Ταυτόχρονα συνεδρίασαν χθες στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας το Μονομελές και το Τριμελές δικαστήριο. Παρόλα αυτά ο κόσμος δεν ήταν ιδιαίτερα πολύς. Στο Μονομελές οι υποθέσεις εξελίσσονταν πολύ γρήγορα αλλά στο Τριμελές συνέβη το ακριβώς αντίθετο.
Δύο υποθέσεις στο Μονομελές αφορούσαν κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος. Και οι δύο αναβλήθηκαν επειδή ο ΔΕΔΔΗΕ ακολουθεί μια νέα διαδικασία για την πληρωμή της αξίας του ρεύματος που κλάπηκε. Στέλνει επιστολές στους πελάτες, προκειμένου με ξεχωριστή πληρωμή να πληρώσουν ή να ρυθμίσουν το σε βάρος τους ποσό. Παλιότερα ενσωμάτωνε την αξία του ρεύματος που κλάπηκε στους συνήθεις λογαριασμούς.
Οι δύο χθεσινές υποθέσεις αφορούσαν κλοπή ρεύματος αξίας 1.600 ευρώ και 310 ευρώ. Ο εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ παραδέχθηκε ότι η αλλαγή της διαδικασίας δημιουργεί καθυστέρηση στην αποστολή των επιστολών στους πελάτες, το δικαστήριο ανέβαλε και τις δύο υποθέσεις ώστε την επόμενη φορά οι κατηγορούμενοι να έχουν πληρώσει ή να έχουν ρυθμίσει το επίδικο χρέος.
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον είχε υπόθεση με κατηγορούμενους δύο υπευθύνους σούπερ μάρκετ του Ν. Καβάλας. Το κατάστημα κατηγορούνταν ότι το 2015 δεν εφήρμοζε στο ταμείο προσφορές του φυλλαδίου του! Η υπόθεση καταγγέλθηκε από καταναλωτή στο τμήμα Εμπορίου της Π.Ε. Καβάλας. Αυτό έκανε έλεγχο στο σούπερ μάρκετ. Αρχικά διαπίστωσε ότι στα ψυγεία και στα ράφια οι προσφορές στα προϊόντα του φυλλαδίου αναγράφονταν κανονικά. Στο ζύγισμα ωστόσο του προϊόντος ίσχυε η παλιά τιμή . Το βασικό πρόβλημα υπήρχε στο ταμείο. Η χρέωση γίνονταν με την τιμή της προσφοράς. Όμως στο ταμείο η χρέωση υπολογίζονταν με λάθος στο βάρος του προϊόντος κι έτσι ουσιαστικά ίσχυε η αρχική τιμή. Οι δύο κατηγορούμενοι δεν ήταν στο δικαστήριο. Εκπροσωπήθηκαν από συνήγορο υπεράσπισης. Αυτός ισχυρίστηκε ότι επρόκειτο για λάθος του αυτοποιημένου συστήματος ζύγισης που διορθώθηκε. Ο συνήγορος είπε επίσης ότι οι κατηγορούμενοι δεν γνώριζαν το λάθος αλλά κι αν το γνώριζαν δεν μπορούσαν να το διορθώσουν αφού αυτό αφορά ειδικό τμήμα της επιχείρησης που προσήλθε εγκαίρως στο κατάστημα διορθώνοντας το πρόβλημα. Μάρτυρας κατηγορίας κατέθεσε ο εκπρόσωπος της υπηρεσίας που είπε ότι ο έλεγχος έγινε 4 μέρες μετά την καταγγελία. «Πήγαμε 4 μέρες μετά, ίσχυαν τα ίδια όχι μόνο στα επίδικα αλλά και σε άλλα προϊόντα του καταστήματος και του φυλλαδίου» υποστήριξε.
Το δικαστήριο καταδίκασε τον έναν κατηγορούμενο (εκπρόσωπο της επιχείρησης) σε ποινή φυλάκισης 6 μηνών με αναστολή, αθώωσε τον δεύτερο (διευθυντή του καταστήματος).