Σε μια νέα εποχή περνά από τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου (από χθες) η Δημοτική Αστυνομία. Οι κλήσεις προς τους παραβάτες θα είναι ηλεκτρονικές. Λιγότερη γραφειοκρατία, ευκολότερη και συντομότερη διαδικασία. Συζητήσαμε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Χρήστο Τσιτσιλικάκη.
Η συνέντευξη
Ερ: Ανακοινώσατε ότι από τη Δευτέρα (χθες) οι κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας θα είναι ηλεκτρονικές. Τι σημαίνει αυτή η αλλαγή;
Απ: Η αλλαγή είναι ότι η κλήση θα βγαίνει από έναν εκτυπωτή. Δεν θα είναι το γνωστό ροζ χαρτί όπως ήταν μέχρι τώρα. Το καινούργιο είναι ένα μακρόστενο χαρτί, μεγαλύτερο. Αυτά που αναφέρονται είναι γραμμένα και στα Ελληνικά και στα Αγγλικά. Τα στοιχεία για τον παραβάτη θα είναι τα ίδια, δεν αλλάζει κάτι σε αυτό. Οι δημοτικοί αστυνομικοί τα γνωστά μπλοκάκια τα αφήνουν στο γραφείο και μόνο όταν υπάρχει κάποιο έκτακτο πρόβλημα θα τα χρησιμοποιούν και πάλι. Οι δημοτικοί αστυνομικοί θα έχουνε μαζί τους μια ηλεκτρονική συσκευή που θα μοιάζει με κινητό τηλέφωνο. Το λες και τάμπλετ. Στη μνήμη της συσκευής είναι καταχωρημένα όλα τα στοιχεία των αυτοκινήτων. Πληκτρολογούν στη συσκευή την πινακίδα και βγαίνουν όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου. Στο μενού του προγράμματος είναι καταχωρημένες όλες οι πιθανές παραβάσεις. Στη ζώνη του ο δημοτικός αστυνομικός θα έχει και μια άλλη συσκευή, είναι ο εκτυπωτής κάθε κλήσης.
Ερ: Ηλεκτρονικά και άμεσα γίνεται η καταχώρηση. Τι σημαίνει αυτό;
Απ: Με το υπάρχον σύστημα όταν βεβαιώνονταν οι κλήσεις υπήρχε μια επόμενη πολύ χρονοβόρα διαδικασία. Γράφεις στο χαρτί. Επιστρέφεις στην υπηρεσία, «περνάς» τις κλήσεις στον υπολογιστή για να τις έχεις σαν αρχείο. Τώρα με το πάτημα του κουμπιού μπαίνουνε οι κλήσεις μέσα σε ένα «κάδο», όπου θα υπάρχουν εκεί όλα τα δεδομένα. Είναι μια υπηρεσία και αλλαγή η οποία θα διευκολύνει πάρα πολύ τη Δημοτική Αστυνομία. Θα βοηθήσει πάρα πολύ τους Δημοτικούς Αστυνομικούς που είναι στο γραφείο. Να έχουνε χρόνο, προκειμένου να κάνουμε και άλλα πράγματα για την πόλη.
Ερ: Σε τι κατάσταση είναι η Δημοτική Αστυνομία σήμερα, τον Φεβρουάριο του 2025;
Απ: Όταν ανέλαβα εγώ πριν 1 χρόνο και 1 μήνα περίπου, το προσωπικό ήταν 15 άτομα. Αυτή τη στιγμή είναι 3 άτομα στο γραφείο και το υπόλοιπο προσωπικό είναι έξω, αν δεν έχουνε άδειες ή ρεπό. Συνολικά συνεχίζουν να είναι 15 άτομα. Όταν ανέλαβα εγώ ήταν 5 στο γραφείο.
Ερ: Πόσοι από αυτούς που είναι έξω ρυθμίζουν την κυκλοφορία;
Απ: Η ρύθμιση της κυκλοφορίας είναι μια υπηρεσία που αναλάβαμε πολύ πρόσφατα. Είναι βασικότερος ο έλεγχος των σταθμεύσεων παρά η ρύθμιση της κυκλοφορίας. Όλοι οι δημοτικοί αστυνομικοί που είναι έξω μπορούν να ρυθμίζουν και την κυκλοφορία αλλά έχουμε πολύ βασικότερα πράγματα αυτή τη στιγμή. Όταν χρειάζεται, ρυθμίζουμε και την κυκλοφορία. Το σκεπτικό το δικό μας είναι να κάνουμε καλύτερη τη καθημερινότητα των πολιτών. Δεν υπάρχει σκέψη για κλήσεις ή για ρύθμιση. Το μενού είναι καθημερινό και αλλάζει. Μπορεί σε κάποια στιγμή ενώ κάνεις ρύθμιση στην Κουντουριώτου να γίνει κάποιο έκτακτο περιστατικό και αν φύγεις για αλλού.
Ερ: Από τους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινά στη Δημοτική Αστυνομία, πόσοι πηγαίνουν να παραδώσουν έγραφα, επίδοση εγγράφων ή βεβαίωση γνησίου υπογραφής;
Απ: Όλοι το κάνουν αυτό. Συνήθως το κάνει η απογευματινή βάρδια.
Ερ: Διαβάσαμε ότι θα έρθουν καινούργιοι Δημοτικοί Αστυνομικοί. Ισχύει κάτι τέτοιο;
Απ: Θα έρθουν τρεις. Τους περιμένουμε αρχές του καλοκαιριού. Αυτό είναι μεγάλη βοήθεια.
Ερ: Στην Καβάλα το κυκλοφοριακό είναι μεγάλο πρόβλημα.
Απ: Σε όλες τις πόλεις υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα. Στην πόλη τη δικιά μας είναι το ανάγλυφο έτσι, οι υπηρεσίες είναι στο κέντρο και γενικά υπάρχει πρόβλημα. Προσπαθούμε να το διαχειριστούμε. Με τα αστικά λεωφορεία να γίνει λίγο καλύτερη η συγκοινωνία. Να βρεθούν περισσότεροι χώροι στάθμευσης. Να περπατάμε λίγο περισσότερο γιατί όλοι θέλουμε το αμάξι, έξω από το μαγαζί μας και έξω από την πόρτα μας. Το ανάγλυφο είναι δύσκολο. Προσπαθούμε καθημερινά για το ανθρωπίνως δυνατό καλύτερο.