Dark Mode Light Mode

Ομόφωνα εγκρίθηκαν δύο μελέτες για το κεντρικό και το λιμάνι της Ιχθυόσκαλας

Η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης έγινε με τηλεδιάσκεψη το απόγευμα της Τρίτης.

Τέλειωσε τα ξημερώματα της Τετάρτης. Για την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας οι κυριότερες και ομόφωνες αποφάσεις αφορούν τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης με τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας.

Με αυτή τη διαδικασία θα εκπονηθούν δύο μελέτες, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, για λιμενικά έργα στο κεντρικό λιμάνι και το λιμάνι της Ιχθυόσκαλας. Χρήματα υπάρχουν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου.

Αργά το βράδυ της Τρίτης σχετική ανάρτηση έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης Κωστής Σιμιτσής, θέτοντας υπόψη περισσότερες λεπτομέρειες της συμφωνίας. Δεν είναι η πρώτη τέτοια συνεργασία μεταξύ Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας και Οργανισμού Λιμένα Καβάλας. Οφείλεται δε στο ότι ο ΟΛΚ δεν έχει υπηρεσίες και δυνατότητες να κάνει μόνος του τη διαδικασία.

Η ανάρτηση του κ. Σιμιτσή έχει ως εξής:  «Ψηφίστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο η Προγραμματική Σύμβαση ανάμεσα στην Περιφέρεια ΑΜΘ και τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας με σκοπό να εκπονηθεί μελέτη και αργότερα να υλοποιηθούν δυο έργα στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος».

Το ένα έργο είναι η επέκταση και η διαπλάτυνση του υπήνεμου μόλου. Θα στενέψει η μπούκα του λιμανιού και θα εξαλειφθούν οριστικά οι έντονοι κυματισμοί όταν έρχονται δυνατοί νοτιάδες κι έτσι θα προστατεύονται καλύτερα τα πλοία που δένουν στις πλωτές εξέδρες. Ίσως στο μέλλον τοποθετηθούν κι άλλες εξέδρες, απογειώνοντας κυριολεκτικά το τουριστικό πρόσωπο της πόλης μας.

Όταν οραματιστήκαμε το έργο των πλωτών εξεδρών με τον Αρχέλαο Γρανά, τον Κώστα Παπακοσμά, τον Άρη Γιαννακίδη αλλά και τους προέδρους του ΟΛΚ Ανδρέα Καραμπουρνιώτη, Αδάμ Κοσμίδη και Χρήστο Ηλιάδη, κάποιοι μας ειρωνεύονταν ότι τάχα στα δικά μας νερά η κρουαζιέρα δεν πιάνει, δεν υπάρχουν προορισμοί, δεν ενδιαφέρονται οι πλοιοκτήτες μικρών και μεγάλων σκαφών. Το άλλο έργο είναι η επέκταση των κρηπιδωμάτων και του προσήνεμου μόλου και η τοποθέτηση δικτύου Η/Μ στην Ιχθυόσκαλα. Δυναμώνει ένας από τους πιο σημαντικούς πλουτοπαραγωγικούς πόρους της πόλης και ολόκληρης της Περιφέρειας, για να μη πω της χώρας. Και διαμορφώνεται ένας χώρος όπου θα δένουν τα αλιευτικά σκάφη και άλλα πλοία μεγαλώνοντας τη χωρητικότητα όλου του λιμανιού. Ο Δήμος Καβάλας είχε διαμορφώσει την εξέλιξη αυτή εγκρίνοντας την κατασκευή των κρηπιδωμάτων στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που εγκρίθηκε από την Πολιτεία το 2013».

Ο Αντιπεριφερειάρχης Κώστας Αντωνιάδης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την πρωτοβουλία που ολοκληρώθηκε, μίλησε με εμπιστοσύνη για τη δουλειά που θα γίνει από την τεχνική υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας και είναι αισιόδοξος ότι και οι μελέτες θα εκπονηθούν γρήγορα και τα έργα που θα απαιτηθούν θα γίνουν και αυτά το ίδιο γρήγορα.

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος της αντιπολίτευσης Δημήτρης Λυμπεράκης είπε στο ραδιόφωνο της Πρωινής ότι στη διάρκεια της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου τα θέματα του Νομού Καβάλας ψηφίστηκαν όλα με απόλυτη όπως σχολίασε πλειοψηφία. «‘Οταν είναι για το συλλογικό καλό δεν χωρούν κομματικά καπέλα και τακτικισμοί» είπε ο κ. Λυμπεράκης. Ζήτησε οι συνεδριάσεις του περιφερειακού συμβουλίου να μην γίνονται με τηλεδιάσκεψη καθώς χαρακτήρισε τη διαδικασία αφιλόξενη, απρόσωπη που δημιουργεί μία δύσκολη κατάσταση. Ο Δημήτρης Λυμπεράκης προανήγγειλε κατάθεση ερωτήσεων από την παράταξη του – παράταξη Κατσιμίδα- για θέματα όπως η λειτουργία της ΒΦΛ, η κατάσταση στα Τενάγη των Φιλίππων και η προοπτική σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα.

Προηγούμενο άρθρο

Προετοιμάζεται το τοπικό συμβούλιο νέων του Δήμου Καβάλας

Επόμενο άρθρο

Γιώργος Φιλόσογλου: Οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για το νέο λιμάνι είναι οριστικές