Με τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία, τα περισσότερα προγράμματα παραγγελιοληψίας μπορούν πλέον με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, να προσφέρουν καινούργιες δυνατότητες, πολύ πιο εξελιγμένες, με καλύτερα αποτελέσματα τόσο για τους επιχειρηματίες όσο και για τους πελάτες.
Η υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος παραγγελιών είναι κρίσιμη για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας παραγγελίας, να μειώσει τα κόστη και να αυξήσει την ικανοποίηση των πελατών.
Συνήθως, οι περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν καινούρια συστήματα που μπορούν να ενοποιηθούν με τα παλιά για να διασφαλίσουν τη συνέπεια στην συνολική διεκπεραίωση της παραγγελίας και να μειώσουν τα λάθη που υπήρχαν.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μία επιχείρηση αντιμετωπίζει προβλήματα σχετικά με την αποθήκη και την παράδοση ενός προϊόντος. Για παράδειγμα, μία λογιστική εφαρμογή μπορεί να μην είναι συνδεδεμένη με το πρόγραμμα που διαχειρίζεται τις παραγγελίες και την παράδοση του προϊόντος στον πελάτη.
Από την άλλη, το σύστημα αποθήκης μπορεί να μην ενημερώνεται άμεσα μετά την παραγγελία, και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη εικόνα του αποθέματος και σε έλλειψη υλικών.
Ένα βασικό κομμάτι ενός προγράμματος παραγγελιοληψίας είναι το σύστημα διαχείρισης που παρακολουθεί όλη τη διαδρομή του προϊόντος, από την εισαγωγή στο σύστημα της αποθήκης μέχρι και την εξαγωγή και αποστολή στον πελάτη.
Το σύστημα OMS παρέχει πραγματική διασύνδεση με διαφορετικά τμήματα της επιχείρησης, όπως την αποθήκη, το λογιστήριο και την εξυπηρέτηση πελατών. Οι υπεύθυνοι και οι υπάλληλοι μπορούν να χρησιμοποιούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και να παρακολουθούν την κατάσταση κάθε παραγγελίας.
Αυτό τους βοηθά να ανταποκρίνονται άμεσα σε προβλήματα ή αλλαγές που μπορεί να προκύψουν. Επίσης, όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα παραμένουν στη διάθεση της επιχείρησης για περισσότερη ανάλυση.
Τα στατιστικά που μπορούν να προκύψουν μπορούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες της επιχείρησης και την ποιότητα των προϊόντων, αυξάνοντας μελλοντικά τον τζίρο. Για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, η συνεργασία του προγράμματος παραγγελιών με το eshop είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό και πλέον διατίθεται από όλες τις εφαρμογές.
Πολλά γνωστά συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, επιτρέπουν την απρόσκοπτη καταγραφή και διαχείριση παραγγελιών, συνδέοντας τα δεδομένα των παραγγελιών με τα συστήματα αποθήκης και παράδοσης. Οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες μειώνουν τα σφάλματα με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερος χρόνος απόκρισης, διασφαλίζοντας ότι οι παραγγελίες θα παραδοθούν εγκαίρως.
Τα συστήματα διαχείρισης αποθήκης πλέον είναι ενσωματωμένα σε ένα πρόγραμμα παραγγελιών και μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση όλων των προϊόντων, καταγράφοντας τις ελλείψεις και προβλέποντας το κόστος νέων παραγγελιών σε σχέση πάντα με τη ζήτηση.
Επιπλέον, υπάρχει και η δυνατότητα ενσωμάτωσης τεχνολογιών, όπως συστημάτων RFID, που μπορούν να αυτοματοποιήσουν περισσότερο τις διαδικασίες, μειώνοντας την ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση και μειώνοντας περισσότερο τα σφάλματα.
Ένα σημαντικό κομμάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι η υποστήριξη πελατών, όχι μόνο κατά τη διαδικασία της παραγγελίας αλλά και με το after-sales κομμάτι, που είναι εξίσου πολύ σημαντικό.
Ένα σύγχρονο σύστημα παραγγελιοληψίας ενσωματώνει και διαδικασίες ενός σύγχρονου CRM που μπορεί να έχει πλήρη εικόνα των δεδομένων από τις παραγγελίες των πελατών, προκειμένου να τους ενημερώνει με νέες αφίξεις προϊόντων αλλά και να τους υποστηρίξει άμεσα με οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.