Στα τέλη του 2024 το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας διαφοροποίησε το καθεστώς των καρτών πολλαπλών διαδρομών, μέσω των οποίων πρόσφερε έκπτωση στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού, που στη συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από εργαζόμενους.
Βάσει των προηγούμενων δεδομένων, η χάρτινη εκπτωτική κάρτα πρόσφερε σύνολο 22 εργάσιμων ημερών, αναγνώριζε μία αλερετούρ διαδρομή ημερησίως, δεν είχε ημερομηνία λήξης και κόστιζε για συγκεκριμένη διαδρομή περίπου 50 ευρώ.
Οι νέες, πιο σύγχρονες και πλαστικοποιημένες κάρτες που πλέον εκδίδονται προσφέρουν μεν τη δυνατότητα πολλαπλών καθημερινών διαδρομών, ωστόσο περιλαμβάνουν αναγκαστική περίοδο χρήσης 30 ημερών, λήγουν με τη συμπλήρωση της ημερομηνίας και κοστίζουν για την προαναφερόμενη συγκεκριμένη σχεδόν 73 ευρώ.
Από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νέου μέτρου όμως άρχισαν να διαπιστώνονται προβλήματα και κυρίως παράπονα. Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για την υποχρεωτικότητα των 30 ημερών, θεωρώντας ότι αναγκάζονται να πληρώνουν κόστος μη γενόμενων μετακινήσεων για τα Σαββατοκύριακα, τις αργίες, καθώς και τις ημέρες αδείας που ενδεχομένως να πάρουν.
Επιπλέον υπογραμμίζουν ότι έχοντας δουλέψει κανονικά το ωράριό τους κι έχοντας δαπανήσει χρόνο για την ημερήσια μετακίνησή τους, δεν τους περισσεύει ώρα για πολλαπλές διαδρομές εντός της ίδιας ημέρας, άρα το υποτιθέμενο «προνόμιο» μένει ανεκμετάλλευτο.
Επιβάτης συγκεκριμένου δρομολογίου μας ανέφερε ότι εξέδωσε κανονικά 30θημερη κάρτα για τον μήνα Ιανουάριο, ωστόσο προέκυψε αιφνίδια επέμβαση και ανάλογη περίοδο αποθεραπείας, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιήσει την κάρτα μόνο για δύο ημέρες έχοντας όμως επιβαρυνθεί το κόστος ολόκληρου του μήνα.
Άλλος επιβάτης παραπονέθηκε ότι στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας ισχύς των νέων καρτών, το εκδοτικό μηχάνημα δεν λειτουργούσε με αποτέλεσμα να κόβει καθημερινά ολόκληρο εισιτήριο.
Επιπλέον, αν και αρχικά η επιχείρηση είχε διαφημίσει την ισχύ δύο καρτών, είτε 15θημερης είτε 30θημερης, στην πορεία η πρώτη κατηγορία παύθηκε ως επιλογή και παρέμεινε μόνο η δεύτερη, προφανώς, κατά τα λεγόμενά του, για καθαρά εισπρακτικούς λόγους.
Την προηγούμενη εβδομάδα μάλιστα καταγράφηκε και φραστικό επεισόδιο μεταξύ τακτικού επιβάτη και οδηγού, ο οποίος θα εκτελούσε δρομολόγιο σε συγκεκριμένη γραμμή.
Πέρα του γεγονότος ότι το ακυρωτικό μηχάνημα του λεωφορείου δεν λειτουργούσε κι έτσι ο επιβάτης έπρεπε να την ακυρώσει στο σταθμαρχείο, επιπρόσθετα ο οδηγός επέμενε πως η κάρτα του είχε λήξει έστω κι αν το μηχάνημα του αναγνώριζε μια ακόμη ημερήσια μετακίνηση, εξαιτίας των λιγότερων ημερών του Φεβρουαρίου.
Ο επιβάτης διαμαρτυρόταν ζητώντας να λαμβάνουν υπόψη τους τα μηχανήματα τις μηνιαίες διαφορές, ο οδηγός επέμενε για τη λήξη της κάρτας, ενώ τελικά κλήθηκε ο σταθμάρχης προκειμένου να επιλύσει τη διαφορά.
Οι διαμαρτυρίες αφορούν σε όλες τις διαδρομές, προερχόμενες κατά βάσει από τους εργαζόμενους και τακτικούς επιβάτες. Θεωρούν ότι ως μόνιμοι πελάτες θα έπρεπε να τυγχάνουν καλύτερης μεταχείρισης και όχι να αντιμετωπίζονται με αδιαλλαξία για καθαρά εισπρακτικούς σκοπούς.
Μάλιστα πολλοί από αυτούς έπαψαν πλέον να εκδίδουν κάρτες, προτιμώντας να κόβουν ολόκληρο εισιτήριο καθημερινά, αφού το κόστος στις δύο περιπτώσεις είναι σχεδόν ισόποσο.
Ζητούν δε από τη διοίκηση να διορθώσει τις αδικίες και τις δυσλειτουργίες, ώστε να απολαμβάνουν την εξυπηρέτηση που θεωρούν πως δικαιούνται, σαν καθημερινοί επιβάτες που επί δεκαετίες στηρίζουν οικονομικά το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας.