Dark Mode Light Mode

Οι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης πρέπει να ενημερωθούν για το σιδηροδρομικό έργο

Ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου της Νέας Καρβάλης κ. Καρακεϊσογλου εκφράζει ισχυρή απορία για μια διαβούλευση που όπως φαίνεται δεν έγινε.

Για την ενημέρωση των κατοίκων του χωριού επί του έργου που το αφορά. Τη σιδηροδρομική γραμμή από τους Τοξότες προς το νέο λιμάνι. Αμέσως εξηγεί ότι ουδείς είναι αντίθετος. Ταυτόχρονα δεν είναι ενημερωμένος.

Η συνέντευξη του προέδρου

Ερ: Υπάρχουν ιδιοκτήτες χωραφιών στη Νέα Καρβάλη που επηρεάζονται από τη σιδηροδρομική γραμμή με τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις κλπ. Υπάρχει μια ανησυχία. Τι ακριβώς γίνεται;

Απ: Πράγματι, μετά τα δημοσιεύματα για τον ερχομό του σιδηρόδρομου στην περιοχή μας και συγκεκριμένα από τους Τοξότες μέχρι το λιμάνι «Φίλιππος Β’», διαβάζουμε ότι κυρίως υπάρχει μεγάλη σπουδή για το βιοτεχνικό πάρκο. Και τα οικόπεδα του. Λόγω του ότι εμπλέκεται σε αυτό και το Επιμελητήριο μας. Δε βλέπουμε πουθενά καμία αναφορά από τους αρμόδιους, σχετικά με τη διέλευση από τους αγρούς της Ν. Καρβάλης. Τη διαδρομή που έχει χαραχθεί. Αναρωτιόμαστε και προσπαθούμε να βρούμε πότε έγινε, σύμφωνα με αυτό που ορίζει ο νόμος, η διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό. Δεν είναι μόνο το Επιμελητήριο, η Περιφέρεια ή ο Δήμος. Είναι και η κοινότητα της Ν. Καρβάλης και κυρίως οι κάτοικοι της. Δεν είναι μόνο οι κάτοχοι των αγρών που θα απαλλοτριωθούν αλλά και η επίδραση που θα έχει στο χωριό μας γενικά.

Ερ: Το τρένο σε τι απόσταση περνάει από τη Ν. Καρβάλη;

Απ: Πολύ κοντά, λίγο πάνω από το Γυμνάσιο της Νέας Καρβάλης. Όπως καταλαβαίνεται συρρικνώνεται τόσο η αγροτική έκταση όσο και η δυνατότητα επέκτασης μελλοντικά του αστικού ιστού. Όπως γνωρίζεται η τουριστική ανάπτυξη είναι έντονη. Εμείς δεν είμαστε ενάντια στο σιδηρόδρομο. Αλλά να γίνει με τέτοιο τρόπο και με πρόβλεψη στο μέλλον αυτού του χωριού. Επίσης από τη στιγμή που θα γίνει αυτό το έργο, δε θα έπρεπε να υπάρχουν και κάποια ανταποδοτικά οφέλη; Πέρα από την όποια αποζημίωση θα πάρουν οι κάτοχοι των αγρών. Έχουμε το παράδειγμα του πρώην Δήμου Φιλίππων σχετικά με τον ΤΑΠ που χρηματοδοτεί το έργο της ύδρευσης. Θα ασχοληθεί κάποιος με ένα τέτοιο θέμα για τη Νέα Καρβάλη; Δε θα έπρεπε να ακουστεί και η δική μας η άποψη; Δε λέμε όχι στον σιδηρόδρομο… Είναι όμως πολύ σημαντικό να γίνει η διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό που τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια, δεν έχει γίνει. Αν έγινε πριν από 15 χρόνια, δε θα έπρεπε να επικαιροποιηθεί; Αυτοί είναι οι προβληματισμοί μας. Τόσο του συμβουλίου της Νέας Καρβάλης αλλά και γενικά των κατοίκων. Επαναλαμβάνω, ότι δε λέμε «όχι» στο σιδηρόδρομο, όμως δε θα πρέπει κάποιος να έρθει να κουβεντιάσει μαζί μας; Ποιοι είναι αυτοί που θα αποφασίσουν για το δικό μας το μέλλον;!

Ερ: Γιατί να περνάει τόσο κοντά από τη Ν. Καρβάλη το τρένο;

Απ: Επειδή υπάρχουν δυο χαράξεις κι ακόμη δε ξέρουμε εμείς σαν Ν. Καρβάλη, τι ακριβώς θα γίνει. Γι’ αυτό ρωτάμε. Ελάτε να συζητήσουμε. Να μας πουν από που περάσει. Η μια περίπτωση είναι να περάσει κάτω από τη Εγνατία οδό, κάτι που θα επηρεάσει πάρα πολύ τον οικισμό. Και η άλλη χάραξη είναι πάνω από την Εγνατία. Μετά υπάρχει ο προβληματισμός, πως θα κατέβει κάτω προς το λιμάνι. Σ’ όλα αυτά θα έπρεπε να υπάρχει μια λύση, να μας εξηγήσουν το  τι ακριβώς θα γίνει ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε και εμείς απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουμε από τους κατοίκους.

Προηγούμενο άρθρο

Το Επιμελητήριο ενισχύει φορείς και διοργανώσεις

Επόμενο άρθρο

Στήριξη Τοψίδη στον επενδυτή στα Λουτρά Ελευθερών – Όλα από την αρχή για τη Λεκάνη