Έως τις 28 Φεβρουαρίου 2017, λειτούργησε ψηφοφορία μεταξύ καθηγητών ξένων γλωσσών (Γερμανικά) σε παγκόσμιο επίπεδο για την επιλογή διδακτικής πρότασης «Fundstuecke DACHL». Κλήθηκαν οι ψηφοφόροι να εκτιμήσουν τις διαγωνιζόμενες προτάσεις και να επιλέξουν την πλέον ενδεδειγμένη διδακτική πρόταση για την εφαρμογή στην ξενόγλωσση διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας. Για να είναι έγκυρη η ψηφοφορία, έπρεπε να συνοδεύεται η ψήφος με μία τεκμηριωμένη αιτιολόγηση.
Στην 2η και τελική φάση του διαγωνισμού υπήρξαν 3 διακριθέντες:
Πρώτη θέση: Iνκα Χέλβιγκ από Νέα Ζηλανδία
Δεύτερη θέση: Φιλιώ Αγγελάκογλου από Ελλάδα (Καβάλα) και
Τρίτη θέση: Σίλβια Μπεατρίς Καρράσκο από Αργεντινή
Οι τρεις νικήτριες αυτής της ψηφοφορίας κλήθηκαν στο Διεθνές Συνέδριο των καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας (IDT 2017), το οποίο έλαβε χώρα από 31.07. – 04. 08.2017 στο Πανεπιστήμιο του Fribourg της γαλλόφωνης Ελβετίας. Στους 1700 συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν κατά την δεξίωση απονομής βραβείων τις τρεις νικήτριες και να μάθουν περισσότερα για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό.
Ο διαγωνισμός DACHL-Fundstuecke ξεκίνησε με πρωτοβουλία των πολιτικών εκπροσώπων των γερμανόφωνων χωρών και πραγματοποιήθηκε από τον Διεθνή Σύνδεσμο Kαθηγητών Γερμανικής Γλώσσας (IDV) υπό την αιγίδα του Iνστιτούτου Goethe. Tα DACHL Fundstuecke αποτελούν αντικείμενα τα οποία συνδέονται με τα επίσημα γερμανόφωνα κράτη. Δηλαδή Γερμανία (D), Aυστρία (Α), Ελβετία (CH)και Λιχτενστάιν (L). Συνδέονται με πόλεις και περιφέρειες, τούς ανθρώπους τους, τη Γλώσσα και την Ιστορία τους αλλά και το παρελθόν και το παρόν.
Την άνοιξη του 2016, μια επιτροπή της ακαδημαϊκής κοινότητας επέλεξε, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, 16 από όλες τις διδακτικές προτάσεις, οι οποίες προτάθηκαν, μέσω διαδικτύου, από καθηγητές παγκοσμίως. Οι βραβευθέντες, μεταξύ των οποίων και η Φιλιώ Αγγελάκογλου από την πόλη μας, κλήθηκαν το καλοκαίρι του 2016 στο Βερολίνο σε ερευνητική εργασία, όπου μελέτησαν και εκπόνησαν τις διδακτικές προτάσεις τους γύρω από τα ‘’ευρήματά’’ τους. Οι διδακτικές προτάσεις των 16 εξακολουθούν να είναι online σε όσους καθηγητές ενδιαφέρονται να ενημερωθούν και, ενδεχομένως, να τις χρησιμοποιήσουν στο μάθημά τους.
Το μαθησιακό αυτό υλικό αναδεικνύει το ευρύ φάσμα καινοτόμων δυνατοτήτων που αφορά σε διαπολιτισμική και πολιτιστική διδασκαλία και μαθητεία στο μάθημα των Γερμανικών και, ταυτόχρονα, παρουσιάζει μια πολύπλοκη και πολυπρισματική εικόνα των γερμανόφωνων χωρών. Δείχνει δε αρκετά ασυνήθιστες προοπτικές, πέρα από κλισέ και στερεότυπα, και προσφέρει, μέσα από τη διδασκαλία, μια ευρύτατη ματιά στην ποικιλόμορφη πραγματικότητα των χωρών DACHL.
Το μαθησιακό αυτό υλικό υπάρχει στην ιστοσελίδα για τον διαγωνισμό http:idvnetz.org/dachl/