Στο ραδιόφωνο της Πρωινής μίλησε την Παρασκευή ο πρόεδρος του συλλόγου φροντιστηριούχων του Ν. Καβάλας κ. Μυστακίδης.
Τα φροντιστήρια λειτουργούν από την προηγούμενη εβδομάδα και λειτουργούν ομαλά. Άριστα, σύμφωνα και με την προηγούμενη εμπειρία. Από τα λόγια του κ. Αργύρη Μυστακίδη καταλαβαίνουμε ότι ολιγομελή γκρουπ παιδιών είναι πιο εύκολο να τα προσαρμόσεις στις γνωστές δύσκολες αλλά και απαραίτητες καταστάσεις.
Η συνέντευξη
Ερ: Ανοίγουν τη Δευτέρα (σήμερα) τα σχολεία δια ζώσης, το ίδιο και τα φροντιστήρια;
Απ: Εμείς ήδη έχουμε ανοίξει από τις 3 Ιανουαρίου, τυπικά επιτρέπεται η λειτουργία των φροντιστηρίων. Έχουμε ανοίξει, έχουμε πάει στις μονάδες μας. Υπάρχει ένας προβληματισμός. Είναι σίγουρα ανησυχητικό το τι γίνεται. Όλη αυτή η άβολη κατάσταση μας άφησε και μια πολύτιμη εμπειρία. Μπορούμε και διαχειριζόμαστε μικτές αίθουσες, μπορούμε να έχουμε κάποια παιδιά μέσα στο τμήμα άλλα οποία νοσούν ή έχουν υποψίες ότι νοσούν μπορούμε να τα διαχειριστούμε την ίδια στιγμή με μάθημα μέσα από τον υπολογιστή. Οπότε για μας η εκπαιδευτική διαδικασία ήδη έχει ξεκινήσει. Δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα. Εκείνο που μπορώ σίγουρα να εγγυηθώ είναι ότι στο χώρο του νόμιμου φροντιστηρίου τηρούνται όλες οι απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας και είμαστε υπέρ του δέοντος σχολαστικοί στην τήρηση τους. Αερίζουμε τις αίθουσες μας πολύ συχνά, καθαρίζουμε πολύ συχνά, κάνουμε το αδύνατο δυνατό και νομίζω ότι τα έχουμε πάει και καλά. Δεν έχουμε αντιληφθεί εξάπλωση κρουσμάτων στις μονάδες μας.
Ερ: Παίζει ρόλο η εμπειρία που υπάρχει όχι μόνο σε σας αλλά και στα παιδιά όταν πάνε στο φροντιστήριο;
Απ: Ναι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πολύ μεγάλη υπευθυνότητα έχουν επιδείξει τα παιδιά. Αυτό το είχαμε πει και από την πρώτη στιγμή. Είναι εκπληκτικό, οι νέοι μας αφήνουν με θετικές εντυπώσεις μέσα από αυτή την εμπειρία. Τα παιδιά είναι πολύ υπεύθυνα, φοράν τα μάσκες, τηρούν ότι περνάει από το χέρι τους για να μην επιδεινώσουνε μια κατάσταση που ούτως ή άλλως είναι άσχημη και άβολη. Νομίζω ότι τους αξίζουν συγχαρητήρια. Τα πηγαίνουνε καλά. Είμαι πεπεισμένος ότι από αυτή τη δυσκολία θα τα καταφέρουμε, θα βγούμε και θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε τη ζωή μας όπως τη ξέραμε.
Ερ: Εσείς τι εικόνα έχετε για την τοπική μας κοινωνία και αυτά τα πολλά κρούσματα το τελευταίο χρονικό διάστημα; Αφορούν και τους μαθητές; Έχετε βγάλει κάποιο συμπέρασμα;
Απ: Σαφέστατα. Υπάρχει πολύ μεγάλη διάδοση. Δεν υπάρχει τμήμα που να μη λείπουν κάποια παιδιά γιατί είτε στην οικογένεια τους έχουν νοσήσει κάποια μέλη ή τα ίδια. Υπάρχει μεγάλη διάδοση κρουσμάτων. Αυτό είναι δεδομένο. Το διαπιστώσαμε με την επιστροφή από τις διακοπές. Υπάρχουν πάρα πολλά κρούσματα στην πόλη μας.
Ερ: Θέλετε να σχολιάσετε την επαναλειτουργία των σχολείων τη Δευτέρα με τα γνωστά πρωτόκολλα;
Απ: Κοιτάξτε στη ζωή μας, πρέπει να κάνουμε κάποιες υποθέσεις όπως και στην επιστήμη, προκειμένου να λειτουργούμε. Υποθέτουμε αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις έχουν και την ικανότητα και την σοφία και την υπευθυνότητα να αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα των συνθηκών και έτσι λοιπόν δεν έχω να κάνω κάποιο περαιτέρω σχόλιο. Εφόσον κρίθηκε από την επίσημη πολιτεία ότι το άνοιγμα των σχολείων είναι εφικτό με τα πρωτόκολλα που ορίστηκαν. Η πράξη θα το αποδείξει και πολύ σύντομα. Το αν αυτή η απόφαση είναι η σωστή ή όχι.
Ερ: Δεν είναι δίκαιο να συγκρίνουμε ένα σχολείο με ένα φροντιστήριο, γιατί τα μεγέθη είναι εντελώς διαφορετικά, τα παιδιά είναι πολύ περισσότερα. Πάντως για την τηλεκπαίδευση φαίνεται πόσο ποιο έτοιμο είναι ένα φροντιστήριο και πόσο ποιο πίσω είναι ένα δημόσιο σχολείο. Μας τα έλεγαν τις προηγούμενες μέρες και οι δάσκαλοι και οι καθηγητές.
Απ: Κοιτάξτε είναι δεδομένο ότι τα αντανακλαστικά είναι πολύ διαφορετικά. Επίσης η ευελιξία είναι πολύ διαφορετική αλλά είναι και η τάξη μεγέθους διαφορετική. Μια φροντιστηριακή μονάδα έχει πολύ λιγότερα παιδιά, τα τμήματα μας είναι ολιγομελή. Μιλάμε για 5-6 παιδιά σε ένα τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε πολύ πιο εύκολα και εκπλαγήκαμε από την πρώτη μέρα της πανδημίας το πόσο εύκολα προσαρμοστήκαμε. Μέσα σε ελάχιστες ώρες μπορούσαμε και κάναμε το μάθημα μας διαδικτυακά. Το μέγεθος ενός σχολείου δεν είναι ίδιο. Ακόμη και οι υποδομές που χρειάζονται είναι διαφορετικές. Το είχαμε επισημάνει αυτό από την αρχή. Αν κάτι πρέπει να μείνει απ` όλη αυτή την ιστορία είναι τουλάχιστον να μείνουν κάποιες υποδομές, να μπορέσει η πολιτεία να βοηθήσει το δημόσιο σχολείο να αποκτήσει τις απαραίτητες υποδομές γιατί είναι και μια απαίτηση των καιρών. Ένα πολύ καλό ιντερνέτ σε ένα σχολείο, όλος αυτός ο εξοπλισμός είναι απαραίτητα. Μιλάμε για την εποχή της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης που πρέπει η παιδεία να προσαρμοστεί. Όχι τώρα, ήδη έπρεπε να είχε προσαρμοστεί αλλά ας είναι αυτή μια θετική παρακαταθήκη για το μέλλον. Συμμερίζομαι και αντιλαμβάνομαι τους προβληματισμούς όλων των εκπαιδευτικών. Αντιλαμβάνομαι ότι το βάρος σηκώθηκε κυρίως από τη φιλοτιμία των εκπαιδευτικών όλη την προηγούμενη περίοδο.
Ερ: Υπάρχει βέβαια και η προσπάθεια των συναδέλφων σας καθηγητών στα σχολεία. Μας λένε για την προσπάθεια να πείσουν τα παιδιά να φορούν σωστά τη μάσκα τους.
Απ: Όλο αυτό το πράγμα μας έχει κουράσει όλους. Είναι δύσκολο και για ένα παιδί να είναι 15 ώρες την ημέρα με μια μάσκα στο πρόσωπο του. Τα γνωρίζουμε όλα αυτά, τα συμμεριζόμαστε, καταλαβαίνουμε το πόσο δύσκολο είναι.