίνουμε ότι το νέο λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β»  έχει περισσότερα πλεονεκτήματα. Κι ας μην έχει ακόμη συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Για την Αλεξανδρούπολη υπάρχει μία συγκεκριμένη επένδυση που φαίνεται ότι θα δεσμεύσει ένα μεγάλο μέρος των λιμενικών εγκαταστάσεων. Η επένδυση αυτή αφορά το πλωτό LNG. H ακτοπλοΐα για τη Βόρεια Ελλάδα επικεντρώνεται στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας ενώ όλη η υπόλοιπη εμπορική δραστηριότητα κατευθύνεται προς το νέο λιμάνι «Φίλιππος Β».

Αν έχουμε στο μυαλό όλα αυτά μπορούμε να αντιληφθούμε πιο εύκολα το νόημα των δηλώσεων του γενικού γραμματέα λιμένων και λιμενικής πολιτικής που έγιναν την περασμένη εβδομάδα στην Αλεξανδρούπολη:

«Ο λιμένας της Αλεξανδρούπολης συμπεριλαμβάνεται στους λιμένες προτεραιότητας, για τον οποίο υλοποιείται αυτή τη στιγμή η μελέτη αξιολόγησης βιωσιμότητάς του, από διεθνή οίκο που έχει αναθέσει το ΤΑΙΠΕΔ. Σύντομα θα έχουμε τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής, η οποία εξετάζει όλα τα πιθανά ρεαλιστικά σενάρια αξιοποίησης, συνεκτιμώντας παράλληλα το νέο αυξημένο ρόλο της περιοχής, στη διεθνή ενεργειακή και γεωστρατηγική πραγματικότητα». Τα παραπάνω δήλωσε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.
Ο κ. Κυριαζόπουλος που επισκέφθηκε, μαζί με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, τον Αμερικανό πρέσβη Τζέφρι Πάιατ και τον πρόξενο των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, Γκρέγκορι Φλέγκερ, το σημείο ανέλκυσης της βυθοκόρου «ΟΛΓΑ», τόνισε: «Ο λιμένας και η πόλη της Αλεξανδρούπολης, αλλά πλέον και η ευρύτερη περιοχή, πρέπει να ωφεληθούν απ΄ αυτές τις εξελίξεις. Δεν πρέπει ν΄ αγναντεύουμε τα πλοία από μακριά. Πρέπει ο λιμένας να γεμίσει φορτία, ζωή και θέσεις εργασίας. Πρέπει να δουλέψει όλη η πόλη, βοηθώντας το λιμένα, με τροφοδοσίες, με την εστίαση, με τεχνικά συνεργεία. Το πρώτο και το αποφασιστικό βήμα, για να γίνουν αυτά, έχει γίνει και έγινε με την επίτευξη της ανέλκυσης της βυθοκόρου «ΟΛΓΑ», η οποία δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του λιμένα».
Αναφερόμενος στη σπουδαιότητα της ανέλκυσης του ναυαγίου, ο κ. Κυριαζόπουλος, ευχαρίστησε εκ μέρους του υπουργείου τους εκπροσώπους της αμερικανικής διπλωματίας και προσωπικά τον πρέσβη, «διότι με την προσφορά τους συνέβαλαν καθοριστικά στην ανέλκυση. Ήταν ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα που για πολλά χρόνια παρέμενε άλυτο, παρόλες τις προσπάθειες. Η συμβολή σας ήταν καθοριστική και σας ευχαριστούμε πάρα πολύ γι΄ αυτό». Ευχαρίστησε επίσης όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τον Οργανισμό Λιμένα και κυρίως τους εργαζόμενους και τους δύτες οι οποίοι υλοποίησαν αυτό το δύσκολο έργο.
Ο γ.γ. Λιμένων μίλησε και για τη νέα εθνική λιμενική πολιτική του υπουργείου Ναυτιλίας, «η οποία θα δίνει σαφείς ρόλους και προοπτικές σε κάθε ένα λιμένα μικρό και μεγάλο». Επισήμανε πως σε αντίθεση με το ναυτιλιακό κλάδο, η λιμενική μας δραστηριότητα κινείται σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο. «Πλοία όλων των τύπων και όλων των σημαιών, ακόμα και της ελληνικής, προσπερνούν τους ελληνικούς λιμένες και εξυπηρετούνται κάπου αλλού… Η γεωστρατηγική θέση της χώρας, στο διεθνές εμπόριο και η ύπαρξη πολλών λιμένων, δεν αποτελούν από μόνοι τους κριτήριο επιλογής. Δεν σημαίνει ότι επειδή σήμερα φτιάξαμε έναν λιμένα ότι αυτός αύριο θα γεμίσει με πλοία, φορτία και θέσεις εργασίας…». Αυτό που χρειάζεται σύμφωνα με τον κ. Κυριαζόπουλο είναι μεταξύ άλλων ένα πλέγμα λιμενικών τεχνολογιών, ενεργειών, με σύγχρονες τεχνολογίες και κυρίως χρειάζεται καλό μάνατζμεντ, αποδοτική οικονομική λειτουργία, διεθνείς σχέσεις και συνεργασίες. (Πηγή ΑΠΕ)

Προηγούμενο άρθρο

Ερώτηση Βελόπουλου για την καθυστέρηση έκδοσης οικοδομικών αδειών στη Θάσο

Επόμενο άρθρο

Προτεραιότητα της Περιφέρειας ΑΜΘ το ΒΙΟΠΑ και η πεσμένη γέφυρα