Την εποχή που πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας ήταν ο Απόστολος Μαρδύρης διατυπώθηκε πρώτη φορά το αίτημα. Ήταν η δεκαετία του 90. Η Καβάλα έβλεπε το νέο της λιμάνι να κατασκευάζεται, ζήτησε σε αυτό να δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό κέντρο (logistics). Ένας ξεχωριστός χώρος εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού για εμπορικές συναλλαγές και πράξεις, μια δυνατότητα το νέο λιμάνι να αυξήσει την κίνηση του «φθάνοντας» ακόμη και στα κοντέινερ. Τότε άπαντες είχαν απαντήσει θετικά. Με την παρατήρηση ότι Εμπορευματικό Κέντρο για να υπάρξει απαιτείται και σιδηροδρομική σύνδεση. Αυτή δρομολογήθηκε, είναι υπό μελέτη. Το Εμπορευματικό Κέντρο επανέρχεται ως δημόσιο έργο στο νέο λιμάνι της πόλης μας με αφορμή τις προχθεσινές δηλώσεις του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη. Το ίδιο έργο παρουσίασε ο κ. Σπίρτζης και στη Δήμαρχο, με την οποία συναντήθηκε το βράδυ της Πέμπτης.
Επιμένοντας στην ιδέα, την οποία μεταλαμπάδευσε και στους λοιπούς τοπικούς φορείς, το Επιμελητήριο την παρουσίασε και με άλλες μορφές. Που δεν αλλάζουν την ουσία. Ο Άγγελος Τσατσούλης είχε ζητήσει να δημιουργηθεί στο λιμάνι μια ζώνη ελεύθερου εμπορίου. Δεν γνωρίζουμε τι απ’ τα δύο θα γίνει. Πάντως αν γίνει (παρά τη δήλωση- υπόσχεση του Υπουργού ουδείς είναι σίγουρος) θα βοηθηθεί η τοπική οικονομία. Παίζει ρόλο αν αυτό το σχέδιο θα είναι το μοναδικό για την ΑΜΘ και τη Βόρεια Ελλάδα ή αν ίδια Εμπορευματικά Κέντρα γίνουν και στη Θεσσαλονίκη και στη Αλεξανδρούπολη. Κι αυτό δεν αποκλείεται. Το κράτος προσπαθεί από την προηγούμενη δεκαετία να φτιάξει τα δύο πρώτα. Στο Θριάσιο πεδίο Αττικής και στη συμπρωτεύουσα.