Πολύ ενδιαφέρουσα αποδείχθηκε η χθεσινή συνέντευξη του προέδρου του ΟΛΚ Γιώργου Φιλόσογλου στο ραδιόφωνο της Πρωινής. Με αφορμή συνάντηση με τον Υπουργό και το ΤΑΙΠΕΔ που έγινε την Παρασκευή στην Αθήνα ο κ. Φιλόσογλου αναφέρθηκε στη διαδικασία και –ελαφρώς- στην ουσία της από εδώ και πέρα διαδικασίας.
Πλέον αναφερόμαστε στην πιθανή ιδιωτικοποίηση του ΟΛΚ και όχι κάποιου εκ των λιμανιών του. Προβλέψεις δεν μπορούν να γίνουν. Κατά τον κ. Πρόεδρο όλα θα εξαρτηθούν από τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου, η οποία αναμένεται την Άνοιξη.
Αρχικά ο Γιώργος Φιλόσογλου μίλησε για τα διαδικαστικά της συνάντησης στην Αθήνα:
« Αυτή έγινε την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου στο Υπουργείο. Διήρκεσε περισσότερο από 4 ώρες. Ήταν οι διοικήσεις των περιφερειακών λιμένων, ο Υπουργός κ. Πλακιωτάκης αλλά και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ». Για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί ο κ. Φιλόσογλου ήταν σε μεγάλο βαθμό συγκεκριμένος κι ως εκ τούτου κατατοπιστικός: « Ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο για την εκπόνηση μελετών βιωσιμότητας σε κάθε ένα από τα λιμάνια. Θα ακολουθήσει η αποτύπωση των οικονομικών στοιχείων, διαδικασία που δεν θα είναι χρονοβόρα.
Μετά θα υπάρξει η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου κι αμέσως μετά οι διαγωνισμοί».
Ο κ. Φιλόσογλου τόνισε ότι το κρίσιμο σημείο της υπόθεσης είναι το περιεχόμενο του νέου νόμου.
Εκτιμά ότι θα το γνωρίζουμε την Άνοιξη.
Γενικά προβλέπει ή υπολογίζει:
« Αίσθηση μου είναι ότι υπάρχει το σενάριο το λιμάνι να το πάρουν αυτοί που θα πάρουν και της Αλεξανδρούπολης. Πακέτο. Μπορεί ένα μέρος του ΟΛΚ να πάει σε ιδιώτη ή και να μην γίνει τίποτα. Να μείνει το πράγμα ως έχει». Κατά τον κ. Φιλόσογλου «… όλα θα εξαρτηθούν από το περιεχόμενο της νομοθετικής ρύθμισης. Να περιμένουμε για να δούμε τι θα αναφέρει».
Ευρισκόμενοι σε αυτήν την περίοδο της αναμονής μάθαμε από τον κ. Φιλόσογλου ότι: Θα χρηματοδοτηθεί μελέτη για τις κτιριακές εγκαταστάσεις και άλλες απαραίτητες υποδομές στο νέο λιμάνι. Η μελέτη θα έχει προϋπολογισμό 2,2 εκ ευρώ.
Η διοίκηση του ΟΛΚ εξετάζει εφαρμογή μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης σε όλη τη χερσαία ζώνη. Με λογικό αντίτιμο. Τον έλεγχο της οποίας θα αναλάβει η Τροχαία του Λιμεναρχείου Καβάλας.