Μια από τις πολλές υποθέσεις που την περασμένη Παρασκευή απασχόλησε το Τριμελές Καβάλας αφορούσε έλεγχο που έγινε σε μικρή ξενοδοχειακή επιχείρηση της Θάσου το Σεπτέμβρη του 2018.
Τον έλεγχο έκανε το τμήμα Εμπορίου της ΠΕ Καβάλας. Κι αυτός είχε συγκεκριμένο στόχο, τα τυριά και τα κασέρια που διέθετε στους πελάτες της η επιχείρηση. Είναι κάτι στο οποίο η υπηρεσία δίνει μεγάλη προτεραιότητα αφού συχνά στην εστίαση και στο τμήμα εστίασης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων προσφέρεται ως «φέτα» άλλο και παρεμφερές προϊόν ενώ το ίδιο γίνεται και με το «κασέρι».
Ο ελεγκτής πάντα ζητά να δει τον τιμοκατάλογο. Στη συνέχεια τα συγκεκριμένα προϊόντα στα ψυγεία της κάθε επιχείρησης, στο τέλος ζητά τα τιμολόγια τα οποία αποδεικνύουν ότι η επιχείρηση αγόρασε φέτα (και π.χ. όχι τελεμέ), αγόρασε το πραγματικό και ορίτζιναλ κασέρι.
Στην προκειμένη περίπτωση η παρεμπόδιση του ελέγχου διαπιστώθηκε όταν ο ελεγχόμενος δήλωσε ότι τα τιμολόγια τα έχει δώσει στο λογιστή του. Προθυμοποιήθηκε να τα φέρει αμέσως αλλά η διαδικασία δεν έγινε έτσι.
Εξ αυτού του λόγου η καθυστέρηση στην προσκόμιση των τιμολογίων -και κατά τη δικογραφία- θεωρήθηκε παρεμπόδιση του ελέγχου. Στην ακροαματική διαδικασία μάλιστα έγινε λόγος για τιμολόγιο αγοράς φέτας από διπλανό της επιχείρησης κατάστημα, τιμολόγιο χειρόγραφο. Που υπονοήθηκε ότι «κόπηκε» εκείνη τη στιγμή!
Όλα αυτά ήταν σε γενικές γραμμές κι όσα υποστήριξε στην κατάθεση του ο μάρτυρας κατηγορίας και ελεγκτής. Ο μάρτυρας υπεράσπισης (λογιστής της επιχείρησης) και ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκαν ότι όλα ήταν ψέματα.
Πήγα και έφερα μέσα σε λίγα λεπτά τα τιμολόγια από το λογιστικό γραφείο, ήταν αυτό που τελικά υποστήριξε ο κατηγορούμενος. Το δικαστήριο αποδέχθηκε την πρόταση της κ. Εισαγγελέως. Πίστεψε την κατάθεση του μάρτυρα κατηγορίας κι απέρριψε τις εξηγήσεις του κατηγορούμενου. Τον οποίο καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 5 μηνών χωρίς να του αναγνωρίσει ελαφρυντικό. Ο καταδικασθείς άσκησε έφεση.
Στη διάρκεια της δίκης αναφέρθηκαν κι άλλα σημεία στα οποία επεκτάθηκε ο έλεγχος (λειτουργία του POS, ύπαρξη δελτίου παραπόνων για τους πελάτες κτλ), στα οποία η επιχείρηση ήταν όπως έπρεπε.