Οι Καλοκαιρινές διακοπές τέλειωσαν. Ο κινηματογράφος Απόλλων επανέρχεται από σήμερα.
Με κανονικό πρόγραμμα λειτουργίας και προβολών. Η σεζόν ξεκινά και με δύο ήδη γνωστές, πολυσυζητημένες ταινίες. Που γνωρίζουν μεγάλη εισπρακτική επιτυχία. Από σήμερα λοιπόν και κάθε μέρα στον Απόλλωνα θα μπορούμε να δούμε το «Οπενχάϊμερ» και την ταινία «Μπάρμπι». Αναλυτικά οι ώρες προβολών υπάρχουν στην ιστοσελίδα του κινηματογράφου.
Για την ταινία «Οπενχάϊμερ», πολύ πιθανό να βραβευτεί και με Όσκαρ, λέγονται πολλά καλά λόγια. Για το θέμα και την προσέγγιση του σκηνοθέτη. Οι κριτικές είναι περίφημες. Ενδεικτικό το ακόλουθο κείμενο (από το Αθηνόραμα):
«Τον Αύγουστο του 1945, ατομικές βόμβες έπεσαν στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, επισπεύδοντας έτσι τον οριστικό τερματισμό των εχθροπραξιών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, παρόλο που η ναζιστική Γερμανία είχε ήδη συνθηκολογήσει.
Σήμερα, 78 χρόνια μετά, ο Κρίστοφερ Νόλαν εμβαθύνει στη ψυχοσύνθεση του Τζ. Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, του επιστήμονα που δημιούργησε το φονικό υπερόπλο, αλλά και στο πολιτικό παρασκήνιο υπό το οποίο ο φυσικός κλήθηκε να φέρει εις πέρας μια αποστολή που άλλαξε την ιστορία της ανθρωπότητας.
Ο Νόλαν, υιοθετώντας την αγαπημένη του μη γραμμική αφήγηση σε μια, όπως συνηθίζει, αριστοτεχνική διαχείριση του κινηματογραφικού χρόνου, παλινδρομεί μεταξύ διαφορετικών περιόδων για να θέσει το σεναριακό πλαίσιο.
Με τη χρήση ενός αμείλικτου μοντάζ και φρενήρων διαλόγων, αναπτύσσονται παράλληλα η ανέλιξη του Οπενχάιμερ στην κορυφή της επιστημονικής αλυσίδας, η διευθυντική ανάμειξή του στο Σχέδιο Μανχάταν για την παραγωγή της ατομικής βόμβας και, ακολούθως, η πολιτική δίωξή του τη δεκαετία του ’50 για δήθεν κομμουνιστική δράση και για κατασκοπεία υπέρ της Σοβιετικής Ένωσης.
Η ταχύτητα με την οποία αναπτύσσεται η πλοκή μπορεί μεν να συναρπάζει απογειώνοντας την ένταση, συνοδεύεται δε από χειροπιαστό κόστος. Όσα συμβαίνουν στους ήρωες, οι απρόβλεπτες ανατροπές, οι παρασκηνιακές δολοπλοκίες, τα πάθη, ελαχιστοποιούνται στο μέγεθος απλού σεναριακού συμβάντος, αφού τα γεγονότα διαδέχονται ιλιγγιωδώς το ένα το άλλο».