Dark Mode Light Mode

Παρέμβαση του ΟΛΚ στις υποσκαφές του λιμανιού της Κεραμωτής

Με απόφαση που έλαβε ομόφωνα στις 28 Φεβρουαρίου το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας εγκρίθηκε η μελέτη του έργου αποκατάστασης υποσκαφών στο πορθμείο της Κεραμωτής. Οι υποσκαφές πρέπει να διορθωθούν ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικές και κατά γενική ομολογία οφείλονται στο γεγονός ότι στο συγκεκριμένο λιμάνι η κίνηση των φέρυ μπωτ κατά την καλοκαιρινή περίοδο είναι ιδιαιτέρως αυξημένη.

Το λιμάνι της Κεραμωτής εξυπηρετεί τη βασική κίνηση από το χερσαίο τμήμα της Π.Ε. Καβάλας προς τη Θάσο και το αντίστροφο, τα πλοία είναι πάρα πολλά και όπως φαίνεται θα είναι ακόμη περισσότερα το προσεχές καλοκαίρι. Είναι λοιπόν αναμενόμενο να δημιουργηθούν προβλήματα υποσκαφών.

Ο ΟΛΚ παρακολούθησε την κατάσταση μέσω δύο αυτοψιών που πραγματοποιήθηκαν στις αρχές και στο τέλος του Μαρτίου. Υπολογίζεται ότι το έργο που προϋπολογίζεται περίπου 15.000 ευρώ θα εκτελεστεί εντός του Απριλίου και πριν από το Πάσχα. Η τεχνική έκθεση για τα προβλήματα στο λιμάνι της Κεραμωτής αναφέρει τα ακόλουθα:

Πραγματοποιήθηκε την στη Χερσαία Ζώνη του Λιμένα Κεραμωτής και συγκεκριμένα στην θέση πρόσδεσης των οχηματαγωγών πλοίων (πορθμειακή σύνδεση της Κεραμωτής με το λιμάνι της θάσου) τακτική επιθεώρηση της έδρασης του κρηπιδότοιχου. Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης από το καταδυτικό συνεργείο παρατηρήθηκαν στο μέτωπο του κρηπιδότοιχου υποσκαφές της ανωδομής στη θέση της θεμελίωσης. Οι υποσκαφές όπως φαίνεται και στο βίντεο που παραδόθηκε από το καταδυτικό συνεργείο απαντώνται σε διάφορες θέσεις , έχουν διαφορετικό μέγεθος και κατατάσσονται σε τρείς (3) περιοχές.Για την πλήρη καταγραφή-αποτύπωση του προβλήματος πραγματοποιήθηκε δεύτερη επίσκεψη από κλιμάκιο του Ο.Λ.Κ. Α.Ε στις 20-03-2019 με βυθομέτρηση (σε 40 διατομές) σε βάθη έως 4,0 μέτρα από το κρηπίδωμα ανά 2,5 μέτρα απόσταση σε συνολική έκταση 100,0 μέτρα περίπου. Συνολικά στις τρείς περιοχές απαιτούνται 120,0μ3 για την αντιμετώπιση των υποσκαφών. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος επιλέγεται η εκ νέου ύφαλη σκυροδέτηση των υποσκαφών συνδυαστικά με λιθορριπές ατομικού βάρους 0,5-100,0kgώστε να προκύψει το δυνατό καλύτερο αποτέλεσμα. Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν με την βοήθεια καταδυτικού συνεργείου. Η επέμβαση επιλέγεται να υλοποιηθεί σε δύο (2) φάσεις ελέω της πολλών δρομολογίων που εκτελούνται από το σημείο αυτό. Η πρώτη επέμβαση θα αφορά τις περιοχές Α και Γ ενώ η δεύτερη που θα ακολουθήσει με διαφορά 3 ημερών θα αφορά αποκλειστικά την περιοχή Β. Κατά την διάρκεια των επεμβάσεων (δηλαδή 1 εβδομάδα) συνίσταται στα οχηματαγωγά να προσεγγίζουν το κρηπίδωμα με τις πίσω μηχανές και με πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Προηγούμενο άρθρο

Προσλήψεις υδρονομέων στο δημοτικό συμβούλιο

Επόμενο άρθρο

Με το νέο καταστατικό και το Περιφερειακό τμήμα Καβάλας του Ερυθρού Σταυρού