18/09/2024
στην πόλη μας βιώσαμε τον ρατσισμό της λογοκρισίας στο ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά”
ΦΥΣΣΑΣ/ΖΑΚ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΙΟΥΣ
18 Σεπτέμβρη 2013
11 Χρόνια έχουν περάσει από την δολοφονία του Παύλου Φύσσα και του Σαχζάτ Λουκμάν (17 Ιανουαρίου 2013) από τα τάγματα εφόδου και τους δολοφόνους της Χρυσής Αυγής. 11 χρόνια μετά και η ακροδεξιά ρητορική δείχνει να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στην Ευρώπη. Ακόμα και οι πιο προοδευτικές χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, ασπάζονται τις ακροδεξιές πολιτικές των απελάσεων και των αποκλεισμών, ως μόνη λύση απέναντι στις μεταναστευτικές ροές που οι ίδιοι δημιουργούν, τρέφουν και χρηματοδοτούν.
21 Σεπτέμβρη 2018.
6 Χρόνια έχουν περάσει από την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου/ Zackie από τους “νοικοκυραίους” της οδού Γλάδστωνος. Η απόφαση του Μικτού Εφετείου Κακουργημάτων για την δολοφονία της Zackie έχει εκδοθεί μόλις λίγο καιρό πριν και προβλέπει την ομόφωνη καταδίκη των δύο κατηγορουμένων ενώ κηρύσσει αθώους τους ένστολους εντολοδόχους που με τη στάση τους κατά τη διάρκεια της επίθεσης στο θύμα ,συνέβαλαν στο να χάσει τη ζωή της η Zackie. Άξιο σημείο αναφοράς είναι η αναγνώριση του ελαφρυντικού περί ανάρμοστης συμπεριφοράς του θύματος, ρίχνοντας μία ακόμη κλωτσιά στις σπασμένες βιτρίνες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της διαφορετικότητας.
Δεν είναι τυχαία η στιγμή της επανασυσπείρωσης των φασιστών,καθώς αυτή την φορά οργανώνονται κάτω από τον μανδύα της εκκλησίας και υπό την μορφή παραθρησκευτικών ομάδων και κομμάτων διεκδικούν τα ηνία του ακροδεξιού μετώπου. Παράλληλα η νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης νομιμοποιεί όχι μόνο την ύπαρξη αυτών των μορφωμάτων, αλλά και την άσκηση ρατσιστικής βίας απέναντι στους μετανάστες και τους αδύνατους. Η θρησκεία γίνεται υποχείριο στα χέρια των χριστιανοταλιμπάν που στο όνομα της, ως γνήσιοι εκτελεστές της ιερά εξέτασης, φέρνουν στην επιφάνεια και πάλι μεσαιωνικές αντιλήψεις αποκρυφισμού και σκοταδισμού, επεμβαίνοντας όχι μόνο στην πολιτική ζωή του τόπου, αλλά και διαχέοντας στην κοινωνία το μίσος και τον ρατσισμό που τους διακατέχει.
Μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας δείχνει να μην έχει καταλάβει την μετεξέλιξη και την επάνοδο του φασισμού, ενώ η λήθη έχει φροντίσει να σκεπάσει τις μελανές σελίδες των δολοφονιών που το παρακράτος και η κυβέρνηση διέπραξαν στο παρελθόν. Ο εκφασισμός της κοινωνίας συνεχίζεται από το ίδιο το σύστημα που χρησιμοποιεί και πριμοδοτεί την άνοδο της ακροδεξιάς, μέσα από τις πολιτικές της φτωχοποίησης, της ακρίβειας και του εξευτελισμού, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα τη θρησκεία ως άξονα νεοσυντηρισμού και χειραγώγησης των λαϊκών στρωμάτων. Άλλωστε, η αντικατάσταση των ναζί από παραθρησκευτικές παραφυάδες (Ελληνική Λύση, Νίκη, Σπαρτιάτες) στα βουλευτικά έδρανα, η ακροδεξιά δράση μαθητών, πατριωτικών συλλόγων και λοιπών φασιστών με θρησκευτικά σύμβολα, αλλά και η ολοένα και μεγαλύτερη παρέμβαση της ίδιας της εκκλησίας στα κοινωνικά δρώμενα και τις πολιτικές αποφάσεις του τόπου συχνά με προτροπή των πιστών – μέσα στους ίδιους τους ναούς- να συμμετάσχουν σε συγκεντρώσεις με ρατσιστικά προτάγματα και να προβούν σε επιθέσεις μίσους απέναντι στην ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, σε μετανάστες και σε καλλιτεχνικά δρώμενα, είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα που καταδεικνύουν τον εκφασισμό μεγάλης μερίδας της κοινωνίας.
Από την άλλη, το θράσος και η ατιμωρησία για τις κρατικές δολοφονίες και τα Τέμπη, τις πυρκαγιές και τις πλημμύρες, τις αντιμεταναστευτικές πολιτικές που στοχοποίησαν τους μετανάστες και τους πρόσφυγες ως αποδιοπομπαίους τράγους, υπαίτιους για όλα τα κακά αυτού του κόσμου, είναι τα επιχειρήματα με τα οποία το ίδιο το κράτος στρώνει το έδαφος στο παρακράτος για να μπορέσει να δράσει. Ακόμα και στο εφετείο της Χρυσής Αυγής για την δολοφονία του Παύλου Φύσσα είναι χαρακτηριστικό το θράσος με το οποίο οι φυσικοί και ηθικοί δολοφόνοι του Παύλου αντιμετωπίζουν την δίκη και τις κατηγορίες που τους αποδίδονται. Όμοια και οι μιντιακοί υποστηρικτές τους, υποβιβάζουν τα γεγονότα, κουκουλώνουν την δημοσιότητα της δίκης, ενώ προωθούν τους νέους υποστηρικτές των ίδιων ρατσιστικών ιδεών και εγκλημάτων, ως μια πιο μεταμοντέρνα μορφή της συντηρητικής κοινωνίας, δίνοντας τους την απαραίτητη δημοσιότητα που θα νομιμοποιήσει και πάλι την ρατσιστική βία, τα πογκρόμ και τις δολοφονίες.
Όπως τότε, που η Χ.Α έκανε αποκλεισμούς και πολιορκούσε θέατρα και κινηματογράφους σε ότι αντιλαμβανόταν ως ξένο και χαλούσε την εικόνα του πατριώτη και του δήθεν ευυπόληπτου πολίτη, έτσι και σήμερα, στην πόλη μας βιώσαμε τον ρατσισμό της λογοκρισίας στο ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά” που μιλάει για τα δικαιώματα των γυναικών στην άμβλωση, την εξωσωματική γονιμοποίηση και την ευθανασία. Και αυτή την φορά, μεγάλος αρωγός του ρατσιστικού αποκλεισμού ήταν το κράτος μέσω του αντιπεριφερειάρχη Θ. Μαρκόπουλου και το παρακράτος που μέσα από την εκκλησία και την κινητοποίηση του Μητροπολίτη Καβάλας Στέφανου και την συγκέντρωση υπογραφών “πιστών”, ενήργησαν από κοινού για την ματαίωση της προβολής του ντοκιμαντέρ.
Όπως τότε που η Χ.Α. με θράσος, λαϊκισμό και την νομιμοποίηση του πολιτικού μανδύα οργάνωνε μαζικά πογκρόμ μεταναστών στο κέντρο της Αθήνας και σε όποιον/α δήλωνε ανοιχτά την σεξουαλική διαφορετικότητα του, έτσι και σήμερα στην Καβάλα, αυτόκλητος συντηρητικός ανήλικος τιμωρός, επηρεασμένος προφανώς από την ρατσιστική ρητορική του πατέρα του και βέβαιος για την ατιμωρησία που απολαμβάνουν τέτοιου είδους ενέργειες , προχώρησε σε ομοφοβική επίθεση στο λιμάνι της Καβάλας.
Έτσι, ακριβώς ξεκίνησε και η Χ.Α και φτάσαμε στα πογκρόμ και την δολοφονία του Παύλου Φύσσα και του Σαχζάτ Λουκμάν. Έτσι ακριβώς ενήργησαν και ο μεσίτης με τον κοσμηματοπώλη δολοφονώντας τον Ζακ Κωστόπουλο στο στενό της Γλάδστωνος. Με θράσος, με πολιτική συγκάλυψη και με θρησκευτική παρότρυνση σε ομοφοβικές και ρατσιστικές επιθέσεις. Ο φασισμός με ή χωρίς σβάστικα είναι και πάλι στην ζωή μας.
Και πρέπει να το έχουμε όλοι καλά στο μυαλό μας, πως καμία δίκη δεν πρέπει να μας εφησυχάζει, καμία απόφαση ή σύλληψη δεν πρέπει να μας κατευνάζει, κανένα νομοσχέδιο δεν πρέπει να μας καταστέλλει όσο το κράτος και το κεφάλαιο στήνουν την παρτίδα παρέα με το παρακράτος. Μάθαμε να πολεμάμε τον φασισμό και τους ένστολους προστάτες του στον δρόμο, μέσα από τις πορείες και τις συγκεντρώσεις. Μέσα από τους χώρους εργασίας και τα σχολεία. Μέσα από τα πάρκα και τις γειτονιές μας. Μέσα από την καθημερινότητα μας. Η αντιφασιστική επαγρύπνηση του ευρύτερου ανταγωνιστικού κινήματος είναι πιο αναγκαία από ποτέ . Ο φασισμός δεν έφυγε ποτέ, είναι και πάλι εδώ στην πόλη μας και προσπαθεί να οργανωθεί, να συσπειρωθεί και να βγει από τις τρύπες του.
Καμία σπιθαμή γης στους φασίστες, οργάνωση του αντιφασιστικού μετώπου και κοινωνικός αποκλεισμός σε κάθε υβρίδιο της φασιστικής γκρούπας.
Μιχάλης ‘Μίκης’ Μαυρόπουλος παρμένο από την ανακοίνωση του αυτόνομου στεκιού